Avto
307 ogledov

Turbodizelski motor in samodejni menjalnik dobra kombinacija v peugeotu 308 SW

Peugeot 308 SW
1/18
Saša Despot
Karavanski 308 ni le privlačnejši in bolj eleganten od predhodnika, ki ga je nasledil, ponuja tudi dobro razmerje med ceno in prostornostjo. Zelo všeč mi je bila kombinacija 1,6-litrskega turbodizelskega bluehdi motorja in samodejnega menjalnika, ki se mu odlično poda.

V ospredje testa sem postavil samodejni menjalnik. Francozi v preteklosti niso bili sinonim za samodejne menjalnike. Vedno se je pisalo in govorilo o DSG dvosklopčnih menjalnikih pri skupini Volkswagen, pa osemstopenjskem menjalniku pri BMW, hitrih samodejnih menjalnikih pri drugih premium proizvajalcih vozil, predvsem nemških …

Z robotiziranimi menjalniki brca v temo

Francozi so se držali bolj ročnih, kot samodejnih menjalnikov, za skupino PSA pa je bolj neuspešen poizkus z robotiziranimi menjalniki, ki so sicer dobri in varčni za določeno skupino voznikov, predvsem umirjenih, ne pa za tiste, ki od avtomobila pričakujejo več živahnosti. In to je danes trend.

Samodejni menjalniki morajo biti hkrati varčni in poskočni. In to je Peugeotu s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom uspelo. Ni med najhitrejšimi na trgu, saj mu manjka kakšna prestava več, a je zmes varčnosti, dinamičnosti, ni drag, za nameček pa so se pri Peugeotu odločili za najbolj zanesljivo izbiro - izdelali so klasični menjalnik.

S turbodizlom se avtomatika ujame odlično

Peugeot 308 SW | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Pri samodejnih menjalnikih je treba biti previden, saj za vsak motor ni primeren. To selekcijo ponavadi proizvajalci avtomobilov naredijo namesto vas, saj je na prodaj le za določen tip motorjev. Pri Peugeotu naprimer je pri dizelski različicah na voljo zgolj v kombinaciji z 1,6-litrskim ali dvolitrski blueHDI turbodizelskim motorjem z 88 kilovatov moči (120) KM oziroma 110 kilovatov moči (150 KM), ne pa tudi z osnovnim 1,6-litrskim motorjem z 73 kilovatov moči (100 KM). Razlog je predvsem v prožnosti motorja, ki za nameček zmore na kolesa prenesti veliko navora.

Samodejni menjalnik je na voljo sicer tudi z 1,2-litrskim turbo bencinskim THP motorjem, kjer se je menjalnik za zelo dobrega izkazal pri manjših modelih 208 in 2008, pri karavanski 308-ci pa zmanjka nekaj navora, zato je tudi odstopanje porabe goriva ob samodejnem pretikanju v primerjavi z ročnim menjalnikom večje, kot v primeru dizelskega motorja.

Francozi so glede na izkušnje z robotiziranim menjalnikom zdaj končno na pravi poti tudi pri samodejnih menjalnikih. Šeststopenjski klasični menjalnik se zelo dobro ujame z 88 kilovatnim motorjem. Moči je povsem dovolj tudi za bolj dinamično speljevanje z mesta, vendar se tu pozna, da bi lahko imel še kakšno prestavo več, kar se bo v prihodnje pri Peugeotu tudi zgodilo.

Peugeot 308 SW | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Temu botruje glasnejše speljevanje, saj menjalnik dopušča vrtenje v višje vrtljaje. Nato prestavlja zelo gladko in hitro do končne šeste prestave. Na avtocesti zna biti odtenek glasnejši kot z ročnim menjalnikom. Samodejni menjalnik zahteva nekaj prilagajanja, ki pa ga voznik hitro osvoji in ve, do katerih vrtljajev pospeševati. Voznik lahko kadarkoli preklopi tudi v ročni način prestavljanja, a se to zgodi redko, le, ko mu je treba pri vožnji v klanec navzgor ali navzdol pomagati najti optimalno prestavo. A to zna preizkušeno dobro storiti tudi sam, prestave so dobro izbrane, zato je vožnja udobna tudi, ko je treba voziti v strmejše klance. Za nameček avto, ko se ustavimo na klancu, ne "pobegne nazaj", ampak lahko tudi manj vešči umirjeno speljete naprej, hkrati pa ne obremenjujete sklopke. Še ena prednost samodejnega menjalnika je kombinacija s tempomatom. Ko pospešemo za prestavno ročico ročnega menjalnika, je treba vsakič znova vklopiti tempomat, pri samodejnem menjalniku to ni potrebno narediti.

Poraba z avtomatiko ni velika

Peugeot 308 SW | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Tudi med ovinki je ta menjalnik zelo domač. Za nameček ima voznik pri prestavni ročici na voljo stikalo S (sport), ki spremeni prestavna razmerja in dovoljuje motorju vrtenje v višje vrtljaje, kar voznik občuti z boljšim pospeševanjem iz ovinka. Pogrešal sem le obvolanske naperke, ki bi vožnjo naredile še bolj športno. Vendar pa je poanta samodejnega menjalnika udobje. Tisti, ki enkrat preizkusi samodejni menjalnik se redko vrne na ročnega. Tudi jaz se podpišem pod to, sploh danes, ko so samodejni menjalniki napredovali do te mere, da so pomanjkljivosti res redke.

In tudi predsodki o porabi samodejnih menjalnikov niso več na mestu. Ob umirjeni vožnji je bila poraba v kombiniranem ciklu 5,1 litra plinskega olja na 100 kilometrov, ob dinamični 6,3 litra, še vedno malo. Za razliko od manjših modelov 2008 in 208, kjer cena samodejnega menjalnika krepko presega 1.000 evrov dodatka v primerjavi z ročnim menjalnikom je v primeru testne 308-ice drugače, saj je razlika le 800 evrov, to je 67 evrov več na mesec v enem letu, oziroma le 17 evrov več na mesec v štirih letih. To je manj od povprečja mesečnega obroka za pametni telefon.

Podatki o vozilu: Peugeot 308 SW 1,6 blueHDI 120 Stop&Start (Allure)
Prostornina motorja: 1560 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 194 km/h, 9,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,3 litra/100 km
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.585 x 1.471 x 1.804, medosna razdalja 2.730
Prostornina prtljažnika (v litrih): 610-1.660
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 96 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 23.980/30.030/24.025,50 (osnovni testni/z dodatki/testni z dodatki in popustom pri opciji peugeot financiranje).

Plusi: Kombinacija motorja in menjalnika, poraba goriva, vgrajeni materiali, cena menjalnika;

Minusi: Dvosklopčni menjalniki so hitrejši, nima obvolanskih prestavnih ročic;

Komentarjev 1
  • blueone 00:39 29.marec 2016.

    Predrag 24k za tole...unih 30k je pa sploh extrem