Še leta 2019 je bila večina vseh novih volvov z dizelskim pogonom. Samo tri leta kasneje, torej lani, je ta delež padel na vsega devet odstotkov. Hkrati je močno zrasel delež elektrificiranih modelov, ki danes v hibridni ali električni različici zavzemajo 33 odstotkov prodaje znamke. Švedi sicer niso povedali, koliko od preostalih 67 odstotkov novih avtov žene bencin, koliko pa še tudi dizel.
Vrhunec je predstavljal D5
Volvo in dizli imajo zanimivo zgodovino. Leta 1979 so začeli to tehnologijo prvič vgrajevati v svoje avtomobile. Dve sledeči desetletji so se zanašali na dizelske motorje koncerna Volkswagen, pri čemer so uporabljali pet- in šestvaljnike, kot so jih sicer vgrajevali tudi v audije in volkswagne.
Nato je prišel znameniti D5, pri Volvu razviti modularni aluminijasti vrstni petvaljni dizelski motor s prostornino 2,4 litra. Razvijali so ga v treh različnih generacijah, leta 2010 so na podlagi tretje generacije dodali še štirivaljni dvolitrski motor, ki je nosil komercialno oznako D3 in D4.
D5 zasnovo motorja so s prilagoditvami uporabljali tudi v svojem Volvo Penta programu za jahte.
Po letu 2013 je Volvo za avte začel uvajati novo generacijo modularnih motorjev in začel počasi opuščati petvaljne D5 agregate v prid štirivaljnikom. Leta 2017 so napovedali, da ne bodo več razvijali dizelske tehnologije. Zdaj jo bodo prenehali vgrajevati.
Pospešen prehod na baterije
Volvo, ki je v lasti kitajskega koncerna Geely, je že pred časom sprejel načrt popolne preobrazbe v smeri digitaliziranih, baterijskih in bolj trajnostno izdelanih vozil. Kot eden prvih tradicionalnih proizvajalcev bo čez dobrih šest let oziroma leta 2030 prešel le še na baterijski pogon.
Prodaja dizelskih vozil v Evropi strmo upada. Še nedavno vodilna tehnologija pogona je po Volkswagnovi aferi Dieselgate in zaostrenih okoljskih standardih po mnenju večine proizvajalcev postala predraga in z letom 2035 niti ne bo več dovoljena v EU. Le redki proizvajalci še verjamejo v smisel dizelske tehnologije.
Samo D5 motor brez tezav zdrzi 500 tisoc, medtem ko elektricar po toliko prevozenih vsaj dvakrat moral na menjavo baterijskega sklopa kar pa seveda financno ne znese.