Dušan Vidovič iz podjetja Robert Bosch je za nas spregovoril o novih tehnologijah, ki jih razvija ena največjih skupin za proizvodnjo avtomobilskih delov na svetu.
Katere so izboljšave oziroma novi sistemi, ki jih bo Bosch predstavil letos?
V prvi vrsti nadaljujemo izboljševanje naših bencinskih in dizelskih sistemov. Tukaj pri izdelavi kompaktnejših motorjev dobro napredujemo, navsezadnje takšno zmanjšanje zahteva vrsto tehnologij turbinskega polnilnika.
Poleg tega pričakujemo, da bomo lahko izdelali motor, ki bo 25 odstotkov učinkovitejši (od primerljivega bencinskega), ter za tretjino učinkovitejši dizelski motor. Tako bi iz vozila na dizelski pogon srednjega cenovnega razreda ustvarili avtomobil s porabo tri litre goriva na sto kilometrov in z izpusti ogljika, nižjimi od sto gramov.
Torej menite, da motorja z notranjim izgorevanjem še ne gre povsem odpisati?
Vsekakor ne. Tudi zaradi zgoraj opisanih dosežkov je prihodnost motorjev z notranjim izgorevanjem še zmeraj svetla in bo tako ostalo.
Mercedes-Benz je pred časom napovedal, da bo v svoje modele začel vgrajevati sistem splitview. Kdaj bodo prva takšna vozila na voljo kupcem?
Bosch bo prve take sisteme dobavil zgodaj poleti, in sicer bodo vgrajeni v pravkar prenovljen model serije S. Njegova prednost je projiciranje dvojne slike na zaslon, kjer se vozniku na levem delu izpisujejo podatki, pomembni za varno vožnjo, drug del pa je namenjen zabavi.
Koliko pa je Mercedes-Benz in vas ta projekt stal?
Na žalost vam stroškov projekta ali nadaljnjih razvojnih načrtov ne morem razkriti.
Do leta 2012 naj bi bili vsi avtomobili, prodani v EU, opremljeni z ESC. Ali ste na to
pripravljeni in ali lahko do takrat pričakujemo izboljšave sistema?
To za nas vsekakor pomeni veliko poslovno priložnost. Razvoj v tem trenutku že poteka; gibal se bo v dve smeri: v razvoj sistema, ki ga mi imenujemo ESP-premium, pri tem bo poudarek na udobju, in sistema ESP-base, ki bo namenjen kompaktnim vozilom.
Podjetji Robert Bosch in Samsung SDI sta podpisali pogodbo o sodelovanju pri razvoju
akumulatorjev za električne avtomobile. Kdaj lahko pričakujemo, da bodo pripravljeni za serijsko
proizvodnjo?
Serijsko vgrajevanje akumulatorjev mešane družbe Bosch-Samsung SB LiMotive je načrtovano za leto 2011.
V prvi vrsti nadaljujemo izboljševanje naših bencinskih in dizelskih sistemov. Tukaj pri izdelavi kompaktnejših motorjev dobro napredujemo, navsezadnje takšno zmanjšanje zahteva vrsto tehnologij turbinskega polnilnika.
Poleg tega pričakujemo, da bomo lahko izdelali motor, ki bo 25 odstotkov učinkovitejši (od primerljivega bencinskega), ter za tretjino učinkovitejši dizelski motor. Tako bi iz vozila na dizelski pogon srednjega cenovnega razreda ustvarili avtomobil s porabo tri litre goriva na sto kilometrov in z izpusti ogljika, nižjimi od sto gramov.
Serijsko vgrajevanje akumulatorjev mešane družbe Bosh-Samsung SB LiMotive je načrtovano za leto 2011. |
|
Vsekakor ne. Tudi zaradi zgoraj opisanih dosežkov je prihodnost motorjev z notranjim izgorevanjem še zmeraj svetla in bo tako ostalo.
Mercedes-Benz je pred časom napovedal, da bo v svoje modele začel vgrajevati sistem splitview. Kdaj bodo prva takšna vozila na voljo kupcem?
Bosch bo prve take sisteme dobavil zgodaj poleti, in sicer bodo vgrajeni v pravkar prenovljen model serije S. Njegova prednost je projiciranje dvojne slike na zaslon, kjer se vozniku na levem delu izpisujejo podatki, pomembni za varno vožnjo, drug del pa je namenjen zabavi.
Koliko pa je Mercedes-Benz in vas ta projekt stal?
Na žalost vam stroškov projekta ali nadaljnjih razvojnih načrtov ne morem razkriti.
|
To za nas vsekakor pomeni veliko poslovno priložnost. Razvoj v tem trenutku že poteka; gibal se bo v dve smeri: v razvoj sistema, ki ga mi imenujemo ESP-premium, pri tem bo poudarek na udobju, in sistema ESP-base, ki bo namenjen kompaktnim vozilom.
Serijsko vgrajevanje akumulatorjev mešane družbe Bosch-Samsung SB LiMotive je načrtovano za leto 2011.