Gorenjska
3633 ogledov

Rušenje hiš zaradi gradnje železnice v Kranj? Tako odgovarja ministrica!

Kranj, železniška postaja, tiri, vlak, M. Ha.
Na Železniški postaji Kranj je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek s sodelavci predstavila izbrano traso drugega tira železnice skozi Kranj. Ta ne bo šla čez Orehek.

Zadnja dva meseca je država intenzivneje ukvarjala z drugim triom gorenjske železniške proge. Aprila je v javnost prišla informacija, da naj bi ta potekala skozi naselje Orehek, posledično pa naj bi morali porušiti več hiš. Nastala je tudi civilna iniciativa, ki je močno nasprotovala gradnji čez Orehek.  Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je tako s sodelavci danes predstavila izdelan elaborat in katera rešitev je predlagana.

 | Avtor: Peter Šalamon ŽURNAL24 Peter Šalamon ŽURNAL24

"Prebivalcem Orehka smo pred dvema mesecema na posvetu na kranjski občini jasno povedali, da nobena odločitev še ni bila sprejeta in teče postopek za več tras. Danes smo tako vsem pokazali, da so naše besede takrat absolutno držale. Najbolj žalostna sem zato, ker najbolj glasni na Orehku, ki so tamkajšnje ljudi razburili, niso verjeli ne stroki, ne mojim sodelavcem, ne meni, ne kranjskim poslankam. Vedno je treba  najprej poslušati stroko, ki preveri več vrst argumentov in na podlagi vseh teh podatkov najprej stroka pripravi odločitev, ki naj bi bila najboljša. Zdaj pa pride politična pot, javne predstavitve, sprejemanje Državnega prostorskega načrta (DPN) in vse, kar temu sledi," je za uvod povedala Bratušek.

Strokovnjaki so tako v teh dneh predlagali, da se drugi tir čez Kranj zgradi na Laborah, pod Ljubljansko cesto skozi predor, dolg okrog 2,4 kilometre. "Investicija je malo dražja kot čez Orehek. Prihranek časa predlagane rešitve je približno 60 sekund. Ta trasa je približno 350 metrov krajša od tiste skozi Orehek. Investicija skozi Labore znaša 128 milijonov evrov, kar je 18 milijonov evrov več kot čez Orehek. Skupni prihranek časa med Ljubljano in Kranjem je za vlake skrajšan med 4 in 9 minut, kar pomeni skrajšanje 25% potovalnega časa," je predstavil Dejan Jurkovič, vodja sektorja za investicije v železnice. Ob tem je še dodal, da na Laborah ni predvidena nobena rušitev objektov, centralna železniška postaja za Kranj pa bo ostala na sedanjem območju. Javna razgrnitev bo nato letos jeseni, v začetku prihodnjega leta pa načrtujejo, da bo sprejet DPN, sama proga pa naj bi bila dokončno zgrajena leta 2030.

Tokratne rešitve se veselijo tudi na Orehku. "Pozdravljam rešitev strokovnjakov. Menim, da je izbira pravilna, saj kljub temu, da je ministrica povedala, da tukaj ni nihče zmagal, mislim, da je to zmaga tako za državo, občino, kot tudi krajevno skupnost, ki bo po 150 letih ponovno združena, saj se obstoječi tir, ki ločuje Orehek in Drulovko ukinja. Če je naše delo in angažma vsaj minimalno prispevalo k tem, da so strokovnjaki ugotovili, da trasa preko Orehka ni družbeno, okoljsko in urbanistično sprejemljiva, pa še toliko bolje. Veseli nas, da bodo ljudje na Orehku in tudi v Drulovki še naprej v miru uživali v svojih domovih," pojasnjuje predsednik Krajevne skupnosti Orehek - Drulovka Anže Tršan.

Z izbiro trase drugega železniškega tira čez Kranj je vesel tudi župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec. "Predvsem me veseli, da dobimo povezavo z glavnim mestom. Na to vežemo tudi železniško postajo skupaj z avtobusno postajo oziroma novim avtobusnim terminalom. Lahko smo samo zadovoljni. Najmanj invazivna varianta je zdaj sprejeta in lahko se samo zahvalim ministrstvu za infrastrukturo in ministrici, ki je tudi naša občanka, da so sprejeli to odločitev."

Komentarjev 3
  • Ender3 18:41 02.junij 2023.

    Šivilji ni nikoli za verjet ko, če hoče krojit našo prihodnost.

  • Kmodri 16:56 02.junij 2023.

    Naj zgradijo železnico do Planice! Ne pa, da se fjakamo z avtobusi!