Borgward iz nemškega Bremna je nekdaj veljal za enega najbolj naprednih nemških in evropskih proizvajalcev avtomobilov po drugi svetovni vojni. Podjetje je na začetku šestdesetih let prejšnjega stoletja zašlo v težave in končalo v stečaju.
Christian Borgward, vnuk ustanovitelja Carla F.W. Borgwarda, je skupaj s svojim poslovnim partnerjem Karlheinz L. Knösseom 21. maja leta 2008 v švicarskem Luzernu obnovil podjetje Borgward AG. Ker niso imeli sredstev za razvoj in proizvodnjo avtomobilov, sta Borgward in Knösse pravico za komercialno uporabo imena Borgward leta 2014 prodala kitajskemu podjetju Beiqi Foton Motor.
Borgward Group AG, ki ima sedež v Stuttgartu, je zaključil strateško partnerstvo z nemškim servisnim gigantom ATU, ki bo v svojih 577 delavnicah skrbelo za vzdrževanje najprestižnejšega kitajskega avtomobila na evropskem trgu.
Na mednarodnem salonu avtomobilov v Frankfurtu, septembra leta 2015, je Foton predstavil SUV vozilo borgward BX7, marca leto kasneje pa na avtomobilskem salonu v Ženevi še manjši križanec BX5.
Pred kratkim se je na nemškem trgu začela prodaja posebne različice – Borgward BX7 TS Limited Edition – ki je čisto nasprotje kitajskim avtomobilom, kot jih poznamo.
Lep, moderen, tehnično napreden in drag. Omejena serija modela BX7 v Nemčiji stane najmanj 44.200 evrov, s čimer konkurira na trgu premium vozil. SUV, ki v dolžino meri 4,715 metra oblikovno spominja na porsche cayenna, tako kot nemški tekmec, pa ima vso luksuzno opremo.
Del standardne opreme je panoramska steklena streha, ksenonski žarometi in led dnevne luči, brezstični ključ za odklepanje vozila in zagon motorja, 4G sistem, 18-palčna platišča, opozorila na vozila v mrtvem kotu, na utrujenost, dvopodročna klima, usnje, ambientalna osvetlitev.
Potovalna kabina je opremljena z 12,3 palčnim zaslonom z navigacijo, hi-fi sistemom z 10 zvočniki, kamero s 360-stopinjskim pogledom na okolico vozila, parkirni sistem s projekcijo ...
Pod motornim pokrovom je 2,0-litrski turbobencinski motor s 167 kilovatov moči (224 KM), ki moč na vsa štiri kolesa prenaša s pomočjo 6-stopenjskega samodejnega menjalnika. Pospešek od 0 do 100 km/h je 9,4 sekunde, največja hitrost je 208 km/h.
Mogoče je tale kopija s ceno koga presenetila, nikakor pa ne šokirala. Aja, saj res. Naslov mora biti senzacionalističen in bombastičen.
Kaj pa pospesek? 18 litrov do 100 kilometrov!