Dars je na avtocestnem priključku Vransko na štajerski avtocesti vzpostavil pilotni sistem, ki zazna vožnjo v napačno smer.
Ta samodejno s svetlobno signalizacijo opozori kršitelja in hkrati pravilno vozeče voznike, z alarmnim opozorilom pa obvesti tudi operaterja v Regionalnem nadzornem centru Vransko, ki na podlagi podatkov iz sistema lahko pravočasno in ustrezno ukrepa. Operaterju se izriše tudi točna lokacija dogodka na shematskem vmesniku in prikazom žive slike iz videonadzorne kamere.
Alkoholiziran v napačno smer vzel tri življenja
2. oktobra 2009 se je okoli 5. ure zjutraj na štajerski avtocesti med priključkoma Arja vas in Žalec zgodila ena najhujših nesreč zaradi vožnje v napačno smer.
Vinjeni Branko Maček je trčil v štiri mlade Celjane, med njimi Petra Kračuna, Tjašo Koštomaj in Natašo Godec. Vsi trije so umrli na kraju nesreče.
Osebni avtomobil, v katerem so bili štirje mladi ljudje, vsi iz Celja, je vozil proti Mariboru. Ko je avtomobil, ki ga je vozil 24-letni Peter Kračun, pravilno prehiteval dve tovorni vozili, mu je nasproti pripeljal 46-letni Branko Maček. Vozili sta trčili, avtomobil 24-letnika je najprej odbilo v eno tovorno vozilo, nato nazaj na vozni pas, zatem je avtomobil trčil še z drugim tovornim vozilom. Poleg 24-letnega voznika sta na kraju nesreče umrli še njegovi sopotnici, stari 21 in 22 let. Ena sopotnica, prav tako 21-letna, pa se je huje poškodovala. Poškodovan je bil tudi povzročitelj nesreče.
Največkrat gre za hude napake voznikov
Vožnja po nepravilni strani avtoceste se zaradi velikih hitrosti velikokrat konča s hudimi posledicami. Večinoma gre za hude napake voznikov. Ti preprosto ne upoštevajo prometne signalizacije in zapeljejo na avtocesto v napačno smer. Najbolj značilna reakcija voznikov, ki se srečajo s tem, da pred seboj zagledajo nasproti vozeče vozilo je, da stopijo na zavoro. Toda voznik, ki se mu zgodi to, naj se čim prej s prehitevalnega pasu umakne na odstavnega, svetujejo na Darsu.
Razlogov za vožnjo po avtocesti v nasprotno smer je veliko, navajajo policisti, med najpogostejše pa štejejo vožnjo v nasprotno smer zaradi neupoštevanja prometne signalizacije, objestno vožnjo, različne stave, vožnjo pod vplivom alkohola ali mamil oziroma drugih psihoaktivnih snovi, ko se voznik ne zaveda svojih dejanj, in slabše psihofizične sposobnosti za vožnjo vozila, kar velja zlasti za starejše občane.