Slovenija
20367 ogledov

Tako se je morala Alenka Bratušek zagovarjati pred besnimi kmeti

Odprtje ceste Britof
1/2
MOK
Odprtje ceste je spremljal protest nezadovoljnih kmetov.

Po skoraj 40 letih čakanja sta občini Kranj in Šenčur dobili novo povezovalno cesto Britof-Hotemaže. Ta bo močno pripomogla k razbremenitvi lokalnih cest, so se ob današnjem odprtju ceste strinjali ministrica Alenka Bratušek ter župana omenjenih občin Matjaž Rakovec in Ciril Kozjek.

Izvedli bodo še monitoring hrupa 

Povezovalna cesta Britof-Hotemaže ima dolgo brado, saj prvi načrti zanjo segajo v sredino 70. let minulega stoletja. "Mislim, da bi lahko pri tej cesti uporabili pregovor kdor čaka, dočaka," je dejala ministrica za infrastrukturo Bratušek.

Z današnjim dogodkom se je promet po tej cesti sprostil, preden pa bo izdano dokončno uporabno dovoljenje, bodo pristojni na predlog lokalnega prebivalstva izvedli še monitoring hrupa. S tem bodo po ministričinih besedah ugotovili kje in koliko protihrupne zaščite bi se morebiti še potrebovalo.

Vrednost projekta znaša okoli 5,6 milijona evrov, a je po njenih besedah zaradi podražitev nekaj stvari še odprtih. Večino sredstev je prispevala država, kranjska občina dobrih 160.000 evrov, občina Šenčur pa okoli 450.000 evrov.

Ob lanski ujmi so se pojavile nejasnosti glede tega, ali bo lahko država nekatere že začete projekte nadaljevala ali pa jih bo treba ustaviti. Na srečo so po besedah ministrice našli denar in projektov ni bilo treba ustavljati.

Razbremenitev lokalnih cest

Povezovalna cesta je dolga 3,7 kilometra in poteka mimo naselij Britof, Milje, Visoko in Hotemaže. "To pomeni veliko razbremenitev lokalnih cest," je povedal župan Šenčurja Kozjek. Kot je dodal, bo prišlo še do nekaterih sprememb na prometni signalizaciji, saj so ob samem pregledu ugotovili neke neskladnosti, ki jih bodo zdaj tudi odpravili.

"Vsi stari Kranjčani vemo, koliko hrupa je bilo povzročenega na stari cesti in menim, da smo lahko vsi hvaležni ministrstvu za infrastrukturo, konec koncev tudi vladi, da se je lotila tega projekta in da smo danes prišli do te rešitve," je dejal župan Mestne občine Kranj Rakovec. V tej luči ga vesli tudi napoved ministrice, da bodo izvedene meritve hrupa.

Nova cesta bo po mnenju Rakovca poleg razbremenitve lokalnih cest veliko pomenila tudi z vidika večje prometne varnosti.

Prepoved vožnje s traktorji

Današnjo odprtje nove ceste je sicer pospremil protest kmetov, ki so nezadovoljni, da na novi cestni povezavi velja prepoved vožnje s traktorji. Kot je poudarila ministrica, je promet urejen skladno s projektom, je pa prepričana, da bodo do pridobitve uporabnega dovoljenja še enkrat preverili tudi to zadevo.

"Pravila kaj lahko in kaj ne so zelo jasna in zapisana v zakonodaji, to si ne izmišljujem ne jaz ne moji sodelavci, ampak je jasno navedeno kje, kaj, kakšne so hitrosti, kje lahko vozijo traktorji. Vse to bomo še enkrat preverili," je nezadovoljnim kmetom povedala Bratušek.

"Projekt je bil recenziran, pridobljena so bila mnenja in soglasja, ko bo projekt zaključen, bomo dodatno to preverili še s prometnega vidika, če je karkoli nespornega in bomo k temu ustrezno pristopili," je ob tem dejal vodja sektorja za investicije v ceste na direkciji za infrastrukturo Tadej Mirkac.

"Mi smo mislili, da je to pridobitev za vse, tudi za nas kmete," je v imenu kmetov ministrico opozoril Janez Porenta. Prepričan je, da so traktorji dovolj hitri, da ne bi ovirali prometa in ustvarjali gneče na novi cesti. Tudi z vidika varnosti bi bilo varneje, če bi se lahko traktorji vozili po novi povezavi, saj se na stari cesti, ki gre skozi naselja, nahaja tudi veliko kolesarjev in pešcev, je ocenil.

Pristojne je pozval, naj še enkrat preverijo stvari in traktorjem omogočijo vožnjo po tej cesti, saj bi vsi udeleženci v prometu imeli več od tega.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 14
  • Kmodri_ 19:46 04.julij 2024.

    A se ne morejo bahati z najnovejšimi traktorji? Samo vprašam...

  • arakovec 13:46 04.julij 2024.

    Ne razumem teh kmetov. 30 let so se vozili po stari cesti, sedaj pa ko bo na stari cesti 90 % prometa manj, pa bi radi svinjali novo cesto, kjer je omenitev 90 km/h. Poleg tega da so počasni in ...prikaži več zasvinjajo vse za seboj, bi se oni vozili, in povzročali eventuleno nevarnost za ostale udeležence, ker jim mogoče skrajša vožnjo za nekaj kilometrov. Ne vem kakšen egoist je ta kmet. Po moje ke je kmet z Veliko začetnico. Pa imam sicer spoštovanje do kmetov.

  • Avatar lopov
    lopov 09:33 04.julij 2024.

    ŠIVILJA. JE INŽENIR ZA CESTE .... ISTO KOT DA JE ČISRILKA SRČNI KIRURG... ALI VARILEC ZOBOZDRAVNIK.... V NAŠI BANANA SVOBODI MAMO TO VSE MOŽNOST VIDETI