Volvo je v času enega leta predstavil že tretji model nove, seveda le še baterijske generacije. Za razliko od velikega suva EX90 in njegovega malega kolega EX30 pa je EM90 avto, ki ga od Švedov nismo pričakovali - ni niti suv, še manj karavan ali limuzina.
Gre za premijskega enoprostorca, ki so očitno trenutni modni (in prodajni) hit. Svoj model, ki bi končno lahko konkurirali mercedes-benzu razreda V in celo premijskim limuzinam, je namreč predstavil celo Lexus v obliki LM, o tem naj bi razmišljalo še nekaj znamk. Ideja je, da lastniki teh vozil v veliki večini primerov hkrati niso njihovi vozniki. Takšni premijski enoprostorci so namenjeni VIP prevozom, državnim službam, družinam s šoferji ...
Zunanjost volva EM90 smo sicer pred kratkim že lahko 'po nesreči videli,' za kar je kriva kar kitajska vlada. Volvo pa je zdaj predstavil še njegovo notranjost in razkril ostale podrobnosti. Kot znamka v lasti kitajskega Geelyja se je pri snovanju EM90 tehnično močno naslonila na že obstoječi model zeekr 009, so pa Švedi avtu dodali značilen nordijski pridih notranjosti in obljubili zelo udobno vožnjo. Pri Volvu pravijo, da so se sicer resda prvič podali v svet enoprostorcev, a so vseeno črpali iz bogate dediščine modelov, ki so znali že od njihovih slavnih karavanov naprej vedno močno poudarjati raznoliko uporabnost in prilagodljivost notranjosti.
EM90 ima šest sedežev v treh vrstah. Najlepše se sedi v srednji, kje kraljujeta dva 'lounge' sedeža z vsem udobjem prvega razreda. Lahko se premikata v vse smeri, sta ogrevana in ventilirana, z delovno mizico in individualno kontrolno enoto za klimatsko napravo. Tretja vrsta je bolj klasična, za 'osebje'. Posebnost avta je, da se s stropa na zahtevo spusti 15,6-palčni zaslon, prek katerega je mogoče potniško kabino spremeniti v globalno pisarno za sestanke z vključenim 5G omrežjem ali pa kinoteater. Pika na i je zlaganje sedežev tako, da iz njih nastaneta ležišči. Odvisno od želenega scenarija se hkrati prilagodijo tudi sedeži in senčniki. EM90 je torej hkrati dnevna soba in spalnica na kolesih, ki med premikanjem nekam daleč služi tako za delo kot počitek.
Niti voznik in njegov sopotnik se ne bi smela pritoževati. Čaka ju prečiščen dizajn z uporabo modernih, v veliki meri recikliranih oziroma do narave prijaznejših materialov. V mnogočem prednji del spominja na suva EX90, tu je tudi 15,4-palčni sredinski zaslon, ki dela družbo manjšemu zaslonu za voznika.
Pri znamki obljubljajo velik poudarek na udobju vožnje, zato je avto zelo dobro zvočno zatesnjen, podvozje pa dodatno prilagojeno nežnemu pobiranju neravnin. Za pogon sicer skrbi baterija s kapaciteto kar 116 kilovatov, ki poganja motor na zadnji osi z močjo 200 kilovatov. Pospešek do 100 km/h je 8,3 sekunde. Doseg z enim polnjenjem je po kitajskem standardu meritev zajetnih 738 kilometrov, baterija se lahko polni z največjo močjo 200 kW in je od 10 do 80 odstotkov napolnjena v pol ure. Avto omogoča dvosmerni pretok energije, torej jo lahko tudi deli z drugimi e-vozili ali porabniki. EM90 je napolnjen tudi z raznovrstno tehnologijo, ki ga pomaga usmerjati po cesti in parkiriščih, posodobitve programske opreme so seveda po zraku.
Za zdaj še ni jasno, ali in kdaj bomo volva EM90 videli na evropskih cestah, trenutno je namenjen predvsem kitajskemu trgu.
Še mašino dizel 2.0, 150KM,pa bi bil res dober avto