Kombinacija limuzinske karoserije v značilni modri barvi in magnezijevo zlatih litih platišč je bila ena največjih ikon avto športa devetdesetih let, saj je bila tako pobarvana impreza WRC redna zmagovalka rallyjev. Kot njen voznik je najbolj zaslovel legendarni Škot Colin McRae, ki je leta 1995 z njo osvojil svetovno prvenstvo rallyja WRC za voznike, pri nas pa je s takšno imprezo med drugimi uspešno nastopal tudi nekdanji koprski župan Boris Popovič.
Povsem samoumevno je torej bilo, da so se pri Subaruju odločili izkoristiti tržni potencial uspehov na dirkah, med katerimi je bilo tudi šest konstruktorskih svetovnih prvenstev WRC, in izrazito športno imprezo pripravili tudi za civilne navdušence nad hitrimi avtomobili.
A kot se pri japonskih znamkah pogosto dogaja, je Subaru imprezo WRX STI, kot se je imenovala novinka, leta 1994 najprej ponudil na trgu, ki ga Japonci s kratico imenujejo JDM. Kratica označuje »japonski domači trg«. Na Japonskem je bila tako že sredi devetdesetih let na voljo impreza, ki je pod motornim pokrovom skrivala 2-litrski trubobencinski bokserski motor z največjo močjo 184 kilovatov (250 'konjev'), ki mu je bila kos tudi ostala tehnika.
4,4 sekunde do sto
Z drugo generacijo impreze so prišle dobre novice tudi za Evropejce. Septembra 2001 je namreč na avtomobilskem salonu v Frankfurtu stala limuzina v značilni kombinaciji, ki so jo tvorili modra barva »World Rallye Blue«, zlata lita platišča, STI maska in žarometi ter velik vstopnik za zrak na motornem pokrovu.
Še bolj pomembno je bilo tisto, kar se je skrivalo pod pločevino. Motor je namreč v novi generaciji razvijal za civilni avtomobil tedaj skoraj nepredstavljivih 195 kilovatov (265 'konjev'), s čimer je gotovo zasenčil svoje najbližje tekmece, kakršna sta bila VW golf GTI ali ford focus RS. Ko gre za športni nastop, je bil imprezi WRX STI kos edino civilizirani tekmec s svetovnega prvenstva mitsubishi lancer evo.
Za tisti čas so bili spektakularni tudi drugi podatki. Impreza WRX STI je namreč v rokah veščega voznika 100 kilometrov na uro dosegla v 4,4 sekunde, s čimer se je uvrstila v enako ligo kot denimo tedanji ferrariji. Leta 2010 je s časom kroga 7 minut 55 sekund postala tudi najhitrejša štirivratna limuzina na sloviti severni pentlji dirkališča Nürburgring. Rekord velja še danes.
Japonci se niso zadovoljili s tem, ampak so imprezo WRX STI stalno izboljševali. Leta 2008 je doživela tretjo (drugo evropsko), leta 2014 pa četrto in za zdaj tudi zadnjo evropsko generacijo. V tem času se ji je uspelo izogniti trendu zmanjševanja, saj je pod motornim pokrovom ves čas obdržala 2,5-litrski turbobencinski bokserski štirivajnik z značilno klenim zvokom, po katerem ste avtomobil vedno prepoznali že od daleč.
300 'konjev' pod pokrovom
V zadnji evropski različici je razvijala moč 221 kilovatov (300 'konjev') in navor 407 njutonmetrov in od voznika zahtevala kar precej napora, saj je moral velikokrat uporabiti prestavno ročico, da je zares izkoristil vso moč in navor, ki sta na voljo v za bokserski motor značilnem ozkem območju. A trud se je gotovo izplačal, saj impreza lahko še danes ob vseh okoljskih omejitvah v 5,2 sekunde doseže 100 kilometrov na uro in pospešuje do največje hitrosti 255 kilometrov na uro.
In to ob dejstvu, da gre sicer za povsem vsakdanje uporaben avtomobil, v katerem se lahko pelje pet potnikov s svojo prtljago. A kljub temu voznik v njem najbolj uživa, ko je sam, saj se tedaj nihče ne pritožuje nad športnim hrupom ne le motorja, ampak tudi vetra in ostalih sklopov, prav tako pa tudi ne nad trdim podvozjem, ki avtomobil trdno drži v stiku s tlemi. Tedaj do izraza pridejo tudi stalni štirikolesni pogon in zapore diferencialov.
A zgodba z najbolj športno imprezo se je s koncem prejšnjega desetletja vsaj v Evropi končala. Strogi varnostni in okoljski predpisi so namreč Subaru prisilili, da je imprezo WRX STI ob generacijski menjavi dokončno umaknil z evropskega trga.
S tem smo se na nek način spet znašli v enakem položaju kot na začetku zgodbe, saj je impreza WRX STI še naprej na voljo na Japonskem in v ZDA, kjer njen motor še naprej veselo razvija moč 251 kilovatov (oziroma pri nas prepovedanih 341 'konjev').