Avto > Testi
708 ogledov

Vozili smo najbolj nobel renaulta

Renault Rafale
1/38
Anže Petkovšek
Renault je predvsem v zadnjem letu predstavil vrsto novih modelov, ki se eden bolj zanimiv od drugega, a nekateri izstopajo celo iz te druščine. Tak je renault rafale, ki se lahko pohvali celo z letalskimi geni.

Če nekdo omeni letalo rafale, nas verjetno večina pomisli na sodobno reakcijsko vojaško letalo rafale, ki ga uporabljajo francoska in kar nekaj drugih letalstev, saj je zelo uspešen izvozni produkt francoske letalske industrije. Med drugini z njim letijo tudi hrvaški, kmalu pa bodo tudi srbski piloti.

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pri Renaultu, ko so se odločali za ime svojega SUV-kupeja, niso imeli v mislih tega rafala, ampak nekega drugega. Leta 1934 je namreč francoska letalska tovarna Caudron izdelala športno letalo C.460, ki so mu nadeli ime rafale in je bilo namenjeno udeležbi na letalski dirki Coupe Deutsch de la Meurthe. Z njim so leta 1936 pokal tudi osvojili, poleg tega pa je rafale osvojil še nekaj drugih prestižnih naslovov. 

Za poimenovanja sodobnega avtomobila renaulta rafala pa je pomembno predvsem dejstvo, da je za pogon tekmovalnega letala skrbel Renaultov prisilno polnjeni šestvaljni motor, zato lahko rečemo, da ima avtomobil rafale gene starodobnega letala.

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kronski dragulj

Seveda pa je to tudi bolj ali manj vse, kar sodobni renault rafale povezuje z daljnim prednikom, če ne upoštevamo dejstva, da gre v bistvu za najbolj športni in najmanj utilitaren SUV med tistimi, ki jih Renault trenutno izdeluje. In tudi avtomobil, v katerega so vgradili vse, kar pri Renaultu ponujajo, torej gre za nekakšen kronski dragulj znamke v lasti francoske republike.

Kar vam najprej pade v oči, so gotovo karoserijske oblike. Renault rafale si vozno tehniko in pogonski sklop v bistvu deli z australom, vendar je od njega na videz tako drugačen, da bi jima težko pripisali skupno poreklo. Morda bi res lahko rekli, da so mu oblike posodila letala, saj ima kljub športno terenski zasnovi zelo eleganten nastop.

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

K temu verjetno še najbolj pripomore SUV-kupejevska zasnova s streho, ki v slogu "liftbacka" zelo počasi spušča k zadku, ki je potem strmo odrezan, vendar njegovo grobost omili rahla ukrivljenost navznoter. Tudi prednja maska deluje bolj kot vstopnik zraka za reakcijski motor kot reža za hlajenje pogonskega sklopa.

Znani pogon

Tega že precej dobro poznamo že iz australa. Gre za pogonski sklop E-tech full hybrid 200 s sistemsko močjo 147 kilovatov (po starem bi to bilo natanko 200 'konjev'), ki ga tvorijo 95-kilovatni 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, 50-kilovatni glavni elektromotor in 25-kilovatni pomožni elektromotor, ki opravlja vlogo generatorja-starterja in skrbi za izravnavo vrtljajev v multimodalnem menjalniku z močno elektronsko podporo, ki je potrebna, saj sklop pozna kar 15 kombinacij sodelovanja med njegovimi komponentami.

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Če smo v začetku čez delovanje podobne pogonske kombinacije, ko se je pojavila v cliu in capturju, še rekli kakšno pikro, zdaj skoraj nimamo več pripomb. Pogonski sklop, ki lahko deluje v načinih comfort, eco, sport ali "osebnem" perso, se zdi precej ulit z elegantno športno naravo avtomobila. Moči kljub precejšnji masi in čelni površini avtomobila ne manjka oziroma je te dovolj, da v vas vzbudi celo nekaj športnih občutkov, kolikor jih v takšnem avtomobilu pač pričakujete.

Med vožnjami, predvsem v mestu, opazite tudi, da pri pogonu zelo veliko sodeluje elektrika, saj bencinski motor s svojim značilnim zvokom jasno pokaže, kdaj se je vključil v dogajanje. In prav po zaslugi precejšnje uporabe elektrike, ki je shranjena v bateriji z napetostjo 400 voltov, se poraba bencina pretežno giblje v bližini petih litrov, tudi na avtocesti pa težko presežete sedem litrov na sto kilometrov.

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Okretnost

Športni naravi avtomobila ustreza tudi podvozje, ki je dovolj mehko, da je vožnja udobna, in tudi dovolj natančno in komunikativno, da je vožnja lahko tudi zabavna. Ob tem je treba dodati, da je bil testni rafale opremljen tudi s krmiljenjem zadnjih koles, kar je še dodatno pripomoglo k njegovi odzivnosti med hitrejšo vožnjo, predvsem pa k okretnosti v mestu.

Kljub temu, da je rafale dolg solidnega 4,7 metra, je štirikolesni volan pripomogel k temu, da se lahko obrne v krogu z premerom vsega 10,4 metra. Mogoče to ne zvezi tako malo, a v praksi se pokaže, da ga lahko obrnete na precej majhnem prostoru.

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Rafale si medosno razdaljo 2,74 metra deli z novim espacom, torej je ima kar za dobrih sedem centimetrov več kot austral, kar se kaže predvsem na zadnji klopi, kjer ne manjka prostora za noge, pod streho pa je dovolj prostora tudi za glave potnikov. S 627 osnovnimi litri je prijetno prostoren tudi prtljažnik, ki se ga s klasičnim zlaganjem naslonjala zadnje klopi, ki na dnu pusti manjšo stopnico, lahko poveča do solidno prevozniških 1.910 litrov. V tem pogledu rafale torej ponuja precej več, ko pa bi pričakovali od njegove kupejevske narave.

Popolna digitalizacija

Vozniku in sovozniku pa je namenjeno bolj ali manj to, kar smo že poznali v drugih sodobnih renaultih. Med drugim tudi digitaliziran delovni prostor, ki ima sicer malce drugačno grafiko, sicer pa ponuja bolj ali manj takšne funkcije, kot smo jih v renaultih že spoznali. Predvsem pa je pomembno, da gre za sistem openR link, ki bazira na Googlu in ponuja vse prednosti tega operacijskega sistema vključno z nadgradnjami na daljavo.

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Od funkcij za udobje, med katerimi je poleg udobnih in oprijemljivih sedežev tudi masažna funkcija, pa izstopa tudi panoramska streha, ki se ji elektronsko s pomočjo tekočih kristalov lahko štiristopenjsko prilagaja prosojnost. Veliko je tudi odlagalnih površin ter možnosti za priklop in polnjenje elektronskih naprav.

Renault rafale je torej zelo zanimiv avtomobil, ki pod SUV-kupejevsko karoserijo skriva prostornost in uporabnost, s katero precej presega to, kar si od avtomobila njegove vrste obetamo. Če k temu dodamo še visoko stopnjo elektronskih pripomočkov, tako za informacije in zabavo ter tudi za varnost, je bera polna.

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Dobro opremljeni testni renault rafale E-tech hybrid 200 esprit alpine bi kupca stal 58.950 evrov, tudi v osnovi različici techno pa je za enako motorizirani rafale treba odšteti 44.400 evrov. Jasno je torej, da gre za avtomobil, ki je bolj pri vrhu Renaultove ponudbe in ni poceni, res pa je, da za ta denar ponuja obilico opreme v solidnem paketu in tudi precej francoske elegance in sloga. In kot tak upravičeno nosi ime svoje letalskega prednika.

dezurni@styria-media.si

Renault Rafale | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 1
  • SexiKitty20 22:19 27.november 2024.

    🍓 Ocenite mojo golo fotografijo 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 nick SexyKitty20 id04380306