Subaru je lani po vsem svetu prodal 1.042.000 avtomobilov, s čimer ni popolnoma dosegel letnega načrta 1.060.000 prodanih avtomobilov, kar pripisujejo predvsem poletni ustavitvi proizvodnje, ki so jo usklajevali s sodobnimi standardi. Kljub temu so v svetovne merilu doživeli rast, kar pa ne velja za Evropo, kjer je njihova prodaja padla za dobrih 25 odstotkov.
Evropa sicer v globalnem merilu velja za njihov četrti in manj pomemben trg, saj večino prodaje opravijo v Severni Ameriki in Japonski, sledi pa jima še Avstralija. So pa optimistični za letošnje leto, v katerem pričakujejo prodajo 1.070.000 vozil in v katerega so vstopili s prenovljenim hibridiziranim foresterjem, ki se mu je zdaj pridružil še hibridizirani subaru XV, na tem področju pa prihaja še nekaj sprememb.
Čeprav nekoliko obotavljivo, se podajajo tudi na pot elektrifikacije, ki bo po načrtu Subarujevega predsednika uprave Tomomija Nakamure privedla do tega, da bo do leta 2030 vsaj 40 odstotkov novih prodanih subarujev električnih ali hibridnih. Do leta 2035 bodo predvidoma elektrificirali vsa prodana vozila, do leta 2050 pa naj bi v primerjavi z letom 2010 za devetdeset odstotkov zmanjšali izpuste ogljikovega dioksida.
Uveljavljeni model
Kaj pa sam subaru XV? Do danes se je tako uveljavil v Subarujevi modeli ponudbi, da kar težko verjamemo, da je na svetu šele deset let in še to ne v sedanji obliki samostojnega modela, ampak kot terenu bolj naklonjena impreza XV. V letu, ko je svet prvič slišal za instagram, ko je Steve Jobs predstavil iPad, ko je Španija osvojila svetovno prvenstvo v nogometu, prvenstvo formule 1 pa je prvič osvojil Sebastian Vettel, je Subaru namreč na ceste pripeljal imprezo XV, ki je na nek način napovedala "pravi" subaru XV, ki je na ceste zapeljal dve leti pozneje.
Subaru XV se pohvali z dobrimi voznimi lastnostmi tako na urejeni podlagi kot tudi na slabem terenu, povsem zadovolji pa tudi s kombinacijo 2-litrskega bokserskega motorja in majhnega elektromotorja v menjalniku lineartronic CVT ter simetričnega štirikolesnega pogona z možnostjo terenskega programa X-mode.
Kot je izpostavil direktor Subaruja Italija Andrea Placani, je bila impreza XV tedaj tako priljubljena, da je posledično dvignila tudi prodajo "navadne" impreze. Poskus z imprezo XV se je torej izkazal za uspešnega, zato je leta 2012 na ceste prvič zapeljal osamosvojeni subaru XV, ki je leta 2018 doživel popolno prenovo.
Subaru XV prve in druge generacije so sicer do danes povsem svetu prodali 1,3 milijona, v Evropi pa 100.600 primerkov. Poudariti velja tudi to, da se v Evropi zanj odloči kar 53 odstotkov prvo pristopnih kupcev subarujev, v Subarujevi evropski prodaji pa zaseda 32 odstotkov. V Sloveniji XV-jev delež znaša celo 47 odstotkov, kar v praksi pomeni, da so v obeh generacijah prodali 170 subarujev XV.
Povejmo najprej tisto, kar je znano že od leta 2018. Inženirji so ob generacijskem prehodu okrepili predvsem predele tik pred potniško kabino in za zadnjimi vrati, s katerimi so bolje povezali zgornji in spodnji del karoserije in s tem izboljšali tudi delovanje blažilnikov, ter z uporabo ultra trdnih jekel in premišljene strukture dosegli boljše odvajanje uničevalne energije. Okrepili so tudi strukturo prem in z neposrednim vpetjem stabilizatorjev v dno karoserije zmanjšali nagibanje karoserije. Manjše so tudi vibracije dna in volanskega mehanizma.
VX je v primerjavi s predhodnikom bolj varen postal tudi zato, ker so mu namenili najnovejšo generacijo asistenčnega sistema eyesight, ki je z osvežitvijo dobil še nekaj nadgradenj. Voznikov delovni prostor z multifunkcijskim volanom in osrednjim na dotik občutljivim zaslonom je usklajen z drugimi Subaruji in ponuja precej funkcionalnosti.
Prilagojen za alternativne pogone
Z novo platformo je XV pred dvema letoma, poleg bolj elegantnega videza v primerjavi s predhodnikom, postal tudi večji, kar se je odrazilo tudi v bolj prostorni kabini in večjem prtljažniku z osnovnimi 380 litri in povečljivostjo na 1.310 litrov, ki kljub vgradnji baterije hibridnega sklopa ni izgubil prostornine. XV-jeva modularna platforma, ki si jo deli tudi z imprezo in foresterjem, je bila namreč že v začetku zasnovana z mislijo na alterantivne pogone, zato so prostor za baterijo konstruktorji našli v okviru šasije. Kot je povedal Placani, platforma omogoča tudi vgradnjo električnega pogona, vendar pa razen zgoraj opisanega Nakamurovega načrta podrobnosti elektrifikacije v prihodnjih letih še niso dorečene. Bomo pa več izvedeli v naslednjih dveh letih.
Subaru XV je na voljo z tremi obsežnimi stopnjami opreme, med katerimi se mora kupec tudi bolj ali manj odločati brez velike možnosti dodatkov po lastni izbiri. Na prvi pogled se XV zdi razmeroma drag, če primerjamo opremo in solidno tehniko, pa razlike do tekmecev hitro zbledijo. Cenovno jer torej precej primerljiv s svojimi tekmeci.
Največja in v bistvu edina sprememba pri subaruju XV je seveda hibridni pogon e-boxer, ki je pravzaprav enak, kot smo ga v začetku zime spoznali že v foresterju. Subaru je, tako kot je za to znamko kar običajno, pri projektiranju hibridiziranega pogonskega sklopa ubral samosvojo pot , saj je hotel čim bolj ohraniti prednosti bokserskega motorja in simetričnega pogona, ki zagotavljata nizko težišče in nevtralne vozne lastnosti.
2-litrski bokserski bencinski štirivaljnik z močjo 110 kilovatov in navorom 194 njutonmetrov, ki se z 80 odstotki komponent razlikuje od predhodnika z enako delovno prostornino, so zato povezali z razmeroma majhnim trifaznim sinhronim elektromotorjem, ki v enačbo prispeva le 12,3 kilovata in 65 njutonmetrov. Napaja se iz 118,4-voltne litij-ionske baterije s kapaciteto 0,57 kilovatne ure (4,8 Ah), ki je skupaj z invertersko/konvertersko kontrolno enoto shranjena pod dnom prtljažnika.
Blagi hibrid z bonitetami
Subaru XV e-boxer je torej bolj blagi kot pravi hibrid, vendar pa ima tudi lastnosti pravih hibridov. Elektromotor lahko namreč deluje povsem samostojno brez pomoči motorja na notranje zgorevanje, kar pride do izraza predvsem v mestnem okolju s pogostimi ustavljanji in speljevanji, v katerem voznik niti ne zazna šibkosti elektromotorja.
Ko močneje pohodi plin, sistem kombinira moč motorja na notranje zgorevanje in elektromotorja, ki pri vožnji pripomore k živahnejšemu, bolj tekočemu in energetsko bolj učinkovitemu razvoju moči.
Pri visokih hitrostih deluje samo motor na notranje zgorevanje, ki tedaj tudi polni baterijo. Voznik lahko, tako kot v foresterju, delovanje hibridnega pogonskega sklopa spremlja preko prikazovalnika na armaturni plošči, ki mu z različnimi barvami sporoča, če deluje le elektromotor, oba motorja ali le motor na notranje zgorevanje in če električni tok teže v baterijo ali iz nje. V samo delovanje pogona sicer ne more neposredno posegati.
Subaru je zgolj hibridnemu XV namenil novo modro karoserijsko barvo "Lagoon Blue Pearl" v kombinacijami z dvema vrstama prevleke sedežev iz tkanine ali usnja v svetlo sivi barvi. To je razen napisov v glavnem tudi vse, po čemer se hibridni XV loči od XV z 1,6-litrskim bencinskim motorjm, ki ostaja v ponudbi.
Pri Subaruju poudarjajo tudi XV-jevo naklonjenost terenski vožnji, s katero bi ga radi ločili od tekmecev, za katere pravijo, da se kljub terenski naravnanosti večinoma vozijo po cestah. Ugodne terenske lastnosti mu omogočajo 22-centimetrska oddaljenost dna ter ugodni vstopni, izstopni in prelomni kot, prav tako pa tudi zmogljivi simetrični štirikolesni pogon, ki navor med prednjo in zadnjo premo razporeja v razmerju 60:40. To sicer poteka povsem samodejno in voznik vanj ne more poseči.
Pomemben pripomoček za vožnjo po terenu je sistem X-mode, s katerim si lahko voznik pomaga med vožnjo po zelo strmih klancih in grobih terenih. Sistem po pritisku na stikalo ob prestavni ročici menjalnika samodejno upravlja delovanje motorja, menjalnika, štirikolesnega pogona in zavor ter vozniku precej olajša terensko vožnjo.
Tudi X-mode je bil v hibridnem XV deležen spremembe. Če je namreč do sedaj, in to še vedno velja za XV z 1,6-litrskim bencinskim motorjem, ki ostaja v ponudbi, urejal navor motorja na notranje zgorevanje, zdaj v napore terenske vožnje močno vključuje navor elektromotorja, ki je tu v nasprotju z bencinskim seveda na voljo od nizkih vrtljajev in precej olajša vzpenjanje preko ovir pri nizki hitrosti.
Tri različice opreme
Ko bo subaru XV 2.0 e-boxer januarja zapelje na naše ceste, bo za osnovno različico style treba odšteti 33.140 evrov. Srednja različica style navi bo stala 34.640 evrov, različica premium pa 37.640 evrov. Cene 1,6-litrskega XV ostajajo enake. Subarujev italijanski manager za poslovno koordinacijo Kenji Mukai je povedal, da Pri Subaruju sicer računajo, da bodo letos v Sloveniji prodali 60 avtomobilov vseh modelov, upajo pa na povečanje prodaje, čemur bodo posvetili precej prizadevanj.