Gorenjska
11654 ogledov

Kranj dobiva podzemno železnico

Tiri, železniška proga, železnica M. Ha. Fotografija je simbolična.
Po dobrem letu dni je država le pripravila in objavila državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj.

Na pobudo Ministrstva za infrastrukturo je Ministrstvo za naravne vire in prostor pripravilo predlog državnega prostorskega načrta (DPN) za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo z okoljskim poročilom. Predlog je sedaj v javni obravnavi, in sice do 26. julija 2024.

Osnovni cilj nadgradnje obstoječe proge je povečanje prepustne in prevozne zmogljivosti z dograditvijo drugega tira. Pričakuje se, da bo ta izboljšava prinesla številne koristi, vključno z boljšo storitvijo prevoza potnikov, učinkovitejšim vodenjem prometa, večjo varnostjo, znižanjem obratovalnih stroškov ter boljšim povezovanjem različnih vrst prometa. Projekt je del širšega načrta za vzpostavitev dobre železniške povezave med državami v okviru vseevropskega prometnega omrežja (TEN-T).

Spomnimo, aprila lani je v javnost prišla informacija, da naj bi nova železniška proga Kranj-Ljubljana potekala skozi naselje Orehek, posledično pa naj bi morali porušiti več hiš. Kot smo poročali, je nastala tudi civilna iniciativa, ki je močno nasprotovala gradnji čez Orehek. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob tokratni objavi državnega prostorskega načrta ponovno poudarila pomen strokovnega pristopa pri izbiri trase: "Krajanom Orehka smo v lanskem aprilu zagotovili, da odločitev glede trase še ni bila sprejeta in da se variante še preverjajo. Izbrana varianta skozi Labore je osnovna rešitev, saj trasa skozi Orehek nikoli ni bila izbrana kot najboljša. Vedno je treba najprej poslušati stroko, ki presoja vrsto argumentov z vidika okolja, ljudi, ekonomike in družbene sprejemljivosti."

Izbrana varianta drugega tira, kot smo že poročali lani, poteka jugovzhodno od Kranja, skozi Labore, pod Ljubljansko cesto. Ta trasa je vključena v predlog DPN. Po začasnem dogovoru o revidirani uredbi o smernicah EU za razvoj vseevropskega prometnega omrežja iz decembra 2023, je načrtovanje proge upoštevalo ciljne hitrosti 160 km/h za potniške vlake ter 120 km/h za tovorne vlake. To zahteva tudi spremembe trase na določenih odsekih..

Državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj | Avtor: Ministrstvo za naravne vire in prostor Ministrstvo za naravne vire in prostor

Prva javna predstavitev predloga DPN bo potekala 13. junija 2024 ob 18.30 v Kulturnem domu Sveti Duh pri Škofji Loki, sledile pa bodo še predstavitve v Kranju (17. junija 2024, ob 17.00, v prostorih Mestne občine Kranj, sejna soba 15), Medvodah (18. junija 2024, ob 17.00, v Kulturnem domu Medvode) in Ljubljani (20. junija 2024, ob 17.00, v prostorih Osnovne šole Hinko Smrekar). V času javne objave bodo prebivalci imeli priložnost podati svoje pripombe in predloge, ki jih bo Ministrstvo za naravne vire in prostor preučilo. Na podlagi teh pripomb bodo rešitve po potrebi optimizirane. Javnosti bo gradivo dostopno tudi na več lokacijah, vključno z občinami Ljubljana, Kranj, Medvode, Škofja Loka in Naklo ter na spletnem portalu gov.si, Državno prostorsko načrtovanje, v rubriki Javne objave, razgrnitve in seznanitve.

Nadgradnja železniške proge Ljubljana–Kranj/Naklo predstavlja ključno investicijo v slovensko infrastrukturo. Kot je dejala ministrica Bratušek: "Želim si, da v prihodnje ne bi prihajalo do komunikacijskih šumov, ki ne koristijo nikomur, prinašajo pa veliko slabe volje namesto konstruktivne javne razprave."

Kranj, železniška postaja, tiri, vlak, ŽELEZNICA Gorenjska Rušenje hiš zaradi gradnje železnice v Kranj? Tako odgovarja ministrica! prihod novega Stadlerjevega vlaka Slovenija Gorenjska Uradno: Prva podzemna železniška postaja bi bila v tej vasi
Komentarjev 4
  • johann29 11:47 16.junij 2024.

    Alenka že ve

  • Avatar Zoran
    StarMačk 09:33 14.junij 2024.

    Drugje imamo železniške tunele, Kranjčani pa bodo imeli, seveda tipično po tukajšnji žurnalistiki, par metrov podzemne železnice, ha, ha, ha...

  • Kmodri_ 16:17 13.junij 2024.

    A do Jesenic bo pa zračna linija, ali kaj? Samo vprašam. Vse kar je blizu Lj dobiva nadstandardne povezave, bolj oddaljeni kraji pase bodo potniki vozili še po tirih iz časa Avstro-ogrske!