Marketing pri sodobnih avtomobilih ne govori več veliko o moči pogona ali legi na cesti. Poudarek se je preusmeril na velikost zaslonov, asistenčne sisteme, razne lastnosti infozabavnih vsebin, zmogljivosti polsamodejne vožnje ...
Pri ameriški analitični organizaciji JD Power so izvedli raziskavo, ker jih je zanimalo, kako lastniki novih avtov v resnici sprejemajo in uporabljajo tehnologijo. O tem so povprašali več kot 81 tisoč voznikov, ki so kupili sodoben avto modelnega leta 2024 in so ga imeli v lasti najmanj 90 dni. US Tech Experience Index Study 2024 je dal nekaj zanimivih rezultatov, poroča Automotive News.
"Številne inovativne tehnologije izpolnjujejo pričakovanja strank," je v izjavi dejala Kathleen Rizk, višja direktorica uporabniških izkušenj in tehnološke primerjave pri JD Power. "Hkrati letošnja študija jasno kaže, da so po mnenju lastnikov nekatere tehnologije malo uporabne ali pa celo moteče."
Med najbolj nepotrebnimi tehnologijami, s katerimi svoje oglase polnijo prodajalci, so po mnenju uporabnikov na primer upravljanje določenih funkcij s pomočjo kretenj, saj te velikokrat preprosto ne delujejo in si uporabniki z njimi ne morejo kaj veliko pomagati.
Predvsem je težava v tem, da si morajo ljudje zapomniti točno določeno gesto za aktivacijo neke funkcije. Na drugi strani med govorjenjem v avtu veliko potnikov gestikulira in nehote sproža funkcije v avtu, kar je seveda moteče. Na drugi strani je alternativa kretnjam precej bolj preprost nadzor nad funkcijami prek zaslona na dotik - zakaj bi se trudili?
Prepoznavanje obraza ali čitalniki prstnih odtisov za odklepanje vozil in avtomatsko nastavljanje funkcij v avtu so prav tako zelo nizko na lestvici priljubljenih tehnologij. "V avte smo dodali veliko zapletenih funkcij. Uporabniki se sprašujejo, da če uspe obraz ali prst tako dobro prepoznati Applu in Androidu, zakaj to ne deluje pri avtu," komentira Rizkova.
Mrtvi koti da, asistent polsamodejne vožnje ne
Zelo mešano mnenje imajo uporabniki tudi do različnih asistenčnih sistemov. Nekateri so po njihovem mnenju zelo uporabni, na primer nadzor nad mrtvimi koti, spet drugi pa so glede na odgovore anketirancev nepotrebni.
Najnižjo oceno - zanimivo - je prejel pomočnik za polsamodejno vožnjo, ko voznik le drži roko na volanu, tega pa skupaj s primerno razdaljo in ohranjanjem znotraj voznega pasu upravlja avto.
Precej bedast se zdi uporabnikom tudi trend, da nekatere znamke dodajajo v vozila še ločen zaslon za sopotnika in tako po nepotrebnem množijo njihovo število
In kako so se izkazale znamke?
Kot kaže raziskava, je premijska znamka Genesis, ki spada pod Hyundai, s 584 točkami od mogočih tisoč točk že četrtič zapored dosegla najboljšo oceno v kategoriji izkustva tehnologije. Drugo in tretje mesto zasedata Lexus in BMW.
Kot poroča Automobilwoche, so potrošniki pri prvi trojici cenili raznolikost novih tehnologij vseh treh premijskih znamk.
Takoj za prvo trojico sta se uvrstili masovni znamki Hyundai in sestrska Kia, med prvo deseterico so od Evropejcem bolj poznanih znamk še Land Rover, Mercedes-Benz in Volvo.
Najslabše na lestvici se je uvrstila znamka Dodge s 392 točkami. Razmeroma nizko so pri uporabnikih glede tehnološkega indeksa zapisane tudi znamke MINI, Ford, Nissan, Mazda in Alfa Romeo.
JD Power je za uradno lestvico upošteval le podatke, ki so na voljo iz vseh 50 zveznih držav v ZDA. Tesla zaradi posebnosti pri svoji prodaji uradno ne prodaja avtov v vseh zveznih državah, vseeno pa so objavili tudi njen (neuradni) rezultat, po katerem je glede tehnologije s skupno oceno 786 še vedno daleč najbolje ocenjena med uporabniki novih avtov. Vseeno pa je tudi pri Tesli viden določen upad zadovoljstva glede na pretekle lestvice.
Znamki Rivian in Polestar bi bili upoštevajoč njune rezultate prav tako med vodilnimi, a tako kot Tesla ne prodajata svojih avtov povsod po ZDA.
Vgrajena navigacija je res problematična, sploh zato ker jo nekatere firme ne posodabljajo brez plačila, medtem, ko je vsaka navigacija na telefonu bistveno boljša in uporabna.
Garmin ni za bedake
Navigacija je genijalna zadeva a le v opciji "glasovno vodenje"! Izredno nevarno je spremljanje poti na ekranu saj odvrača pozornost voznika od realnega stanja na cesti!