Avto
31 ogledov

Material, ki bo zmanjšal porabo goriva

ogljikova vlakna Ford
Ford je objavil novo sodelovanje pri razvoju inovacij na področju proizvodnje z uporabo ogljikovih vlaken v avtomobilski panogi, ki bo pomembno vplivalo na proizvodnjo prihodnjih modelov.

Ford in DowAksa pospešujeta skupne raziskave za razvoj proizvodnih tehnik v velikem obsegu – cilj pa so lažja vozila z manjšo porabo goriva in večjo zmogljivostjo.

Podjetji bosta del novega Inštituta za inovacije pri proizvodnji naprednih kompozitnih materialov, ki ga je ustanovila ameriška vlada. Inštitut je vključen v večje državno omrežje za inovacije pri proizvodnji, ki ga podpira Ministrstvo za energijo ZDA.

Ford GT | Avtor: Ford Ford
Poslanstvo inštituta in cilj Fordovega sodelovanja s podjetjem DowAksa je odpraviti visoke stroške in omejeno razpoložljivost ogljikovih vlaken ter razviti obstojen postopek proizvodnje v velikem obsegu. Kompozitne materiale z ogljikovimi vlakni že desetletja uporabljajo v letalstvu in pri dirkalnikih, saj zagotavljajo veliko čvrstost ob ekstremno majhni masi. S čvrstostjo povezane lastnosti je možno prikrojiti posameznemu sestavnemu delu – ta je lahko glede na posamezno uporabo kar se da tog ali prožen.

Cilj je varčevanje z gorivom

Ford je prejšnji mesec predstavil povsem nov superšportni model ford GT, ki je pretežno izdelan iz lahkih materialov, vključno z ogljikovimi vlakni in aluminijem. To mu omogoča izjemno pospeševanje in vodenje ob varčnejši porabi goriva. S široko uporabo strukturnih elementov iz ogljikovih vlaken bo imel GT med avtomobili s serijsko proizvodnjo eno najboljših razmerij med močjo in maso.

“Naš cilj je razviti materiale, ki bodo znatno zmanjšali maso vozila in uporabnikom pomagali varčevati z gorivom,” je povedal Patrick Blanchard, Fordov nadzornik skupine za kompozitne materiale. “Prilagodljivost tehnologije nam omogoča razvoj materialov za vse podsisteme vozila v celotni proizvodni liniji – rezultat pa je za kar 50 odstotkov manjša teža v primerjavi z jeklom.”

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.