V redakcijo smo dobili vprašanje, kako je treba pravilno voziti na izven nivojskih križanjih, ki so dovozne ceste do obvoznice? Čeprav ni talnih oznak tam prihaja do prehitevanj vozil, ki vozijo druga ob drugem, s čimer se ustvarjajo nevarne situacije. Prihaja tudi do trčenj. Za obrazložitev in razjasnitev smo se obrnili na Dars.
Na Darsu so nam v odgovoru zapisali, da ta problem obstaja na starejših servisnih cestah ob severni ljubljanski obvoznici (H3), pa morda še kje na enosmerni rampi (priključni poti). Skladno s Pravilnikom o projektiranju cest morajo imeti enosmerne rampe širino voznega pasu pet metrov. To pa že omogoča razvrščanje osebnih vozil v dve koloni. Posebno še pred križišči, kjer se formirajo posebne kolone zavijalcev (levo ali desno). Ti odseki so predvsem na območju ljubljanske obvoznice v upravljanju občine.
Na Dars dodatno pojasnjujejo, da gre formalno za kršitev zakona o pravilih cestnega prometa, v praksi pa to poveča prepustnost križišča. Označevanje ločilnih črt večinoma ni mogoče, ker bi bil posamezen prometni pas preozek.
Pravilnik o projektiranju cest sicer navaja, da se izvennivojska križanja predvidijo na daljinskih cestah. Na ostalih cestah se predvidijo tam, kjer nivojsko križanje ne zagotavlja predpisanega nivoja uslug. Projektirajo se za hitrost od 40 do 60 km/h. Pravilnik predvideva tudi, da morajo imeti enopasovne rampe priključka imeti širino voznega pasu najmanj pet metrov.
Še vedno smo v banana državi.... z glavnim mestom Butale.