V EU so pred kratkim sklenili dogovor o omejitvi avtomobilskih izpustov CO2. Izpuste ogljikovega dioksida iz novih avtomobilov v EU bi morali do leta 2030 znižati za 37,5 odstotka glede na leto 2020. Gre za kompromis med ciljem 35 odstotkov, ki so ga je predlagale države članice, ter bolj ambicioznim 40-odstotnim znižanjem, za kar se je zavzemal Evropski parlament.
Iz združenja nemške avtomobilske industrije VDA so takoj sporočili, da cilji do leta 2030 niso realni. "Pravila določajo preveč, spodbujajo pa premalo," so sporočili. Kot so zapisali v izjavi za javnost, danes nihče ne ve, s katerimi ukrepi bi v začrtanem času izpolnili zahteve. Dodali so, da nikjer na svetu ni tako strogih pravil. V združenju so tudi izpostavili, da bo dogovor oslabil položaj Evrope na avtomobilskem trgu, prav tako bodo ogrožena delovna mesta. Podobno zaskrbljenost je izrazilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA). Cilji so "popolnoma nerealni glede na to, kje smo danes". Menijo, da je odločitev popolnoma politična, pri čemer niso upoštevali tehnoloških in socialno gospodarskih dejavnikov.
Zdaj se je oglasil šef skupine Volkswagen Herbert Diess, ki je opozoril, da bo prehiter prehod na elektrificirana vozila lahko povzročil to, da bodo novi avtomobili postali predragi za potrošnike.
Po pisanju Automotive News Europe je Diess prepričan, da jim bo uspelo doseči povprečje emisij 60 gramov CO2 na prevožen kilometer do leta 2030. To bodo dosegli s pospešeno proizvodnjo 100-odstotno električnih vozil, ki bodo predstavljali med 45 in 50 odstotkov njihove prodaje. A je opozoril: "Nisem prepričan, koliko potrošnikov si bo lahko privoščilo nakup."
Kupci premijskih avtomobilov si bodo po besedah šefa VW, ki je spregovoril ob robu Detroitskega avtomobilskega salona, lahko privoščili dražja nova EV vozil, drugače pa bo s preostalimi potrošniki. Kot primer je Diess navedel najmanjši Volkswagnov model up. Pojasnil je, da bi se ta mali mestni avtomobilček zaradi zahtev po manjših emisijah lahko podražil za okoli 3.500 evrov, polo bi se utegnil podražiti za okoli 4.000 evrov.
Diess je še omenil, da so francoski protestniki v rumenih jopičih poskrbeli, da se je cena dizelskega goriva povečala za 10 centov, opozoril pa je tudi na to, da bo imela elektrifikacija voznega parka še kako vpliv na delovna mesta. Potrebna bo rekonstrukcija proizvodnje avtomobilov, saj kot pravi, bodo morali prepoloviti število tovarn, v katerih izdelujejo avtomobile s konvencionalnimi motorji.
In še nekaj bom povedal,Slovenci nimajo niti za preživetje in da bi kupovali nove avtomobile,ma kaj ste šli v nulo ?.Mladina nima več babic,dedkov,ki bi imeli kakšno dobro penzijo,npr. (Italiansko),da bi jim kupili nov avtomobil in dokler se bodo vozile… ...prikaži več katrce,yugoti,kakšen star golf itd,do tedaj bo upadalo povpraševanje po novih avtomobilih.
Dokler bodo novi avtomobili dražji in dokler bodo vaš avtomobil ocenili slabše, bojo imeli globok minus v avtomobilski industriji.
Prodaja avtomobilov upada, je treba malo reklame naredit ;)