“Kaj novinarji isto sprašujete tudi, ko primerjate dva avta iz koncerna Volkswagen?” Vprašal sem ga, kako bi opisal bistveno razliko med kupcem opel grandlanda X, ki smo ga imeli priložnost prvič voziti, in peugeota 3008, dveh tako sorodnih, a hkrati različnih avtov.
Bili smo v mestu Darmstadt, ki po nemškem dojemanju velikosti naselij s 160 tisoč dušami spada med majhna mesta. A posebnost Darmstadta je, da gre za prvo mesto v državi z nazivom digitaliziranega mesta, v njem je tudi nadzorni center evropskega satelitskega programa. Izbira mesta za dinamično predstavitev opel grandlanda X ni bila naključna, saj so pri znamki tudi tako želeli poudariti njegovo naprednost in posebno mesto v svoji paleti. In medtem ko smo se na žurnalu24.si parkiranega grandlanda X konkretno otipavali že pred dnevi na premieri na avtosalonu v sosednjem Frankfurtu, je bil sedaj čas za prvo vožnjo.
Morda opel grandland X nima tako močnega “uau!” efekta na prvo žogo kot njegov francoski sorodnik, ima pa zato tudi manj kompromisov. S faktorjem X bo v Sloveniji na voljo od 20.490 evrov.
Manj kompromisov, več uporabnosti
Grandland X je pozen, a očitno preudarjen vstop Opla v svet kompaktnih križancev, ki se je razcvetel na plečih uspeha nissan qashqaija in sledečih modelov.
Je tretji X v paleti za mokko in crosslandom, z malenkost manj kot 4,5 metra dolžine je tudi največji. Bogatejši za faktor X cilja na tiste, ki želijo nekaj bolj uporabnega od kombilimuzine in nekaj bolj modnega od enoprostorca - družine z do dvema otrokoma, starejše pare …
Čeprav je kot plod sodelovanja postavljen na platformo francoskega koncerna PSA, pod katerega je Opel v zadnjih mesecih tudi dokončno prešel, je oblikovno grandland X na zunaj čisti opel, z značilnimi potezami krog in krog. Svoje doda možnost dvobarvne zunanjosti. Znotraj je podobnosti s peugeotom 3008, s katerim si deli platformo in tudi del tehnologij, na videz še manj.
Če francoza krasi markanten inteligentni kokpit z majhnim volanom, velikim sredinskim zaslonom ter le redkimi fizičnimi tipkami, je grandland X bolj konservativen. Klasičen volan in merilniki, jasno ločene tipke za nadzor klimatizacije, črna obloga armaturne plošče, ki preprečuje odsev. “Pri varnosti za nas ni kompromisov,” mi je zatrjeval glavni oblikovalec Richard Shaw. “Predstavljajte si nemško avtocesto in visoke hitrosti na njej. In potem mora za osnovno spreminjanje nastavitev klime voznik med takšno vožnjo pričeti brskati po menijih. To ne gre! Fizičnih gumbov je pri nas v zadnjem času sicer manj, a bodo zagotovo ostali, saj jih vozniki potrebujejo.”
Zanimiva je tudi armaturna plošča, ki je praktično v celoti iz mehke pene, kar daje občutek trajnosti. Veliko je uporabnih detajlov in prostorčkov, svoj zelo očiten pečat pa so pri Oplu pustili glede tehnoloških posebnosti - udobnimi prednjimi sedeži z zdravstvenim certifikatom AGR in opcijo hlajenja, tu sta poleg ogrevanega vetrobrana lahko še topel volan in zadnji sedeži, pa prilagodljivi polni LED žarometi, strešno okno, ki se razteza prek celotne potniške kabine, On Star sistem s klicem v sili in informacijami na zahtevo … Prtljažnik je pri 514 litrih komaj omembe vredno manjši od peugeotovega, a še vedno med večjimi v segmentu, pozna tudi prilagodljivo višino dna.
Bluetooth je serijski, večino oprem bo že vključevalo Android Auto in Apple Carplay, zato bo mogoče shajati tudi brez vgrajene navigacije. Ima lahko zmogljiv audio sistem, pri asistenčnih sistemih ni pozabil na nič bistvenega, v pomoč je lahko celo 360-stopinjski pogled kamer. Je pa slika (na žalost) iste kakovosti kot pri peugeotu.
Vsaj na začetku bo grandland X francoskemu sorodniku zelo podoben tudi pri motorjih, saj bosta na voljo PSA-jeva trivaljni 1,2-litrski bencinar s 96 kW (130 KM) in 1,6-litrski dizel z 88 kW (120 KM). Ta ima lahko šeststopenjski avtomatski menjalnik. S tem naj bi pokrili 60 odstotkov zahtev kupcev v tem segmentu, ostali pa bodo prišli na svoj račun prihodnje leto z uvedbo dvolitrskega motorja s 132 kW (180 KM) in osemstopenjsko avtomatiko, pa tudi šibkejšimi različicami pod 88 kilovati.
Grandland X pa bo tudi prvi Oplov model, pri katerem bodo čez kako leto poskušali s priključnim hibridom. To bo tudi edini grandland s 4x4 pogonom, saj je za vse ostale na voljo le opcijski vrtljivi gumb sistema Grip control, ki razporeja navor motorja na prednji kolesni par glede na zahtevnost podlage. Takrat so na avtu nameščene celoletne pnevmatike. Pa ni opcija 4x4 pogona v C segmentu že skorajda nuja? “Morda res kdo tako misli. A v resnici je delež tistih, ki se zanj odločijo, resnično majhen,” mi je utemeljeval Witting.
Ob vprašanju, če bo sledil večjim družinam še prijaznejši sedemsedežnik po zgledu peugeota 5008, pa le skrivnostni smehljaj.
Kako se grandland pelje?
Zares lahkotno, so pokazale prve izkušnje za volanom skozi mesto, podeželje in po avtocesti. Po tej plati morda celo nekoliko nadgrajuje Peugeotovega sorodnika, saj se mi je zdela zatesnitev pred hrupom in tresljaji v oplu med prvo vožnjo boljša. Z vodljivostjo nima težav, drugače kot starejši opli deluje v nosu okretnejši, kar je gotovo posledica lahke gradnje.
Bencinar je poskočen in tudi na avtocesti ne razočara, dizel omogoča več udobja in nižjo porabo. Me prav zanima, če bo daljši test potrdil opažanja.
Kdo bo torej dal prednost grandlandu X pred francozem?
Odgovor je pravzaprav preprost - kdor ima rajši nemške kot francoske avte. “To je bolj germanski avto. Že ko se usedeš v njega, se takoj počutiš domače, vse je logično, prisoten je občutek kakovosti,” pravi oblikovalec Shaw. Prav oblika bo še eden od močnih prodajnih adutov.
Ali bo v Sloveniji sposoben zasenčiti model 3008, še bolj pa druge tekmece, bo pokazal čas, na tradicionalno velikih trgih pa si avta tako ali tako naj ne bi preveč hodila v zelje, temveč bosta sinergije izkoriščala za skupni tržni delež. V Sloveniji ga bomo lahko videli že sredi oktobra, vstopna cena zanj bo 20.490 evrov.
Prvi stik je prepričal. Grandland X ima svoj lasten karakter, v katerega je zmešal dober videz, uporabnost in prijetno vožnjo. S tem je bržkone postal tudi najboljši Oplov X doslej.