Preskočila bom zgražanje nad zdravnico, ki jo kranjski kriminalisti sumijo, da je pacientu izdala lažni potrdili o upravičeni odsotnosti z dela, čeprav za marsikoga pooseblja "gnilobo" zdravstvenega sistema, ki je čez in čez prepreden s korupcijo (morda pa je primernejša prispodoba potapljajoča se ladja, ki jo je pred dnevi zapustil pokončni minister). Edina uteha anonimnih komentatorjev spletnih forumov je, da koruptivno zdravnico in njenega pacienta – najbrž sorodnika ali, ugibam, hčerinega prijatelja – čaka do triletna zaporna kazen. Pogledi na nekdanje ugledneže, ki v policijskem spremstvu in z lisicami na zapestjih prihajajo v sodne dvorane, so sicer postali že del medijskega vsakdana. Vse gre navzdol, le organi pregona, se zdi, postajajo s poglabljanjem krize učinkovitejši.
Majhni koraki. Rešitev pred propadom se zmeraj bolj neučakano pričakuje "od zgoraj", medtem ko je verjetno še veliko za postoriti tudi "od spodaj". Vzemimo poenostavljen primer dveh podjetij. Prvo se proti problematiki pogostih bolniških odsotnosti med zaposlenimi bojuje s preverjanjem pri njihovih zdravnikih in nadziranjem njihovih domov, torej represivno. Drugo podjetje pa se usmeri v preventivo, ima posluh za zaposlene, poskrbi za obvarovanje njihovega zdravja in poskuša reševati različne medosebne težave. Ob upoštevanju in načrtnem izvajanju zadnjega pristopa je denimo novomeški Krki uspelo število bolniških odsotnosti v 15 letih postopno zmanjšati za več kot 30 odstotkov.