Že dolgo ni bil v mojih rokah karavan, ki bi nežneje božal moje (družinske) čute in drugim obračal vratove. Seveda gre pri slednjem dobršen del zahvale res atraktivni zunanjosti AMG line z velikanskimi platišči in prestižno barvo, ampak zavidljivi pogledi so bili upravičeni. Joj, kaj bi dal, da bi še dizelski motor lahko sledil tej pojavi. Kmalu sem razumel, zakaj v tovarni na avto niso nalepili oznak za motor. Pa vseeno - karavanski razred C je odčital lekcijo, kako v premium razredu poskrbeti za zahtevnega očeta.
Preberite še:
Karavanski C, oziroma C T, kot ga imenujejo, je bil v minulih generacijah po prodaji v globoki senci limuzine, vse drugače kot pri BMW in Audiju. Pri najnovejšem T-ju pa je jasno, da lahko z njim precej bolj kot doslej računajo na mlajšo in družinisko-aktivno populacijo svoje klientele, ki so ji blizu klasika karavanske uporabnosti, smisel za detajle in uporabno napredno tehnologijo ter skrb za čutno udobje. Zakaj?
Avto deluje sodobno atraktivno, še posebej z naprednimi žarometi LED, ki z obliko že na daleč izžarevajo naprednost. AMG line zunanjost in notranjost, ki je cenovno najvišje postavljen izmed paketov opreme, je testnemu vozilu vdihnil športne atribute, ne le vizuelno nastopaške (najmanj 18-palčna platišča, nabuhli robovi, dvocevni zaključek), temveč tudi po vsebini, saj je podvozje znižano za 15 mm, zavore perforirane za hitrejše hlajenje, zasuk volana pa z enega na drugi skrajni del skrajšan na zelo direktna dva vrtljaja.
Kljukica za družinsko uporabo
Ker je avto karavan, gre pričakovati, da bo v njem večkrat pestro. Skrajna zadnja potnika ne bosta imela pripomb, za 8 centimetrov daljša medosna razdalja v primerjavi s predhodnikom je dobro unovčena v prostoru za telo, tudi za povprečno visoko glavo. Malce slabše bo morebitnemu petemu potniku, saj je med sedeži visok tunel gredi zadnjega pogona. Napredna klimatska naprava dovoljuje samostojno urejanje temperature zadaj.
V vožnji super, a ne brez napakic
Tudi v vožnji se C T ne izneveri. Športno podvozje in velika platišča sicer puščajo svoj davek v malce trši vožnji, a to se od takšnega avta pričakuje, mar ne? Avto je zelo stabilen pri visokih hitrostih in zaviranju ter tudi v ovinkih, kjer zadek vestno sledi, po želji dovoljuje tudi nadzorovano drsenje “ritke”. Ponavlja pa se zgodba, ki sem jo občutil že pri limuzini in sicer da nos pri vztrajanju v ostro začrtani liniji v nekem trenutku brez volanskega opozorila sklene, da ima dovolj in prekomerno zdrsne. 4x4 pogon bo prišel čez nekaj mesecev.
Menjalniku ne pritiče ocena vrhunsko, saj v primerjavi s pretikanjem BMW-ja ali dvosklopčno rešitvijo Audija deluje počasneje in manj dovzetno za voznikove razvade. Nikakor pa ni slab. Poraba med 7,0 in 7,5-litri pri zmerno športni vožnji je za štirivaljnik pričakovana.
Motor:2.143 ccm, 125 kW (170 KM), 400 Nm od 1.400 vrt./min
Poraba na testu:7,1 l/100 km, 114 g CO2
Zmogljivosti:229 km/h, 7,6 sek 0-100 km/h
Cena:38.290 € (osnovni), 62.495 € (testni)
AvtoTest
Videz, napredna tehnologija, udobje, uporaben prtljažnik
Doplačati je treba tudi normalno velik rezervoar.
Tudi brez pogleda na debelo knjigo mogočih doplačil je C T udoben avto, ki se tako tudi pelje. Odvisno od želja in vložka stopnja udobja še narašča. Pred vsem bi dal prednost naprednim LED žarometom, ki se samodejno prilagajajo prometu in razmeram, ter vrhunski klimatski napravi, ki zelo hitro ogreva ali ohlaja avto. Tudi radarski tempomat se pritiče takšnemu avtu, še posebej ker C T na njegovi podlagi omogoča polavtonomno vožnjo v zastojih.
Motor je tako kot pri nedavno testirani limuzini isti 2,1-litrski dizel, ki pri različici 220 CDI zmore 125 kW. Za običajnega T-ja je morda dovolj, za AMG line pa nikakor, saj zmogljivosti preprosto niso takšne, da bi se lahko šli prepovedano igro kralja levega avtocestnega pasu. Nujno doplačilo za sedemstopenjski avtomatski menjalnik stane 2.800 evrov, a takrat je cena že zelo blizu močnejši 150-kilovatni različici 250 CDI, ki ima ta menjalnik serijsko. Razumete namig?
BMW 320d touring (135 kW) in Audi TDI (140 kW) sta najbolj logični izbiri, za neprijatelje nemcev je tu še volvo V60. BMW ima izredno prijateljsko navezo motorja in menjalnika, vožnja je lahko zelo športna. Kljub obilici mogočih dodatkov pa je BMW za voznika najbolj utesnjen in znotraj dolgočasen. Audi kljub svojim letom skuša držati nek srednji tempo, a k sreči do naslednika ni več dolgo. Najcenejši volvo ima najmanjši prtljažnik in je izredno varen, a nekoliko zadaj po vožnji.
Osnovna cena mercedesa 220 blue tec T je 38.290 evrov, ki je vrhunsko podprt z varnostjo in že ima možnost izbire režimov nastavitev motorja in blažilnikov. Dodatkov pa je “malo morje” in testnik je bil obložen za skupno zajetnih 62.500 evrov vredno opreme, pa še je marsikaj manjkalo, denimo airmatic podvozje, radarski tempomat ... Takšna cena je seveda sprejemljiva le za tiste, ki si jo lahko privoščijo. V zameno dobijo sila ekskluziven in po moji oceni res dober avto.
V6 bencinar! lahko tudi V6 dizel, če sploh je opcija. Nikakor pa ne 4 cilindri. Če se že kupuje, naj se kupuje tako kot je treba, da avto pride do izraza. Sicer bolje vstopno zadevo brez šminke.