V sezoni 2019 bo kar nekaj novosti. Povsem na vrhu sicer ne, saj bo naslov prvaka branil Marc Marquez, zdaj že petkratni svetovni prvak v elitnem razredu, med moštvi pa njegova Honda.
Tudi njegovi tekmeci bodo večinoma isti, ne pa tudi vsi na istih motociklih kot lani. Le Danija Pedrose ne bo več v aktivni vlogi, preselil se je med testne voznike, zato pa bosta Marquezu za vrat dihala predvsem veteran Valentino Rossi in rojak Jorge Lorenzo.
"Dobro sem pripravljen, lahko začnem sezono. Seveda še nisem povsem stoodstoten, a se spet dobro počutim," je pred sezono, pozimi je imel zdravstvene težave, napovedal Marquez.
Obračun Marqueza z Lorenzom bo še posebej zanimiv. Ne le, ker sta prevladovala v zadnjem desetletju (Lorenzo ima tri naslove), pač pa predvsem zato, ker bo Lorenzo letos imel enako delovno orodje kot Marquez. Lani je namreč končal precej neuspešno avanturo pri Ducatiju in se preselil k Hondi, tako da bosta verjetno najbolj vroča dirkača v istem moštvu in njuni navijači - pa tudi nevtralni opazovalci - že zdaj z zanimanjem opazujejo, kako se bo rivalstvo obeh Špancev razvijalo pod isto streho.
Marquezu so tudi operirali poškodovano ramo, tako da je njegova pripravljenost tudi rahla neznanka. Lorenzo na drugi strani pa lahko sezono začne odlično na prizorišču, kjer ima že tri zmage v elitni konkurenci.
"Pogodba pri Hondi je nedvomno ogromen motiv. Prepričan sem, da lahko veliko naredim na tem motociklu. Mislim, da lahko spet osvojim naslov v boju z Marcom," je pred začetkom optimističen Lorenzo.
Vse rošade, testiranja, priprave na novo sezono pa bodo v nedeljo že potisnjeni v ozadje. Takrat bo že bolj jasno, kdo je pozimi delal najbolje, v kateri ekipi so naredili dober motor, pa tudi to, ali bodo novinci v tekmovanju kos izkušenim. Na ravni ekip je dobrodošla vse močnejša konkurenca, ob uveljavljenih ekipah je tu še ambiciozni KTM, pa tudi Aprilia ima velika pričakovanja, njen prvi voznik bo Andrea Iannone.
Morda nekoliko v senci novega rivalstva v Hondini garaži ostaja Ducati; prvo orožje Italijanov ostaja podprvak Andrea Dovizioso, ki se bo v Katarju po lanski zmagi počutil domače, morda nekoliko manj njegov novi sotekmovalec Danilo Petrucci, ki pa bo nedvomno zelo motiviran ob prvi priložnosti na tovarniškem motociklu.
Valentino Rossi bo skušal pozabiti razočaranje iz lanske sezone, ko ni bil najbolj konkurenčen v boju za naslov in je SP končal na tretjem mestu, testi pa so obetavni in tako kot Maverick Vinales lahko tudi Rossi pričakuje soliden motocikel in morda boljšo sezono 2019. A tudi pri Suzukiju niso spali, njihov glavni adut bo Alex Rins, ob sebi pa bo imel novega sotekmovalca, novinca v tem razredu Joana Mira.
Prav gotovo pa bodo skušali tudi Avstrijci v ekipi KTM dokazati, da se lahko Pol Espargaro in Johann Zarco enakovredno kosata z najboljšimi, na testiranjih pa se je izkazal tudi novinec Miguel Oliveira iz poltovarniške zasedbe KTM Tech 3.
V šibkejših razredih moto2 in moto3 se tudi obeta nekaj sprememb. V prvem predvsem pri opremljevalcu motorjev, po novem je to britanski Triumph, ki je zamenjal Hondo, drugačni pa bodo tudi pogonski stroji, namesto štirivaljnikov bodo v tem razredu vozili s trivaljniki.
V karavani ni več prvaka Francesca Bagnaie in podprvaka Miguela Oliveire, oba sta se preselila v višji razred, ostaja pa tretji iz lanskega SP Južnoafričan Brad Binder, ki bo imel enega najhujših tekmecev v mlajšem bratu Marca Marqueza Alexu. V konkurenco pa se vrača legendarno ime, ekipa Agusta bo spet na sceni po 42 letih premora.
Podobno je v najšibkejšem razredu - selitev prve četverice iz lanske sezone v moto2 odpira možnosti tistim, ki so bili lani pod stopničkami, predvsem Aronu Canetu in Gabrielu Rodrigu. Veliko pozornosti pa bo bržčas deležen tudi šele 15-letni Turek Can Oncu, ki je v prejšnji sezoni zmagal že na svoji prvi dirki v tem razredu v Valencii.
V sezoni 2019 bo 19 dirk, na koledarju ostajajo vse klasične preizkušnje, zastor nad 2019 pa bo padel 17. novembra v Valencii.