Avto > Testi
6056 ogledov

Všečen, udoben, napreden, škoda, da je doseg še vedno skromen

Audi Q8 e-tron
1/42
Saša Despot Audi Q8 e-tron
Prenova je povsem električnemu Audiju Q8 e-tron poleg novega imena prinesla še veliko naprednih in odlično delujočih tehničnih bombončkov, po katerih je znan že desetletja in pomembno tudi večjo zmogljivost baterije. Škoda, da je v praksi, sploh v hladnejšem dnevu leta in pri večjih hitrostih na avtocesti, kjer bi moral biti velik SUV doma, poraba električne energije še vedno velika.

Audi e-tron je bil Audijev prvi električni avtomobil. Simbolično, skoraj natanko po štirih letih, je spomladi leta 2023 v Slovenijo zapeljal v posodobljeni izvedbi in z novim imenom – Q8 e-tron. Ne samo kot SUV, ampak tudi kot športnejši sportback. S prihodom tega modela je Audi tudi spremenil način označevanja električnih avtomobilov, vedno bo šlo za oznako modela s sodo številko – na primer Q4 e-tron, Q6 e-tron ali Q8 e-tron.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Q8 e-tron ne jemljite za sorodnika Q8. Električni avto je nekaj centimetrov manjši, dolg je 4915 mm z medosno razdaljo 2928 mm. S prihodom kralja prstanov pa se je poleg etikete spremenila še ena stvar - logotip. Ne gre za radikalno spremembo, štirje krogi v logotipu so še vedno jasno vidni, vendar niso več v tridimenzionalni zasnovi, temveč v dvodimenzionalni. Glede na različico in dizajn se lahko kupec odloči, ali želi logotip v črni ali beli barvi. Poleg tega lahko pod sprednji pokrov namestite tudi diskretno letev, ki je lahko izvirno osvetljena.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Vrhunska tehnologija

Preizkušali smo model z opremo S line, kar samodejno pomeni 20-palčna platišča, večje odprtine za dovod zraka ob straneh sprednjega odbijača ali zadnji difuzor. Velika zanimivost so digitalni LED žarometi, ki se počasi širijo v Audijevem portfelju. Zmorejo vse, česar ste vajeni pri visokotehnoloških žarometih, torej učinkovito delujejo povsem samodejno in vedno s polno močjo, elektronika pa pokriva ves promet pred vami in tudi v okolici avtomobila. Treba je poudariti, da tehnologija deluje brezhibno, nihče, v nobeni situaciji, nam ni bliskal. Žarometi so lahko tudi digitalni žarometi, takrat projicirajo piktograme ali označijo vaš vozni pas. Poudarjene črte so uporabna zadeva, ki se je hitro navadiš.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

V kabini je to tipični Audi, to pomeni premijski, vrhunski. Odlični in kakovostni materiali, veliko prostora za potnike spredaj in zadaj, tudi v prtljažniku (za nameček je pod sprednjim pokrovom odprtina s prostornino 50 litrov, kamor lahko spravite polnilne kable), ergonomsko Audi slovi kot eden vrhuncev avtomobilske industrije. Če k naštetemu dodamo še koncertno ozvočenje in vso podporo za varnosti in udobje, ki jo ponuja proizvajalec vozil iz Ingolstadta, lahko zapišemo le, da gre za vrhunski izdelek, kar na koncu potrjuje tudi cena.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Pospeški na ravni pravih športnikov

Glavne novosti so se zgodile na področju električnega pogona. Kapaciteta baterije se je povečala pri vseh treh različicah z oznakami 50, 55 in S. Pri dveh višjih modelih se je kapaciteta baterije povečala iz 86/95 kWh (uporabna in skupna kapaciteta) na 106/114 kWh. V manj radodarni različici od 64/71 kWh do 89/95 kWh.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Poleg tega je bilo povečanje zmogljivosti baterije na ravni približno 20 odstotkov doseženo le z minimalnim povečanjem teže baterije in ohranjanjem njenih dimenzij. Teža se je povečala le za okoli 30 kilogramov. Inženirji so to dosegli z uporabo 12 prizmatičnih celic s tehnologijo zlaganja. Zahvaljujoč temu naj bi audi Q8 e-tron v teoriji dosegla največji doseg do 600 kilometrov. V različici 55 do 578 kilometrov. Za to pa potrebujete posebne diske, posebne pnevmatike in vzvratna ogledala z manjšim uporom.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Boljša sta tudi toplotno upravljanje in aerodinamika. Prenovljen je bil tudi zadnji elektromotor, ki je zdaj bolj učinkovit pri nizkih in srednjih hitrostih. Za pogon našega vozila sta skrbela dva električna asinhrona motorja, na sprednji osi zmore največjo moč spredaj 135 kW, na zadnji 165 kW, največja konična sistemska moč pa je 300 kW (408 KM). To ob največjem navor 664 Nm obljublja veliko voznih užitkov. In tudi v praksi je tako.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Električni avtomobili slovijo po takojšnjem pospeševanju in osupljivih zmogljivostih na ravninah - in audi Q8 e-tron ni nič drugačen. Čeprav morda ni tako hiter kot Tesla Model X še vedno ponuja veliko zagona in več kot moči, kot pričakuje večino voznikov. Avto ob pritisku stopalke za plin jemlje sapo kot kakšne športne limuzine.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot
Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Zaradi velikega in takojšnjega navora in znamenitega štirikolesnega pogona quattro se Q8 e-tron vsakič znova brez težav požene naprej. Z lahkoto opravi kakršnokoli prehitevanje, veliko bolj zvezno in bliskovito kot to zmorejo dizelski konkurenti.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Velika masa pušča davek

Tudi na odprti cesti Q8 e-tron navdušuje z neverjetno prefinjenostjo. Pri nekaterih električnih vozilih je zaradi odsotnosti motornega hrupa, hrupa vetra in hrupa cestišča izpod koles opazen še bolj. Pri Audiju tega nismo občutili. Ta je neverjetno tih - še posebej, če je opremljen z opcijskimi akustičnimi stranskimi okni -, zato se zdi, da je pot s hitrostjo 90 km/h bolj podobna hitrosti 50 km/h.
Vozilo je zelo udobno, tudi po zaslugi serijskega sistema zračnega vzmetenja, ki omogočanje različne nastavitve in stopnje prožnosti. Tudi na ovinkastih in luknjastih cestah je izjemno udoben in to kljub temu, da je bil obut v velika platišča z zimskimi pnevmatikami. V kombinaciji s tišino in zelo hitrimi odzivi električnega pogona je vožnja v avtomobilu resnično luksuzno doživetje. Kot zanimivost, pri Q8 je možnost vleke do 1800 kilogramov težke prikolice.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Kljub vsem naštetim izboljšavam imajo Audijevi inženirji pred seboj še eno nalogo. Zmanjšati porabo energije, predvsem na avtocesti. Na avtocesti je bila sredi meseca novembra, ko so se temperature spustile pod 10 stopinj Celzija, poraba večja od 30 kWh/100 km, povprečna poraba na testu je bila 28 kWh/100 km. Kar pomeni realen doseg dobrih 300 kilometrov. Če iz Ljubljana do Maribora in nazaj še gre brez vmesnega polnjenja, se do Murske Sobote nazaj lahko že zatakne.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Q8 e-tron je preprosto lačen. Tehta dobri dve toni in pol in v tako velikem električnem avtu je enostavno težko pričakovati, da bo njegova poraba manjša. Ko smo se res potrudili, vozili počasi in pri manjših hitrostih, na relaciji Kamnik – Ljubljana, je bila poraba 24 kWh/100 km. Ker pa je to poslovno-družinski avto, ki bi moral biti veliko na avtocesti, računajte na porabo okoli 30 kWh/100 km.
V primerjavi s predhodnikom je bila povečana moč polnjenja. Za različico 55 do 170 kW. V teoriji to pomeni, da lahko s hitrim polnjenjem v približno pol ure napolnite baterijo od 10 do 80 odstotkov, v praksi pa je to odvisno od stanja baterije, napolnjenosti baterije in polnilne infrastrukture. Na hitri polnilnicah Ionity, ki jih je v Sloveniji že kar nekaj, je ob 30 odstotni kapaciteti polnil s 150 kW, nato pa je z naraščanjem procentov napolnjenosti padala tudi polnilna moč. Kot del dodatne opreme smo lahko baterijo polnili tudi na javnih polnilnicah z močjo do 22 kW, kar je še vedno redkost pri električnih vozilih.

Audi Q8 e-tron | Avtor: Saša Despot Audi Q8 e-tron Saša Despot

Pod črto

Audi Q8 e-tron je vrhunski izdelek, na kar nakazuje tudi cena, ki je z dodatno opremo presegla 117.00 evrov. V osnovi tak Q8 e-tron z opremo S line stane 91.000 tisočakov, kar je primerljivo s klasičnim Q8 z bencinskim motorjem. V električni različico dobite vse kar Audi ponuja, vožnja je odlična, tiha, pospeški (5,6 sekudne od 0 do 100 km/h) prepričajo bolj kot pri klasičnem Q8. A to ne bo avto za vsakogar, predvsem zaradi dosega, ki vsaj v hladnejših mesecih in pri vožnji na avtocesti ne obljublja tistega, kar velja v teoriji. Če se vozite na daljše avtocestne poti, računajte, da se boste na polnilnici vstavili na vsakih 300 do 400 kilometrov, odvisno od hitrosti in letnega časa.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 6
  • GarBollo001 04:51 25.december 2023.

    Ali smernike ima? (žmigavce) ima?

  • alen04 07:59 22.december 2023.

    Doseg je vsaj pol manjši kakor pri sedaj 16,5 let in 370+kkm na dizelašu Fordu. Cena je skromna ni kaj reči, čudi me le, da je res tako zelo malo uporabnikov e vozil. Zanimivo no.

  • miha.z 07:01 22.december 2023.

    Skromen doseg, je pa vsaj poceni :D