Kitajci so že pred časom napovedali, da bodo postali v naslednjih desetletjih gonilna svetovna sila na področju električnih avtomobilov. Kar nekaj kitajskih podjetij pripravlja skorajšnji vstop na trg Zahodne Evrope.
Pri podjetju Great Wall, vodilnem zasebnem proizvajalcu osebnih vozil na Kitajskem, so najavili prihod male štirivratne limuzine, ki bo na trgu konkurirala z značko Ora. Ora je znamka električnih vozil pri podjetju Great Wall.
Električni avtomobil ora R1 je bil narejen po evropskih standardih in namenjen voznikom, ki se premikajo po mestu. Doseg z enim polnjenjem baterije je 350 kilometrov. Na Kitajskem ga bodo začeli prodajati še ta mesec, cena pa bo okoli 8.000 evrov.
Poleg podjetja Great Wall bosta na trg Zahodne Evrope vstopili še vsaj dve kitajski zagonski podjetji (start-up). Septembra je šef Bordrin Motor Huang Ximing potrdil, da je navezal stik s skupino Evropskih prodajalcev v svojimi mrežami, z namenom, da v Evropo pripeljejo električni SUV B razreda.
Huang, nekdanji inženir pri Fordu, je za Automotive News pojasnil, da naj bi bili prodajalci v Evropi navdušeni nad dosegom vozila (550 kilometrov), ceno (28.000 evrov) in maso vozila (1,93 tone), kar pomeni vsaj enake tehnične karakteristike in konkretno manjšo ceno v primerjavi z evropskima premium proizvajalcema Mercedes-Benz in Audi.
Oktobra so pri Thunder Power, start-up podjetju, ki se ukvarja tudi z raziskavami in razvojem, na Kitajskem podpisali dogovor z oblastmi belgijske regije Valonija za izgradnjo tovarne, vključno s tehnološkim centrom.
V Belgiji nameravajo začeti proizvodnjo električnega avtomobila za potrebe mestne vožnje. Nared naj bi bil do leta 2020. Do leta 2021 načrtujejo na leto proizvesti 30 tisoč avtomobilov. Podrobnosti bodo še objavili.
Pri SAIC Motor, kitajsko podjetje, ki pod značko GM v Veliki Britaniji prodaja manjše količine vozil z bencinskim motorjem, po desetih letih izkušenj na Otoku načrtuje prehod na električna vozila. Izdelali so električno gnani mali križanec MG ZS namenjen Evropi, v naslednjih dveh mesecih pa bo na prodaj v Veliki Britaniji, Belgiji, Luksemburgu, Španiji, Nemčiji in Franciji.
Bravo.
Bravo kitajci! Čas je da pokažete kdo zna tem švabskim šalabajzerjem! Upam, da bo kvaliteta, zanesljivost in varnost res na nivoju. Izkažite se!