Morda so Mercedesovi oblikovalci ob snovanju novega SUV vozila, ki smo ga preizkusili med prvimi na svetu, gledali slavno risanko Sport Billy, v kateri je glavni junak v malo torbico pospravil vse, kar si lahko zamislite.
S prijatelji si že več kot 20 let, enkrat na leto, privoščimo »moški vikend«. Prav vedno se šalimo na račun enega člana »odprave«, ki v svojo »sport billy« torbico majhnih dimenzij spravi vse, kar v veliko večjih torbah tovorimo sami. On v svojo kompaktno potovalko ob vsem ostalim pospravi celo šah.
Kompakten, a vseeno ogromen
Tako nekako sem povlekel vzporednice z novim Mercedesovim avtomobilom, ki smo ga premierno preizkušali na hribovitih in obmorskih cestah Andaluzije. GLB je sicer že osmi član kompaktne družine vozil iz Stuttgarta in šesti Mercedesov SUV. Preizkušali smo ga na avtocesti, hribovitih gorskih cestah, ki se vijejo do nadmorske višine nad 1.000 metrov, po blatnem off road poligonu (objavili bomo poseben članek) in dinamičnih priobalnih cestah, da smo lahko strnili prve vtise, ki vam jih predstavljamo.
Po prvih slikah, ki jih je pred meseci objavil Mercedes, si nisem mogel ustvariti vtisa, za kakšen avtomobil natančno gre. Gre namreč za avtomobil, ki ga Mercedes uvršča med svoje male, kompaktne avtomobile, kar označujeta črka A in v primeru GLB črka B v imenu. Uvršča se torej v kategorijo enoprostorca razreda B, kombilimuzine in limuzine razreda A, shooting brake CLA in kupeja CLA. Mercedes bo v prvi polovici decembra predstavil še manjšega križanca GLA.
Da je Mercedes spet posegel v še neznane vode pri SUV vozilih dokazuje možnost doplačila za tretjo vrsto sedežev, ki je največja posebnost modela GLB, ob še različici AMG 35 4Matic z zmogljivim štirivaljnim turbobencinskim motorjem z 225 kilovatov moči (306 KM).
Na prvi vožnji smo si za preizkus izbrali osnovni bencinski GLB200 d z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem z 120 kilovatov moči (163 KM) in najbolj zmogljivo AMG različico z dvolitrskim turbobencinskim štirivaljnim motorjem z 225 kilovatov moči (306 KM), ki smo ga preizkušali že v modelu A 35 AMG 4Matic. Prvi vtis z osnovnim bencinarjem je, da kljub velikosti vozila ni podhranjen tako z močjo kot z navorom. Na avtocesti bo za udobno nabiranje kilometrov še bolj primeren dizel, ki ponuja tudi veliko več navora v nizkih vrtljajih, kar pomeni, da se veliko dogaja že pri 1.600 vrtljajih na. Sedemstopenjski avtomatik je deloval dovolj tekoče, z le redkimi napačnimi odločitvami – predvsem, ko prestavimo v način šport na trenutke nepotrebno ostaja predolgo v prestavi. Tudi v vožnji z AMG različico lahko uživa sedem potnikov hkrati - preseneti z zvočno kuliso in odzivnostjo, saj ponuja veliko navora, 400 Nm že od 3.000 vrtljajev dalje. K športni vožnji dodatno pripomore natančni in kot brzostrelka hitri speedshift osemstopenjski dvosklopčni menjalnik. Pospešek od 0 do 100 km/h je 5,2 sekunde, največja hitrost pa 250 km/h.
Medosje so raztegnili do skrajnosti
Čeprav gre za kompaktni model, ki se velikostno uvršča med modela GLA in GLC, je v resnici zaradi visoke strehe, velikih koles in velikih steklenih površin videti ogromen. Bistvo je, da je v korist treh sedežnih vrst in sedmih sedežev, medosna razdalja najbolj radodarna med Mercedesovimi kompaktneži (v primerjavi z enoprostorcem razred B je daljša za 10 centimetrov), kar se izraža v obilju prostora v zelo svetli kabini, pri čemer je prtljažnik še vedno družinsko uporaben - če je zasedenih le pet sedežev. Medosje sicer meri kar 2,829 metra (v dolžino meri 4,634 metra, širok je 1,890 metra in visok 1,9 metra). Za primerjavo, GLC, ki se uvršča razred višje, tudi cenovno, v dolžino meri 4,656 metra, medosna razdalja pa 2,873 metra.
Pri AMG modelu so posebnost 19-palčna platišča, zadnji spojler, ovalni zaključki izpušnih cevi, na skrajnem robu karoserije zadka, posebna je motorna maska za zajem zraka. Sredinska konzola prinaša dodatna stikala za nastavitev še bolj dinamične vožnje ter značilno grafiko, ki na osrednjem okroglem tahometru prikazuje dodatne informacije, ki vozniku omogočajo vpogled v podatke o: centrifugalni sili, hitrosti, zmogljivostih, temperaturi motorja in olja v menjalniku, pa tudi merilnik G, merilnik časa dirkalnika in podatkov o motorju.
Namesto, da bi se držal predvidljivega videza, je GLB precejšen posebnež z bolj škatlasto zasnovo, ki v kabino prinaša veliko prostora. Pravzaprav je iz nekaterih zornih kotov videti kot »baby« razred G, kar v poplavi na las podobnih SUV modelov le hvalimo. Že prvi trenutek, ko ga zagledate v živo, zaradi unikatne »postave« izstopa. Samosvojo zunanjost so oblikovalci dosegli tudi z vpadljivim sprednjim delom z oglatimi žarometi in različnimi rešetkami za zajem zraka (odvisno od različice), s katerimi je bolj podoben največjemu SUV v paleti GLS kot najmanjšemu GLA. GLB je standardno opremljen s strešnimi nosilci, da je namenjen tudi neasfaltiranim potem, izdajajo še zaščiteni koloteki in poudarjena zaščita podvozja. Kupci bodo lahko izbrali prilagodljive LED žaromete kot tudi LED prednje meglenke.
Pametna virtualna navigacija
Tudi notranjost je všečno drugačna. Če so si v kompaktnih Mercedesih (z izjemo GLA, ki je še edini star model v paleti), digitalizirane armaturne plošče z dvema velikima povezanima 10,25-palčnima digitalnima zaslonoma (merilniki in osrednji zaslon) podobne kot jajce jajcu, pa GLB prinaša svežino z zanimivimi rešitvami, kot je polička iz piano črne plastike pred sopotnikom, ki daje vtis zrcala. Tudi volan, posut s tipkami, je nekoliko bolj robusten, v osnovi pa ostaja vse digitalizirano, z odličnim head-up zaslonom, digitalnimi merilniki, ki jih lahko prilagajamo na vse možne načine in MBUX enoto, ki se je sposobna učiti od voznika, v povezavi z navigacijo pa se na osrednjem zaslonu na armaturni plošči, ki je nekoliko dvignjena, v realnem času, kar v sliki v živo s ceste izrisujejo kažipoti, kam moramo zaviti. Prav pri multimediji je Mercedes naredil največji razkorak v primerjavi z glavnimi tekmeci v premijskem razredu, saj vse deluje izjemno tehnološko, hkrati pa ne preveč zapleteno in kakovostno.
Vožnja z GLB je večinoma udobna, mehka, tudi na slabše utrjenih terenih je znal z veliko občutka premagovati grbine ali luknje. Preseneča tudi na zaviti cesti. Zaradi visoke karoserije se ob hitrejšem vstopu v ovinek nagne, a manj kot bi pričakovali. Vsak model je serijsko opremljen z jeklenimi vzmetmi. GLB bo, ne glede na motor, zadovoljil dinamične voznike. Gre za zelo okreten in lahko vodljiv avtomobil. Nekaj rezerve je še, predvsem pri krmiljenju, ki bi lahko ponudil še več ostrine.
Vsedel sem se v tretjo vrsto
Največji vzrok, zakaj sploh izbrati GLB, pa je možnost izbire sedmih sedežev, pri čemer vas moramo opozoriti, da sta zadnja dva namenjena otrokom in primerna za prevoz oseb do višine 169 centimetrov, kar je tudi označeno na sedežih. Preizkusil sem jih tudi sam, v višino merim 176 centimetrov, pri čemer se je pred menoj v drugo vrsto usedel novinarski kolega podobne višine. Prostora za kolena ni bilo na pretek, ampak na krajši vožnji ne bi trpel. Si pa zato ne predstavljam, da bi v tretjo vrsto plezala babica ali pa dedek, otroci bodo v sedeže skočili z lahkoto.
V zadnji vrsti sta sicer dva ločena potezna sedeža, oba z isofix sidriščema (dva sta še na drugi klopi), ki se, ko ju ne potrebujemo zložita v ravno dno. Potnika tudi povsem zadaj ščiti bočna zračna blazina, v tretji vrsti pa nista prikrajšana niti za držala za pijačo in številna odlagališča, tudi okna so zadaj dovolj velika, da se potnika ne počutita utesnjeno. Tudi vhod USB-C se najde povsem zadaj.
Če stranka ne potrebuje sedmih sedežev, lahko izbere le pet sedežev. Sedeži v drugi vrsti, pri katerih lahko nastavljamo naklon hrbtnega dela, pa se lahko poklopijo v razmerju 40:20:40.
Družinsko uporaben prtljažnik
V petsedežni postavitvi je prostora v prtljažniku za družinsko uporabnih 570 litrov, kar smo preizkusili z letalskimi kovčki. Eden poleg drugega so bili trije, ostalo pa je še dovolj prostora za nahrbtnike in otroške rekvizite. Tudi, če izberete sedemsedežno različico, je, ko sta zadnja sedeža pospravljena, v oglato zasnovanem prtljažniku še vedno uporabnih 500 litrov prostora. V primeru podrtja druge sedežne vrste je za prtljago 1805 litrov prostora, ko je v vozilu postavljenih vseh sedem sedežev pa 130 litrov. Če podremo sopotnikov sedež lahko v vozilu prevažamo predmete do dolžine 2,67 metra.
Škatlasta zasnova prinaša prostorno notranjost. Prostora, še posebej za glavo, je veliko tako na prednjih sedežih (od sedeža do stropa je več kot en meter), kot v drugi vrsti, kjer preseneča tudi širina klopi. Klop v drugi vrsti je za 400 evrov doplačila (5 sedežna različica) vzdolžno pomična za 14 centimetrov, če se odločite za sedemsedežni GLB (1.400 evrov doplačila), dobite sistem vzdolžnega pomika brezplačno.
Zakaj bi sploh še izbral GLC, ki je s primerljivim pogonom in motorjem okoli 8 tisočakov dražji?
GLB bo po našem mnenju zagotovo osvojil kupce, ki so osredotočeni na praktičnost in prostornost. Mercedes je platformo SUV-ja, ki je v skupni rabi s kompaktnimi modeli razreda A in B do skrajnosti raztegnil, da bi bil čim bolj prostoren in prilagodljiv. Zadnji potniški prostor je po tej oceni cenovno daleč najboljši od vseh tekmecev in je bolj velikodušen kot pri GLC. Na zadnjih sedežih sedijo udobno trije odrasli potniki, v tretji vrsti pa še dva otroka. Če se odločate za prostorsko primerljiv model s sedmimi sedeži, se morate ozreti k vozilom višjega srednjega razreda kot sta land rover discovery sport ali VW tiguan allspace.
Ima skoraj vse, kar imajo veliki
GLB je dobil vse tehnološke bombončke, ki jih poznamo že iz ostalih kompaktnih modelov z zvezdo v nosu. To pomeni digitalno armaturno ploščo, sedeže, ki grejejo, hladijo in masirajo, ambientalno osvetlitev, multimedijo z umetno inteligenco, sistemi za pomoč vozniku pa so prevzeti iz razrednega prvaka razred S. GLB lahko v določenih situacijah delno vozi avtonomno. Sistemi v novem mercedesu vključujejo tudi pomoč pri aktivnem krmiljenju, pomoč pri aktivni menjavi voznega pasu in aktivno pomoč pri parkiranju s sistemom Parktronic.
Na voljo je stalni štirikolesni pogon 4matic, ki omogoča različne načine delovanja (Eco/Comfort/Sport in Off-Road) in na ta način navor razporeja med prednjo in zadnjo osjo. V eko načinu se 80 odstotkov navora prenaša na sprednjo os in 20 odstotkov na zadnjo, v športnem načinu je poudarek na zadnji osi (30:70), ko zapeljemo na teren se v terenskem načinu navor porazdeli enakomerno v razmerju 50:50 na prednjo in zadnjo os. Elektromehanski sistem prenosa deluje s pomočjo zadnjega diferenciala.
Krepko cenejši kot GLC
Motorna paleta je že dobro znana. Izbirati bo možno med tremi bencinskimi in prav toliko dizelskimi različicami. Na začetku bosta na voljo dve bencinski in tri dizelske različice. Na bencinski strani se ponudba začne z modelom GLB 200 za 36.990 evrov z 1,3-litrskim bencinskim motorjem s 120 kilovati moči (163 KM), sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom 7G-DCT in pogonom na sprednji kolesi ter nadaljuje z modelom GLB 250 4matic z dvolitrskim štirivaljnim motorjem, ki razvije 165 kilovatov moči (224 KM), navor pa se ob pomoči osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika 8G-DCT prenaša na vsa štiri kolesa. Cena je 44.950 evrov.
Najnižje na ceniku je za 36.950 evrov vstopni dizelski dvolitrski štirivaljni motor (GLB 180 d), s pogonom spredaj in 85 kilovatov moči (116 KM). Na sredini je modele GLB 200 d, ki prinaša dvolitrski štirivaljni motor s 110 kilovatov moči (150 KM) in pogonom na sprednji kolesi ter ceno 38.540 evrov, za dodatnih 2.280 evrov si je mogoče omisliti štirikolesni gnani GLB 200 d 4matic. Na vrhu je GLB 220 d 4matic z enako prostornim motorjem, a večjo močjo 140 kilovatov (190 KM) in ceno 43.860 evrov. Mercedes je dizlom namenil izključno osemstopenjski dvosklopčni menjalnik 8G-DCT.
Avtomobil v Slovenijo prihaja v začetku leta 2020. Kasneje lahko tudi pri nas pričakujemo še najbolj zmogljiv GLB 4Matic AMG z 225 kilovatov moči (306 KM), Mercedes bo poskrbel tudi za elektrifikacijo s priključno hibridno različico, neuradno pa se govori tudi o povsem električnem modelu EQB.
s ceno so pa res presenetili, še zmeraj mnogo predrago, pa značka gor ali dol
glede na dosedanje videno pri MB, je tole bolj podobno neki zanikrni kripi, prtljažnik manjši od konkurence za precej % oprema razen OLED zaslona nikakršen presežek, ajde za penzjoniste bi bil, ker je malo višji to je pa vse.
Na prvi vožnji smo si za preizkus izbrali osnovni bencinski GLB200 d z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem z 120 kilovatov moči..... Če ste izbrali 200d, potem gotovo ni imel bencinskega motorja. D je pri MB še vedno oznaka za dizle