"Med šolskim letom vsak dan pa za pet kilometrov med Škofljico in Lavrico do obvoznice porabim vsaj pol ure," nam je dejala bralka in nas vprašala, kdaj bo končno odprt priključek na avtocesto s Škofljice, uradno priključek Šmarje Sap.
Zaplet s sanacijo nadvoza
"Pri izvedbi del je prišlo do nepričakovanih zapletov pri izvedbi pogodbenih del. Izvajalec gradbenih del zaradi dodatnih zahtev občine po varno urejenem obvozu zaradi zaprtja nadvoza preko AC ni pravočasno pridobil soglasja za zaporo, zato s sanacijo nadvoza ni mogel pravočasno začeti. DARS d.d. kot naročnik je ocenil, da je izvajalec upravičen do podaljšanja roka in je izvajalcu podaljšal rok dokončanja vseh pogodbenih del do 10. oktobra 2017," so nam pojasnili na Darsu.
Prvotni rok za dokončanje del je bil 20. avgust, to je 14 mesecev od uvedbe izvajalca v delo.
Kako se je rok za dokončanje del zaradi urejanja soglasja za zaporo lahko podaljšal za skoraj dva meseca, smo vprašali CGP, ki je izvajalec del, a so nas preusmerili na Dars in Občino Grosuplje, saj so "z investitorjema pogodbeno zavezani glede posredovanja podatkov v medije".
Zamuda, ker je občina gradila pločnik
"Izvajalec del podjetje CGP je za popolno zaporo ceste zaprosil 18. 1. 2017, vendar pa s strani Občine zaradi sočasne gradnje pločnika (investitor Občina Grosuplje) dovoljenje za zaporo ni bilo izdano. Po mnenju Občine namreč ni bilo mogoče v zadostni meri zagotoviti varnosti pešcev ob lokalni cesti LC111391 Šmarje Sap – Veliki Vrh, po kateri naj bi potekal obvoz," so nam razloge, zakaj niso izdali soglasja, pojasnili na občini. Tri mesece kasneje je bil pločnik očitno že končan. "Ob ponovni vlogi izvajalca del podjetja CGP za zaporo ceste, dne 12. 4. 2017, se je Odločba o zapori izdala istega dne, saj so bili za izdajo le te izpolnjeni vsi pogoji. Obvoz je ostal nespremenjen," so povedali na občini Grosuplje.
Doslej (že od leta 1992) je bilo mogoče avtocesto na izvozu Šmarje Sap zapustiti le iz smeri Novega mesta in se priključiti le v smeri proti Dolenjski, zdaj pa se bo možno na avtocesto priključiti tudi proti Ljubljani in jo v smeri iz Ljubljane zapustiti. Investicijska vrednost celotnega projekta je 9,4 milijona evrov z DDV. Vrednost gradbenih del je štiri milijone evrov.
Kolon še ne bo konec
"Na podlagi predhodno izdelanih študij na območju Škofljica menimo, da bo izgradnja polnega priključka Šmarje Sap delno razbremenila obstoječo cestno povezavo skozi Škofljico, vendar verjetno ne bo v celoti odpravila zastojev," pravijo na Darsu.
Povprečni letni dnevni promet na tem odseku (Ljubljana Malence - Šmarje Sap) je 47.248 vozil na dan (v obe smeri). To je približno toliko kot med Vodicami in Ljubljano, med Brezovico in Vrhniko je povprečje 57.475 na dan, med Domžalami in Ljubljano pa 58.530. Zahodno ljubljansko obvoznico (Brdo-Kozarje), ki je na našem avtocestnem sistemu najbolj obremenjena, pa dnevno v povprečju prevozi 74.500 vozil, so pojasnili na Darsu.
janez.zalaznik@zurnal24.si
kot bi rekli južni bratje -JEBE LUD ZBUNJENOG
nekaj pa je res, Zidar je rekel: letališče bomo preplastili v treh nočeh in tako je bilo
in predstavljajte si te šalabajzerje graditi 2.tir