Ime Renault sport se je prvič pojavilo pred 110 leti na dirki Pariz-Dunaj, danes pa je blagovna znamka tesno povezana s sodelovanjem v najrazličnejših dirkaških prvenstvih, še posebej v prestižni formuli Formuli 1. Kar 58 odstotkov dirkačev, ki letos dirkajo v svetovnem prvenstvu formule 1, je svoje prve korake naredilo prav na enem od tekmovanj Renault Sporta, med njimi pa je bil tudi legendarni francoski dirkač Alain Prost.
To je dovolj velik razlog, da renaultov z oznako RS ne smemo zamenjevati s konvencionalnimi kombilimuzinami in mestnimi vozili francoskega proizvajalca avtomobilov, pa čeprav gre tudi v primeru kupejevskega megana RS, clia RS Akrapovič in twinga RS za tri civilne in cenovno dostopne različice.
Twingo še najbolj navaden
Clio in megane z dirkaškimi elementi
Cenovno dostopnost, najdražji in tudi najbolj zmogljiv megane RS z osnovno opremo stane 28.500 evrov (brez popusta), so strokovnjaki pri Renault Sport zagotovili z materiali, ki po večini ne odstopajo od preostale palete izdelkov, s katerimi si delijo tudi vse pomemben sisteme za varnost in udobje v avtomobilu. Če odštejemo logotipe z oznako RS in aluminijaste pedalke je twingo znotraj povsem običajen avtomobil. Niti sedeži niso izrazito športni, pač pa prej namenjeni večjemu udobju. Tudi zato je vsakodnevno uporaben, izmed vseh treh je tudi edini v katerem si za volanom predstavljamo sedeti kakšno gospodično. Clio in megane sta namreč vizualno mačista. Oba imata RS monitor, na katerem lahko voznik spremlja različne parametre, ki smo jih navajeni z dirkališč (temperatura olja, zavorna moč, G-pospešek, štoparica …). Recaro športni sedeži v obeh ponujajo odličen oprijem, ki je potreben, da telo zdrži vso silo, ki jo zmogljiva in številno konjenico podrta pogonska agregata s pomočjo natančnega ročnega šeststopenjskega menjalnika s kratkimi prestavnimi razmerji prenašata na cesto.
Zvok, ki dviguje lase
Njuna slabost je, da vožnja na daljše razdalje ni udobna, zato je najbolj primeren za ljubitelje pristnih športnih užitkov, ki radi zavijejo na kakšno dirkališče, pa tudi očkov, ki ob koncih tedna svojega enoprostorca ali karavana zamenjajo za sproščanje dirkaškega adrenalina.
Renault megane RS
Motor: 1.998 cm3, turbobencinski, štirivaljni
Najvišja moč: 195 kW (265 KM) pri 6.000 vrtljajih/minuto
Navor: 360 Nm pri 4.800 vrtljajih/minuto
Poraba (tovarniška/mešani cikel): 8,2 l/100 km, izpust: 190 g CO2/km
Zmogljivosti: 254 km/h, 6 sekund od 0 do 100 km/h
Cena: 28.480 evrov
Renault clio RS
Motor: 1.998 cm3, bencinski, štirivaljni,
Najvišja moč: 149 kW (203 KM) pri 7.100 vrtljajih/minuto
Navor: 219 Nm pri 5.400 vrtljajih/minuto
Poraba (tovarniška/mešani cikel): 8,2 l/100 km, izpust: 190 g CO2/km
Zmogljivosti: 225 km/h, 6,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena testnega vozila: 25.350 evrov
Renault twingo RS
Motor: 1.598 cm3, bencinski, štirivaljni,
Najvišja moč: 98 kW (130 KM) pri 6.750 vrtljajih/minuto
Navor: 160 Nm pri 4.400 vrtljajih/minuto
Poraba (tovarniška/mešani cikel): 6,5 l/100 km, izpust: 155 g CO2/km
Zmogljivosti: 201 km/h, 8,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 14.990 evrov
Katera kategorija pa je pod "navaden smrtnik", ker jaz si ga ne morem privoščit???