Prometni znak z gorečo kapljico je lep primer, kako je mogoče tudi v prometu dobro idejo v prakso preliti mimo togosti pravilnikov. Znak je postavljen pred tistimi mesti na avtocestah, kjer je Dars v sodelovanju z Upravo za zaščito in reševanje vzpostavil možnost intervencijskega prehoda med obema stranema avtoceste.
Na takšnih asfaltiranih mestih je en del del odbojne ograje, običajno obarvan v rdeče, enostavno nameščen in ga je mogoče odstraniti od ostale ograje brez orodja ter tako napraviti prehod za intervencijske ekipe, denimo med reševanjem v prometni nesreči. Prek takšnega prehoda je mogoče tudi reševati "ujete" voznike, ki čakajo v zastoju.
Ministrstvo ni želelo posodobiti pravilnika, zato so uporabili trik
Znak s kapljico se je rodil pred kakšnim desetletjem iz nuje. Dosedanji pravilnik o prometni signalizaciji je sicer predvideval znak "Intervencijska pot", a je bil znakec dimenzije 30x30 centimerov neprimeren za rabo na avtocesti, prav tako je bil osnovni namen tega znaka opozorilo drugim, naj ne blokirajo območja možnega prehoda intervencijskih vozil. Gasilci, policisti in reševalci si z njim na avtocesti niso mogli pomagati, ministrstvo za infrastrukturo pa kljub pozivom ni pokazala interesa, da bi ustrezno novelirali pravilnik.
Ne bodo ga ukinili, izumrl bo sam od sebe
Intervencijskim vozilom oznaka pride zelo prav, saj že na daleč vidijo, kje bodo lahko prešli na drugo stran avtoceste. Kljub temu pa ga niti novi pravilnik o prometni signalizaciji ne predvideva. Na Darsu so za Žurnal24 pojasnili, da bo vseeno ostal še vedno v uporabi, saj pravilnik dovoljuje večletno prehodno obdobje za uskladitev stare signalizacije z novimi pravili.
Na Darsu so še pojasnili, da bodo na vseh rizičnih območjih, posebej pred predori, v prihodnje postavili zapornice, ki bodo omogočale lahko prehajanje intervencijskih vozil med obema deloma avtoceste. Takšne zapornice marsikje po Sloveniji že stojijo.
Novih predelov z intervencijskimi prehodi po principu snemljivih ograj ne bodo več gradili, obstoječe pa bodo v skladu z načrtovanimi turnusi obnove in menjave varnostnih ograj, ki si sledijo na sedem do deset let, počasi ukinjali. V bodoče bodo tako za prehajanje med stranmi avtoceste poleg že omenjenih predelov z zapornicami uporabljali le še izvoze z avtoceste in cestninske postaje.
andrej.leban@zurnal24.si
Pozabil si na odejo za zimske razmere in rezervni radijski sprejemnik, da si obveščen o dogajanju ;-) Saj nekaj takega morajo že danes odgovoriti kandidati, ki opravljajo vozniški izpit na testih, če naletijo na to vprašanje.
"Novih predelov z intervencijskimi prehodi po principu snemljivih ograj ne bodo več gradili, obstoječe pa bodo v skladu z načrtovanimi turnusi obnove in menjave varnostnih ograj, ki si sledijo na sedem do deset let, počasi ukinjali."Torej bo počasi potrebno… ...prikaži več ob vstopu na avtocesto zraven vzeti v avto kemični WC, malico in pijačo za 12 ur in še kaj za preživetje, če v primeru izjemnega dogodka obtičiš na zaprtem delu avtoceste za pol dneva.