To navsezadnje dokazuje z električnim križancem mazdo MX-30, ki v elektrifikacijski ponudbi na nek način predstavlja svojo pot, prav tako pa tudi z blago hibridizacijo motorjev na notranje zgorevanje.
Te je bil deležen tudi Mazdin »veteran«, dvolitrski atmosferski štirivaljnik skyactiv-G150, ki razpolaga z močjo 150 'konjev' in navorom 213 njutonmetrov. Blagi hibrid je dejansko generator-zaganjalnik, ki so ga pri Mazdi z motorjem povezali z jermenom. Ta ne le delno regenerira zavorno energijo, ampak avtomobilu pomaga pri pospeševanju, predvsem pa zgladi različna nihanja pri delovanju motorja na notranje zgorevanje, ki zato deluje bolj mirno.
Je res zaspan?
Novinarji, ki smo vajeni bliskovitega odziva prisilno polnjenih motorjev, se radi pritožujemo, da atmosferski motorji delujejo nekoliko zaspano, saj morajo shajati z zrakom, ki ga samostojno posesajo v delovne prostore. Bolj živahni postanejo šele, ko jih poženete v višje vrtljaje. A za konkretni štirivaljnik tega ne bi rekel. Sploh v primeru, če bolj odločno pritisnete pedal plina, namreč vseskozi pospešuje prijetno solidno in zvezno, v mestu pa se izkaže celo za zelo odzivnega.
In ob tem je tudi pri višjih hitrostih in vrtljajih dovolj tih on od sebe daje prijeten štirivaljni zvok. Poraba se ob lahki nogi spusti do okolice sedem litrov bencina na sto kilometrov, kar je za takšen motor in takšno moč povsem sprejemljivo. K temu sicer vsaj malce gotovo pripomore tudi sistem za izklapljanje dveh valjev ob majhni obremenitvi, s katerim je opremljen motor.
Motor lepo sodeluje tudi z menjalnikom, povsem kos pa mu je tudi podvozje, ki vas ne pusti ne cedilu niti tedaj, ko mazdo 3 poženete do najvišjih vrtljajev. A to je nekaj, kar za tiste, ki so kdajkoli vozili mazdo, sploh ni novost. Ko gre za vožnjo, so mazde pač nekaj posebnega in tudi premijskega in mazda 3 pri tem gotovo ni nobena izjema, prav nasprotno.
Premijski vtis
Takšna, kot je pripeljala na test, popolnoma črna namreč, je mazda 3 delovala premijsko in skoraj že zlovešče. A zlovešči vtis vzbujala le na zunaj, saj je bila notri povsem takšna mazda 3, kot smo je že vajeni. Po eni strani to prinaša kakšno slabost, saj je na zadnji klopi precej tesno, nanjo pa se skozi tesna vrata tudi malce nerodno vstopa, prtljažnik pa tudi ni v vrhu razredne ponudbe in ima kjar precej nakladalnega roba.
A če sedite na voznikovem ali sovoznikovem sedežu, tega niti ne boste opazili. Za volanom namreč hitro ugotovite, da je mazda 3 ostala eden izmed ne več tako pogostih »izrazito vozniških avtomobilov. Za to poskrbita po eni strani natančni volan in podvozje, ki voznika učinkovita seznanjata z dogajanjem pod kolesi, po drugi strani pa klasični okrogli merilniki v kombinaciji z uporabnim projekcijskim zaslonom.
No, tako klasični merilniki tudi niso. Osrednji prikazovalnik hitrosti namreč kljub videzu ni analogni, ampak digitalni, ki mu lahko (v razumnih mejah) spreminjate grafiko. Zaslon infozabavnega sistema je sicer še naprej razmeroma majhen, a solidno opravi svoje delo in je seveda povezljiv tudi s pametnimi telefoni. Upravljanje pa še vedno lahko poteka tudi s pomočjo regulatorja na sredinskem grebenu in le upamo lahko, da tako ostane tudi v prihodnosti, saj je regulator veliko bolj intuitiven od neposrednega tipkanja na zaslon.
Dolg je tudi seznam asistenčnih sistemov, med katerimi gotovo izstopata učinkovit a diskreten sistem za ohranjanje avtomobila na voznem pasu in predvsem aktivni žarometi, ki dokazano delujejo zelo učinkovito, saj mi med nočnimi vožnjami nihče od nasproti vozečih ni divje mežikal, naj vendar prižgem kratke luči.
Mazda s trojko v njenem razredu še naprej ponuja solidno kombilimuzino, ki bi ji lahko pripisali precej premijskosti, čeprav tega ne oglašuje na vsa usta. Morda zato ni najcenejša, a tisti, ki jo kupuje, gotovo ve, kaj lahko za njeno ceno pričakuje.
Mazda 3 e-skyactiv G150 mazda M hybrid plus
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.998 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrtljajih
Največji navor: 213 Nm pri 4.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 206 km/h, 9,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.460 x 1.795 x 1.435, medosna razdalja 2.725
Prtljažnik (v litrih): 334 – 1.026
Poraba: 5,6 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 128 g/km
Cena v evrih: 26.140
Plusi: zunanji in notranji videz, materiali, udobje, vozne lastnosti, motor in menjalnik
Minusi: razgled nazaj, nepopoln infozabavni sistem, odzivnost motorja v nizkih vrtljajih.