Evropske potrošniške organizacije se sicer zavzemajo za uveljavitev novega standarda meritve goriva.
Meritve porabe goriva po sedanjem standardu NEDC (New European Driving Cycle) so tudi osnova za izračun izpustov ogljikovega dioksida (CO2) in posledično odmero "okoljskega" davka v številnih evropskih državah, tudi v Sloveniji. Evropska komisija je tudi določila najvišje dovoljene povprečne vrednosti izpustov do leta 2021, ki pri posameznih avtomobilskih tovarnah ne smejo preseči 95 gramov CO2 na kilometer, so v nedavnem sporočilu za javnost zapisali v ZPS.
Avtomobilisti izkoristili luknje
In ravno tu je po oceni Boštjana Okorna iz ZPS jedro problema: razlike med uradno izmerjeno in realno porabo so se namreč začele povečevati ravno po ukrepu EU.
"Avtomobilske tovarne so vse svoje sile usmerile v iskanje možnosti izkoriščanja lukenj, ki jih omogoča standard NEDC. Med najbolj v nebo vpijoče sodi izračunavanje kotalnega upora avtomobila z bistveno preveč napolnjenimi pnevmatikami, manjkajočimi zunanjimi ogledali in celo prelepljanjem določenih odprtin. Na drugi strani med merjenjem niso vključeni niti najbolj uporabljani električni porabniki, kot je radijski sprejemnik, izključena je tudi klimatska naprava - ki je včasih v avtomobilu, zaradi zmanjšanja teže, sploh ni," je poudaril Okorn.
Američani z nadzorom uspešni
S takšno prakso bi zato morali po njegovem mnenju čimprej prekiniti, in sicer z uveljavitvijo novega standarda meritve goriva WLTP (Worldwide harmonized light vehicles test procedures). "Ta standard naj bi bil bistveno bližje realni porabi goriva, zato si potrošniške organizacije prizadevamo, da bi v veljavo stopil čimprej, vsekakor pa najkasneje v letu 2017," je dodal Okorn.
Novi standard pa ne bo mogel popolnoma odpraviti razliko med uradno izmerjeno in realno porabo, saj je že v času nastajanja (od leta 2008) do danes tehnologija napredovala tako hitro, da marsikaj ni dovolj natančno določeno, so opozorili v ZPS.
Tako bi morali po oceni ZPS več pozornosti nameniti vzpostavitvi učinkovitega sistema nadzora, ki bi zajel tako nove, predprodukcijske avtomobile, kot tudi tiste, ki se že vozijo na cestah.
S podobnim nadzorom in posledičnimi prilagajanjem standarda merjenja goriva so v ZDA po pojasnilih ZPS dosegli, da večina voznikov med vsakdanjimi vožnjami brez večjih težav doseže uradno izmerjene vrednosti. Avtomobilskim tovarnam, ki jim med nadzorom dokažejo bistvena odstopanja, grozijo visoke kazni in že prve odmevne sankcije so povzročile, da so podatke o porabi goriva spremenili tudi ostali, še nekaznovani prodajalci avtomobilov, so še poudarili v ZPS.
Dej še enkrat napiš, nismo zastopl...
v tem primeru sploh ni pomembno, koliko daš za avto. pomembno je stopiti tistim, ki lažejo in zavajajo na prste.
v tem primeru sploh ni pomembno, koliko daš za avto. pomembno je stopiti tistim, ki lažejo in zavajajo na prste.