Avto, ki se tudi v Sloveniji vrača na veliko sceno

Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Citroën citroën C4 Foto: Žurnal24 Citroën C4 Foto: Saša Despot Citroën C4 Foto: Saša Despot Citroën C4 Foto: Saša Despot Citroën C4 Foto: MatijaJanežič citroën C4 Foto: MatijaJanežič citroën C4 Foto: Saša Despot Citroen C4 Cactus
Citroën je pravkar predstavil novo, tretjo generacijo citroëna C4, predstavnika spodnjega srednjega razreda, ki je v svojem razredu nekaj posebnega. A posebnež je bil C4 na nek način že v svojem začetku.
Oglej si celoten članek

Citroën je namreč C4, s katerim je leta 2004 obudil ime limuzine, ki jo je izdeloval med letoma 1928 in 1931, zasnoval zelo drzno, vsekakor pa je z njim stopil na precej bolj zanimivo oblikovno pot od avtomobilsko precej sive predhodnice xsare.

Avto Citroën v Sloveniji predstavil svojo vročo novost

Foto: Citroën citroën C4

Francozi so C4 spomladi 2004 na avtomobilskem salonu v Ženevi napovedali z drznim predserijskim prototipom sport concept car, športno kombilimuzino z barvah ekipe rallyja in s športno notranjostjo, zato predvsem kupe, prav tako pa tudi kombilimuzina jeseni istega leta na avtomobilskem salonu v Parizu kljub precej drznim karoserijskim oblikam in posebni notranjosti nista vzbudila prevelikega začudenja, saj je bila publika na njune oblike že navajena.

Avto Nov premijski avto že kmalu tudi pri nas

Trije zaslužni možje

Pri snovanju citroëna C4 prve generacije so sodelovali trije možje. Italijanski oblikovalec Donato Coco, je med drugim zaslužen tudi za ferrarije 458, F430, 599 in california ter citroëne xsara picasso ter C2 in C3 prve generacije, od leta 2009 pa oblikuje lotuse.

Foto: Citroën citroën C4

Jean-Pierre Ploue je zaslužen, da je Citroën po krizi identitete spet postal močna znamka in ni šel po poti, po kateri je denimo krenila nekoč prav tako inovativna  italijanska Lancia. Obnovil je tudi Citroënov ugled inovativne in individualistične znamke. Leta 2009 je postal tudi direktor oblikovanja pri skupini PSA.

Avto Po stotih letih se pripravlja ponovitev velike avanture

Tretji mož, ki je stal za zasnovo citroëna C4, je bil Bertrand Rapatel, sedanji direktor notranjega oblikovanja pri skupini PSA, ki je med drugim oblikoval tudi kabine zmogljivih ferrarijev. Seveda je bil zadolžen predvsem za inovativno notranjost citroëna C4.

Foto: Citroën citroën C4

Dva različna značaja

In kaj je jeseni 2004 stalo na prizorišču avtomobilskega salona v Parizu? Obiskovalci so si lahko ogledali dve različici avtomobila s precej različnima značajema. Nekateri zato C4 prve generacije delijo celo na dva modela. Vsekakor je bil za oba značilen zaobljen prednji del precej čistih oblik, na katerem je izstopala predvsem dvojna kromirana črta z integrirano Citroënovo dvojno puščico oziroma zobnikoma. Razlike so bile predvsem za stebričkom B.

Bili smo med srečneži Take avtomobile morda voziš le enkrat v življenju

Petvratni citroën C4 z gladko zaobljenim zadkom je gotovo deloval elegantno, a tudi nekoliko zadržano, vendar pa je na sodobni način imel tudi vse atribute, ki jih je Citroën predstavil s citroënom 2CV, ki smo ga pri nas poznali kot spačka. Gre predvsem za zaobljeno obliko karoserije, ki je tudi ugodno rezala zrak.

Foto: Citroën citroën C4

Citroën C4 coupe, ki je bil v veliki meri podoben ženevskemu prototipu, je po drugi strani izražal precej agresivni značaj. Za to je bila zaslužna predvsem strmo odsekana streha, ki se je po negativnim kotom spustila proti spodnjemu delu zadka, s katerim je coupe nekoliko obujal tudi legendarno limuzino ami 6, ki je »citroenovce« in tudi marsikaterega drugega ljubitelja avtomobilov navduševala v šestedesetih letih.  K dobri podobi pa je navsezadnje svoje dodalo tudi velikansko dvodelno zadnje okno, ki je bilo prisekano tako kot zadek.

Poskusili smo Ducat jajc je preživel vožnjo

Volan s togim pestom

Tako kot zunanjost je bila za tisti čas izvirna tudi notranjost citroëna C4. Klasičnih merilnikov ni bilo,  ampak sta jih, čeprav tedaj še nismo govorili o infozabavnih sistemih ali digitalnem kokpitu, nadomestila dva zaslona na tekoče kristale. Pred voznikom se je prikazovali le števec vrtljajev motorja, na osrednjem odlično osvetljenem zaslonu pa hitrost in drugi pomembni podatki.

Foto: Citroën citroën C4

Nekaj posebnega je bil tudi volanski obroč, ki se je sukal okoli togega osrednjega dela, v katerega je bila vgrajena zračna vreča, nanj  pa so konstruktorji vgradili večino stikal. Pri Citroënu so tako ureditev razložili z ugotovitvijo, da togo vgrajena zračna vreča v primeru nesreče bolje varuje voznika od tiste, ki se suka skupaj z volanskim obročem, saj jo lahko bolje prilagodijo notranjosti. Sama armaturna plošča je bila zato zelo prečiščena in brez nepotrebnih motilcev voznikove pozornosti.

Avto Vozil sem starodobnike, ki si jih lahko le želiš v svoji garaži

K temu dodajmo še, da je bila kabina za tiste čase zelo dobro izolirana pred zvoki motorja, predvsem damam pa je bilo všeč, da so pri Citroënu v osnovno opremo vključili tudi razpršilnik dišav. Na voljo je bilo kar devet različnih vonjev.

Foto: Citroën citroën C4

Velik prodajni adut citroëna C4 prve generacije je bila tudi tehnologija, saj so bili med drugim na voljo sistem za opozarjanje pred skrenitvijo z voznega pasu, žarometi z usmerjanjem svetlobnega snopa, tedaj še ne samoumevni ESP, veliko panoramsko okno in satelitska navigacija.

Diskretna prenova

Konec leta 2008 je bil citroën C4 prve generacije deležen prenove, ki pa je bila zaradi uspešnega nastopa, omejena le na najnujnejše. Odrazila se je predvsem v prednjem delu, kjer je C4 dobil velika »usta« trapezoidne oblike, tudi druge poteze pa s mu uredili tako, da se je približal večjemu citroënu C5.

Foto: Citroën citroën C4

C4 prve generacije je sicer v Evropi imel le kombilimuzinsko in kupejevsko različico, za države, kjer takšne oblike manj cenijo, pa so razvili tudi limuzino, ki je imela zelo različna imena. Na Kitajskem so prodajali citroën C-triomphe, v Argentini in Braziliji se je imenoval C4 pallas, na drugih latinskoameriških trgih in v nekaterih evropskih državah pa je bil  C4 sedan. Omenimo še pomanjšano različico kitajske limuzine, ki se je imenovala C-quatre.

Avto Oblika, ki bo moderna še dolgo časa

Športni uspehi

Citroën C4 prve generacije je bil precej uspešen tudi v avtomobilskem reliju. Že leta 2004 ga je Carlos Sainz preskušal kot naslednika uspešne xsare WRC, ki naj bi jo nadomestil v sezoni 2005, vendar se je tedaj skupina umaknila z dirk svetovnega pokala v reliju. Vendar ni bilo nič izgubljeno, saj so se leta 2007 s citroënom C4 WRC in Sebastienom Loebom in Danijem Sordo za volanoma vrnili  ter že ob uradnem debiju na reliju Monte Carlo 2007 osvojili prvo in drugo mesto.

Foto: Žurnal24 loeb_japonska_action_main

S tem se je začela vrsta uspehov za cotroën C4 WRC, saj je Loeb v naslednjih treh letih osvojil tri svetovna prvenstva, Citroën pa dva konstruktorska naslova. To seveda niso bili vsi športni uspehi citroëna C4 WRC, saj je v naslednjih letih do njegove zamenjave z DS3 WRC leta 2011 osvojil še veliko zmag.

test: c4 Citroën C4 ne pretirava z ambicijami

Druga generacija

Citroënu C4 se je kljub uspehom leta 2010 iztekel čas in na pariškem salonu ga je tega leta nasledil veliko bolj konvencionalni naslednik. Opustili so trivratno kupejevsko različico, saj v celotni prodaji citroëna C4 ni nikoli dosegla prav visokega deleža, kombilimuzina pa je postala nekoliko večja. Volanski obroč se je po novem sukal v celoti, merilniki pa so bili spet bolj analogni, a tudi deloma digitalni, njihova posebnost pa je bila, da je lahko modra osvetlitev spreminjala odtenke.

Foto: Citroën citroën C4

Ostale so tudi limuzinske različice. V kitajskem središču skupine PSA v Šanghaju so tako na osnovi podaljšane platforme kombilimuzinskega C4 razvili limuzino C4L, ki so jo proizvajali v ruski Kalugi in kitajskem Wuhanu. Vam ime kraja zveni znano? Za južnoameriške trgu limuzino sicer izdelujejo v argentinskem  El Palomarju.

Avto Največji posebnež v golfovem razredu

Intermezzo in novi začetek

Citroën C4 je z drugo generacijo morebiti postal bolj konvencionalen, a kljub temu  precej uspešen, saj se je v proizvodnji obdržal vse do leta 2018, ko ga je Citroën nadomestil z zasilno rešitvijo.

Foto: Saša Despot Citroën C4 cactus

Tedaj je bil namreč v njegovega naslednika začasno »povišan« citroën C4 cactus, ki je s svojimi oblikovnimi in drugimi posebnostmi ter križansko karoserijsko zasnovo tlakoval pot novemu citroënu C4, ki bi v avtomobilskem svetu lahko, tako kot v prvi generaciji, spet izstopal kot nekaj posebnega.

Avto Citroën C4 se vrača kot križanec

Foto: MatijaJanežič citroën C4

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • vec
    11:46 13. December 2020.

    Če hočeš spoznati najlepše in najdražje servisne delavnice ne samo v SLO tudi širše, samo kupi Citroena.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.