Na predstavitvi novega jazza hibrid so opozorili na Hondine načrte, po katerih naj bi do leta 2030 v svetovnem merilu elektrificirali dve tretjini prodanih vozil, vse ključne modele, ki jih prodajajo v Evropi, pa bodo na tak ali drugačen način elektrificirali do leta 2022.
Nadaljevanje elektrifikacije
Lansko leto so sicer projekt elektrifikacije začeli s hondo CR-V hibrid, letos ga nadaljujejo z jazzom hibrid in hondo e, kot rečeno pa bodo prej kot v dveh letih elektrificirali tudi preostale modele v ponudbi. Honda se sicer lahko pohvali tudi kot eden od pionirjev hibridne tehnologije, ki so jo leta 1999 uvedli s svojim prvim hibridom hondo insight. Leta 2002 so hibride začeli prodajati v Evropi, leta 2012 pa je skupna prodaja Hondinih hibridnih avtomobilov v Evropi dosegla milijon. Jazz so prvič hibridizirali v drugi generaciji leta 2011.
Hondo jazz sicer prodajajo po vsem svetu, izdelujejo pa ga v desetih tovarnah v osmih državah. V globalnem merilu so jih doslej prodali več kot 7,5 milijona, v Slovenijo pa jih je v štirih generacijah od leta 2001 pripeljalo 2.486. K temu naj bi pripomogle tudi ključne lastnosti, ki so skupne vsem generacijam: pametna zasnova in prostornost, zanesljivost in solidne vozne lastnosti.
Precej izboljšav
Kot pravijo pri Hondi, bo jazz tudi z novo generacijo udoben, funkcionalen in praktičen avtomobil s preprosto funkcionalno obliko. Izpostavljajo predvsem zelo tanek stebriček A, s katerim se je precej izboljšal voznikov razgled nad dogajanjem pred avtomobilom, z boljšo nosilno strukturo so izboljšali sedeže, v zvočno bolje izolirani kabini je več mehkih materialov, ohranili pa so tudi izdatno prilagodljivost sedežev, vključno z možnostjo dviga zadnjega sedala, s katerim med sprednjimi in zadnjimi sedeži nastane praktičen prostor za prevoz visokih tovorov.
Izboljšan je tudi Hondin infozabavni vmesnik connect, z vstopnim zaslonom, na katerem so aplikacije obarvane glede na kategorijo, poskrbeli pa so tudi za poličko, na kateri lahko voznik varno nasloni roko. Njegov odzivni čas so izboljšali za več kot polovico. Jazz bo postal tudi izdatno povezan avto, a šele čez dobrega pol leta, ko bodo pri Hondi uredili formalnosti. Izboljšani so tudi varnostni sistemi, ki v jazzu temeljijo na širokokotni kameri, za katero pri Hondi pravijo, da je bolj učinkovita kot dosedanji sistem s kombinacijo kamere in radarja in s širšim vidnim kotom omogoča več možnosti. Jazz je kot prvi predstavnik svojega segmenta opremljen tudi z desetimi zračnimi vrečami.
Električno usmerjeni hibrid
Za premikanje jazza bo pri nas skrbel samo hibridni pogonski sklop, kombinacija 72-kilovatnega bencinskega motorja, ki deluje po Atkinsonovem ciklusu, 80-kilovatnega elektromotorja in 70 kilovatnega generatorja. Pogon je podoben kot v hondi CR-V hybrid, saj bencinski motor v večini režimov zgolj proizvaja elektriko, ki se – v sodelovanju z litij-ionsko baterijo, ki izravna električna nihanja -porabi za napajanje pogonskega elektromotorja, le pri visokih hitrostih pa se neposredno priklopi na kolesa in samostojno skrbi za pogon.
In koliko novcev bo treba odšteti za novi jazz hibrid. Z osnovni opremo comfort bo stal najmanj 21.990 evrov, z najboljšo opremo executive 25.990 evrov, vmes pa bo še oprema elegance, za katero bo treba odšteti 23.890 evrov. Pri Hondi sicer pravijo, da ne bodo ponudili promocijskih popustov, načrti v Sloveniji za letos pa so omejeni na petnajst avtomobilov. Honda je sicer v mednarodnem merilu predstavila tudi križanski jazz crosstar, ki pa ga pri nas za zdaj ne nameravajo ponuditi.