Avto
18302 ogledov

Dokazi: toliko jih vozi po levem pasu

Avtocesta Saša Despot
"Zdi se mi, da je dvakrat toliko avtomobilov na prehitevalnem pasu kot na voznem," nam je potarnal bralec. Na Darsu smo preverili, ali to drži.

Da je na prehitevalnem pasu več prometa kot na voznem se po pojasnilih Darsa dogaja na vseh vpadnicah na ljubljanski obroč, na obroču ter na primorski in štajerski avtocesti.

"Splošno velja, da se število vozil na prehitevalnem pasu poveča in celo preseže število vozil na voznem pasu na odsekih in v času, ko je ob velikem številu tovornih vozil še povečan promet osebnih vozil. To pomeni, da se to dogaja na vseh vpadnicah na ljubljanskem avtocestnem obroču (Logatec–Kozarje, Grosuplje–Malence, Krtina–Zadobrova in Vodice–Koseze), na ljubljanskem ringu, na primorski ter na štajerski avtocesti. Na vpadnicah se to dogaja ob prometnih konicah," so nam pojasnili na Darsu in priložili grafe, iz katerih je to dobro vidno. 

Na spodnjem grafu (prikazuje promet od četrtke do nedelje) lahko vidite, da je v jutranji konici na avtocesti med Šentjakobom in Domžalami proti Ljubljani na prehitevalnem pasu skoraj dvakrat toliko vozil kot na voznem, najhuje je pred osmo. 

Promet po levem pasu | Avtor: Dars Dars

Modri stolpec je število vozil na prehitevalnem pasu, rumeni stolpec število vozil na voznem pasu, črna črta število tovornih vozil. Zelena črta kaže hitrost na prehitevalnem pasu (skala je na desni), rdeča pa hitrost na voznem pasu.

»Iz zgornjega grafa je vidno, da je takrat, ko je največji promet, razlika med hitrostjo na voznem in prehitevalnem pasu le 10 km/h, kar pomeni, da vozniki od Domžal do izvoza za Bežigrad potrebujejo le malo več kot minuto manj, če vozijo po prehitevalnem pasu," opozarjajo na Darsu. 

Tudi z morja večina po prehitevalnem pasu

"Tam, kjer je izredno veliko število tovornih vozil, se to dogaja tudi izven konic (štajerska in primorska avtocesta). Na primorski avtocesti (Ljubljana–Postojna) pa še dodatno ob turističnih konicah (na primer nedelja zvečer proti Ljubljani), ne glede na to, da takrat ni tovornih vozil," so še pojasnili na Darsu. 

Avtocesta Levi pas Avto Vožnja po levem pasu postaja rak rana slovenskih avtocest

Na desni strani spodnjega grafa lahko vidite, kako poteka promet z morja v nedeljo popoldan in zvečer med Logatcem in Uncem. Med četrto in šesto je na prehitevalnem pasu skoraj dvakrat toliko vozil kot na voznem, čeprav velja prepoved vožnje za tovornjake. Morda še bolj zanimivo je, da okrog sedmih zvečer promet na obeh pasovih poteka praktično z enako hitrostjo, pa tudi sicer v času največje gneče razlika v hitrosti ni velika. 

Promet po levem pasu | Avtor: Dars Dars

Modri stolpec je število vozil na prehitevalnem pasu, rumeni stolpec število vozil na voznem pasu, črna črta kaže odstotek tovornih vozil. Zelena črta kaže hitrost na prehitevalnem pasu (skala je na desni), rdeča pa hitrost na voznem pasu. 

Ob primerjavi štajerske in dolenjske avtoceste (prvi in spodnji graf) vidimo, da je na štajerski avtocesti približno dvakrat več tovornih vozil in tudi promet po prehitevalnem pasu je večji od prometa po voznem. A tudi na dolenjski avtocesti je med tednom zjutraj na prehitevalnem pasu skoraj dvakrat toliko vozil kot na voznem. 

Promet po levem pasu | Avtor: Dars Dars

Modri stolpec je število vozil na prehitevalnem pasu, rumeni stolpec število vozil na voznem pasu, črna črta število tovornih vozil. Zelena črta kaže hitrost na prehitevalnem pasu (skala je na desni), rdeča pa hitrost na voznem pasu. 

Umakniti na počasni pas se ni obvezno, je le stvar vozniške kulture

Zanimalo naj se tudi, koliko vozil se umakne na pas za počasna vozila in ali bi se morali umakniti. Podatka, koliko tovornjakov se umakne na počasni pas, nimajo, kdor vozi več kot 50 kilometrov na uro pa se mu ni treba umakniti.

"Na avtocestah v Sloveniji so trije prometni pasovi na smernem vozišču označeni večinoma v primerih, ko je zaradi večjega klanca potrebno za tovorna vozila zagotoviti poseben 'počasni' pas. Na njegovem začetku je s prometno signalizacijo določena hitrost, ki jo morajo vozila dosegati, če želijo voziti po srednjem ali levem prometnem pasu, običajno 50 km/h," so pojasnili na Darsu.

"Iz navedenega je jasno, da je vožnja na cestah s tremi prometnimi pasovi dovoljena po desnih dveh, tako da vozniki, ki vozijo po srednjem pasu ne kršijo prometnih pravil. Če pa je njihova hitrost bistveno manjša od hitrosti večine drugih vozil vendar večja od 50 km/h, pas za počasna vozila pa ni polno zaseden s tovornimi vozili, predstavlja umik takega vozila na odstavni pas stvar prometne kulture," pravijo na Darsu.  

janez.zalaznik@zurnal24.si

Komentarjev 39
  • Žurnalček 14:53 29.julij 2017.

    No pa še to ! Jaz osebno nimam vinjete odkar so jo dvignel s šesdeset al kolk je bila , na zdajšnjo ceno. Svoj avto peljem po stari cesti , poleti pa pridem prej na cilj , kot vi po ...prikaži več AC., ne vsakič , vsakič drugič pa . Po AC vozim druga nesvoja vozila, ker jih pač moram !

  • Žurnalček 14:34 29.julij 2017.

    Če ne zmorete, niste sposobni, vaš avto ne doseže takšno hitrost, imate priključeno prikolico ali ne znate voziti pa AC 140km, pojdite zaradi svoje varnosti, na staro cesto , vam garantiram, da boste 10 x bolj varni, kot pa z ...prikaži večz cijazenjem po voznem pasu in vožnjo med dvema kamionoma ! To je jasno že polovici SLO voznikov, polovica pa ogroža sebe zaradi idiotizma predpisov , DARSA, ki dela bolane študije, namesto, da začne delati 3. pas !Po AC sem na prehitevalnem z 145km od začetka do konca !

  • Žurnalček 14:21 29.julij 2017.

    Zopet en kretenski tekst ! Vozni pas je v SLO železnica za kamione, prehtevalni pas je pa v SLO vozni pas. S tega pasu se lahko sicer umaknete na železnico hitrejšemu od vas , vendar zaradi svoje varnosti, takoj zapeljite ...prikaži več nazaj. Vožnja po železnici je SMRTNO NEVARNA , kajti šoferji vlakov gledajo porniče, ne pa vas med dvema kompozicijama. Zakaj lahko gledajo stran. Ker je v asfalt vdolben tir- kolesnice, ki na volan prenašajo vsako zglajzanje, obenem pa tudi držijo vlak na sredini voznega pasu