Mazda MX-5 sicer modelsko ni dosti starejši od večine modelov v Mazdini ponudbi, saj jo poznamo »šele« dobra tri desetletja, vendar pa je kot roadster stare šole eden redkih avtomobilov te vrste, k jih sploh lahko kupimo in kot tak tudi skoraj najbolj v Mazdini ponudbi primeren, da ga krasijo insignije jubilejne serije.
Ta se sicer od drugih mazd MX-5 z enakim motorjem razlikuje zgolj po lepotnih dodatkih. V čem je torej mazda MX-5 100th Anniversary drugačna od drugih mazd MX-5? Predvsem je na voljo zgolj v eni, biserno beli barvi karoserije, prednji blatniki in pokrovčki kolesnih pest so okrašeni z jubilejnim logom, notranjost pa je urejena v kombinaciji bele in burgundsko rdeče barve.
Loga obletnice najdemo tudi na talnih preprogah in vzglavnikih, nekaj posebnega pa je tudi ključ. In še eno zadevo, ki je lastna samo mazdi MX-5 ne smem pozabiti: tudi platnena zložljiva streha je burgundsko rdeče barve, zato se vam ne more zgoditi, da vas v takšnem roadsterju ne bi nihče opazil.
Spremembe mu ne pridejo do živega
Sicer pa je mazda MX-5 100th Anniversary takšna kot vse njene vrstnice, torej privlačni majhen roadster, ki mu tudi hitre spremembe avtomobilskega sveta ne morejo do živega in že več kot tri desetletja ponuja koncept majhnega živahnega in privlačnega dvosedežnika, ki bi, če mazde MX-5 ne bi bilo, gotovo že izginil iz avtomobilskega sveta. In le upamo lahko, da bodo mazdo MX-5 pravočasno opremili tudi z električnim motorjem, da bo preživela tudi v letih, ko bencinski motorji ne bodo več dovoljeni.
A za zdaj jih še lahko kupimo in takšen, kot je preko zadnjih koles poganjal jubilejno mazdo MX-5 (žal je ne morete več kupiti, lahko pa seveda skoraj enako »nejubilejno«), zadaj sredinsko vgrajeni 1,5-litrski atmosferski štirivaljnik z močjo 97 kilovatov (oziroma 132 'konjev') in navorom 152 njutonmetrov torej, ji prav lepo ustreza.
Mazda MX-5 je sicer na voljo tudi s precej močnejšim 184-'konjskim' motorjem, a preskus kaže, da več moči, razen za največje hitrostne zasvojence, sploh ni potrebne, saj kljub razmeroma skromnim deklariranim pospeškom v 8,3 sekunde do 100 kilometrov na uro nimate nikoli občutka, da bi motorju kaj manjkalo ali pa da bi se preveč naprezal. Mazda MX-5 je pač uživaški avtomobil in moč motorja pri tem niti ni tako pomembna. In v testni mazdi MX-5 je moči bilo gotovo dovolj, sploh če je bila platnena streha odprta.
Ko se namreč motor zavrti v višje vrtljaje in pokaže svojo moč, začnete ceniti sredinsko vgradnjo motorja, ki vam v kombinaciji z zadnjim pogonom, odličnim podvozjem, natančnim neposrednim volanom in stabilnostnim programom, ki diskretno posega v dogajanje, zagotovi veliko užitka v vožnji. Tudi trenutne izgube stika zadka s podlago niso usodne, saj jih podvozje in asistenčni sistemi hitro izravnajo, ob odprti ali pa s platnom zaprti kabini, ki ne zagotavlja veliko ločenosti od okolja, pa se že malce več od petdesetih kilometrov na uro zdi kot pravo drvenje, zato se uživanje v vožnji za večino začne že pri povsem nenevarnih hitrostih.
Avto za zanesenjake
Kot takšna je mazda MX-5 gotovo všeč avtomobilskim zanesenjakom, ki jim je vseeno, če niso vedno prvi na cilju in od športnika ne zahtevajo prevozniških zmogljivosti, prav gotovo pa bi lahko bila všeč tudi Angležem, ki so se tega koncepta avtomobila domislili in ga tudi razširili po svetu. Pa tudi to je zraslo na njihovem zeljniku: pravi čas za uživanje v klasičnem roadsterju ni vroče poletje, ampak nostalgično oblačno vreme, prav tisto tik preden iz oblakov začnejo padati prve kapljice dežja. In če je teh malo več, pomaga klobuk na glavi in prepih, ki jih odpihne stran.
Žal je testna mazda MX-5 prišla k nam prav v začetku poletnih vročinskih valov in streha je bila med vožnjo bolj ali manj zaprta, saj sonce nikakor ni bilo več spomladansko prijazno. A takšna platnena streha je izpostavila še en element mazde MX-5, klimatsko napravo, ki je učinkovito hladila sicer majhno a pod platneno streho konkretno segreto kabino.
Glede na to, da gre za mazdo MX-5 iz serije, s katero je japonska znamka lani obeležila svojo stoletnico, bi lahko nekaj povedali tudi o zgodovini tako Mazde kot tudi mazde MX-5, a to si lahko preberete v prejšnjih člankih, ki jih najdete v povezavah, saj bi sicer zgolj ponavljal že napisano. A dejstvo je, da je takšna mazda MX-5 v avtomobilskem svetu nekaj posebnega tako zaradi posebne serije kot tudi sama po sebi.
Mazda MX-5 sicer za dvosedi avtomobil z bolj malo prostora za kaj več kot voznika in sovoznika in njuni denarnici ter še kak lonček s s pijačo ni poceni, a to gotovo ni pomembno, saj se nikoli ni potegovala za vlogo ugodnega družinskega avtomobila. Gre pač za avtomobil, ki je drugi, tretji ali celo četrti pri hiši, služi pa predvsem izletniškim užitkom za konec tedna. In takšno vlogo že dobra tri desetletja tudi odlično opravlja.
Podatki o vozilu: mazda MX-5 100th Anniversary G132
Motor: bencinski, štirivaljni, 1.496 ccm
Največja moč: 97 kW (132 KM) pri 7.000 vrtljajih
Največji navor: 152 Nm pri 4.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 204 km/h, 8,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 3.915 x 1.735 x 1.225, medosna razdalja 2.310
Prtljažnik (v litrih): 130
Poraba: 6,3 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 142 g/km
Cena v evrih: 33.790
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, vozne lastnosti, veselje v vožnji.
Minusi: Vstop in izstop težak za starejše.
(Pre)majhen!