Začelo se je uresničevati, kar je bilo znano že pol leta. HAC je namreč prejšnji teden odpiral prispele ponudbe 10 izvajalcev za nov način zaračunavanja uporabe avtocest, piše hrvaški spletni portal Index.hr, kjer navajajo, da plačevanje ne bo poceni in je načrtovano tako, da se pobere čim več denarja za eno vožnjo, pa čeprav bi lahko po vzoru Slovenije uvedli vinjete.
Ponudbe so oddala podjetja iz Združenih arabskih emiratov, številnih držav EU, Turčije. Na razpis so se prijavili tudi hrvaški Končar in še nekaj drugih hrvaških podjetij v konzorciju s tujimi podjetji.
Z novim načinom plačevanja za uporabo avtocest naj bi Hrvati odpravili fizično plačevanje, a bodo še vedno zaračunavali po prevoženi razdalji. Vse naj bi se začelo konec leta 2024. Predvideva se elektronsko cestninjenje brez ustavljanja, s tem pa želijo zmanjšati kilometrske kolone, ki v turistični sezoni nastajajo na avtocestnih postajah za plačevanje cestnine.
Slovenija z vinjetami zasluži več
Index.hr piše, da se postavlja vprašanje, zakaj vztrajno zavračajo vinjete kot rešitev, katere uvedba bi zagotovo stala manj denarja, hrvaški državljani pa bi imeli možnost cenejše vožnje. Vinjete namreč delujejo po principu fiksnega plačila za določen čas, kar omogoča neomejeno vožnjo po avtocestah v tem času.
Kot pozitiven primer izpostavljajo Slovenijo, pišejo pa tudi, da smo pri nas vinjete uvedla pred 15 leti, z avtocestami pa zaslužimo več kot Hrvaška. Spletni portal navaja poslovanje Državnih avtocest RS (DARS) za leto 2022, ko so bili prihodki od prodaje na slovenskih avtocestah, kjer obstajajo vinjete, 494 milijonov evrov. Hrvaška ima skoraj dvakrat več kilometrov avtocest, a HAC s cestninami zasluži manj kot DARS. HAC je lani zaslužil 398 milijonov evrov, kar je bila rekordna pobrana cestnina na hrvaških avtocestah.
Kako bodo turisti na Hrvaškem plačevali cestnino?
V HAC so za Index pojasnili, da bodo turisti plačevali elektronsko. "Turisti se bodo prijavili prek spleta in, če bodo želeli, bodo vnesli svojo registrsko oznako, lahko pa tudi kupili elektronsko napravo ENC, ki omogoča vožnjo brez ustavljanja, a le na tistih odsekih, s katerimi ima HAC podpisano pogodbo. Do zdaj smo se dogovorili za sodelovanje z italijanskim Telepassom in njihovo napravo boste lahko uporabljali na naših avtocestah od letošnjega poletja," pravijo pri HAC-u.
V načrtu so pogodbe z drugimi operaterji. S tem želijo turistom, pa tudi domačim potnikom omogočili dodatno izbiro, so sporočili iz HAC. Ideja HAC-a je, da se tisti, ki bodo uporabljali hrvaške avtoceste, torej domačini in tujci, prijavijo preko spletne strani ali aplikacije za pametni telefon in prejmejo ENC napravo po pošti ali preko pooblaščenega trgovca. Občasnim uporabnikom, torej tistim, ki se bodo odločili za branje registrskih oznak, bo omogočena tudi spletna registracija, plačilo in pregled stanja na računu.
NJIHOVO PARAZITIRANJE = KRAJA DENARJA NA TAK ALI DRUGAČEN NAČIN !!! ! !!!
"V HAC so za Index pojasnili, da bodo turisti plačevali elektronsko. Turisti se bodo prijavili prek spleta in, če bodo želeli, bodo vnesli svojo registrsko oznako, lahko pa tudi kupili elektronsko napravo ENC, ki omogoča vožnjo brez ustavljanja, a le… ...prikaži več na tistih odsekih, s katerimi ima HAC podpisano pogodbo." Torej so se Hrvati odločili, da se bodo z eno potezo znebili večine tistih ostarelih tujih turistov, ki že dolga desetletja dopustujejo pri njih, niso pa vešči elektronskega poslovanja!?
Če bi razumeli , da AC na HR niso od enega lastnika , bi tudi razumeli zakaj ne morejo uvesti vinjet . S tem sistemom se bo vedelo po kateri cesti in komu gre denar za vožnjo po njihovem delu AC križa .