Dars vsako leto izvaja raziskavo o zadovoljstvu domačih in tujih uporabnikov slovenskih avtocest. Raziskavo opravljajo prek spleta in na terenu, to je na avtocestnih počivališčih. V letošnji raziskavi, ki je potekala med 10. aprilom in 10. majem 2017 (med drugim je bilo takrat zelo veliko število sicer kratkotrajnejših zapor zaradi postavitve portalov elektronskega cestninskega sistema za težka vozila), je bilo anketiranih skupno 1534 voznikov (361 voznikov domačih osebnih vozil, 296 voznikov domačih tovornih vozil, 547 voznikov tujih osebnih vozil ter 330 voznikov tujih tovornih vozil), ki uporabljajo slovenske avtoceste.
Deljena mnenja glede izgube časa
Letošnja raziskava o zadovoljstvu uporabnikov slovenskih avtocest je med drugim pokazala, da ostajajo deljena mnenja o tem, koliko časa vozniki v zastojih zaradi del izgubijo na slovenskih avtocestah v primerjavi z drugimi državami. Do podobne ugotovitve je namreč prišla že lanska raziskava med domačimi in tujimi uporabniki avtocest. Medtem ko polovica domačih voznikov osebnih vozil ocenjuje, da v zastojih na avtocestah v Sloveniji izgubijo več časa kot v drugih državah, tako meni zgolj 15 odstotkov tujih voznikov osebnih vozil.
Domači vozniki so ocenjevali zadovoljstvo tudi po posameznih avtocestnih krakih: z indeksom 70,4 je na prvem mestu ljubljanska obvoznica, sledita gorenjski krak z indeksom 68,6 ter dolenjski z indeksom 68, nato pa štajerski z indeksom 67,8 in primorski z indeksom 67,4.
Odgovori vseh voznikov, torej domačih voznikov osebnih in tovornih vozil ter tujih voznikov osebnih in tovornih vozil, so naslednji: 36 odstotkov anketirancev meni, da na slovenskih avtocestah v zastojih izgubijo enako časa kot v tujini, 30 odstotkov jih meni, da izgubijo manj časa, devet odstotkov pa jih je prepričanih, da izgubijo veliko manj časa. Da izgubijo več časa, je prepričanih 16 odstotkov voznikov, da izgubijo veliko več časa, pa devet odstotkov.
Tujci bolj zadovoljni kot Slovenci
S stanjem na slovenskih avtocestah so sicer bolj zadovoljni tuji vozniki: indeks zadovoljstva znaša pri domačih voznikih osebnih vozil 66,5, pri domačih voznikih tovornih vozil 70,4, medtem ko je indeks zadovoljstva s stanjem slovenskih avtocest pri tujih voznikih tako osebnih kot tovornih vozil 82,6.
Vozniki iz Slovenije so ocenjevali tudi delo družbe Darsa, ki upravlja 610 kilometrov avtocest in hitrih cest, 163 kilometrov avtocestnih priključkov in razcepov ter 27 kilometrov počivališč. Večina je ocenila, da je to uspešno, pri čemer imajo boljše mnenje vozniki domačih tovornih vozil.
Med posameznimi dejavniki zadovoljstva, na podlagi katerih je izračunan indeks zadovoljstva, so domači in tuji vozniki nadpovprečno zadovoljni s signalizacijo, varnostjo in splošno urejenostjo slovenskih avtocest ter kakovostjo vozišča. Podpovprečno pa s pretočnostjo (z vidika voznikov osebnih vozil) in parkiranjem na počivališčih (z vidika voznikov tovornih vozil).
Naredite anketo med 1. Julijem in 31. Avgustom......
V glavnim bi lahko delali po etapah, od marca pa do maja in od septembra naprej. Hladnih dni je tako malo da bi lahko delali tudi pozimi. Je pa absurd da delajo to v poletnih mesecih, ko vemo da je… ...prikaži več takrat na AC največ prometa. Prav tako bi lahko delali ponoči, pa še lažje bi bilo zaradi ubogih delavcev, ki morajo sedaj na vročem soncu biti celi dan. Ko je bil Vašič minister, se v poletnih mesecih ni delalo, zakaj že?