Če bi danes ponovili PRIMA test manjših križancev, bi hyundai kona gotovo premešala vrstni red v zgornji polovici lestvice.
Vpadljiva?
Gotovo. Napihnjena, čeprav nizka postava na velikih kolesih je recept, ki je zelo razširjen med tako imenovanimi križanci. Obilica plastičnih oblog, podvojena in zašiljena prednja svetila, streha kontrastne barve in druge možnosti personalizacije so nekaj, po čemer se bodo zgledovali tudi naslednji dvignjeni hyundaiji, prvi bo že santa fe. Črne plastične obrobe dajejo vtis, kot da je kona lahko pravcati komolčkar, ko si je potrebno izboriti prostor v mestu ali se odpraviti na prašno avanturo.
Dolgočasnost je kona pustila daleč za seboj tudi v notranjosti, saj je ukrojenost armature in stikal prijetna na oči ter dokaj prijazna za uporabo. Kona je še en izmed avtomobilov, ki so zaslon infozabavnega sistema "nasadili". Raje kot na pretirano digitalizacijo pri znamki stavijo na pravilni miks fizičnih stikal in lepega prikaza različnih informacij.
Izgled notranjosti je po videzu čeden, različne možnosti personalizacije jo naredijo barvito. Je pa na armaturi in vratih preobilje trde plastike.
V koni se na prednjih sedežih zelo dobro sedi, nekam visoko, a to je pričakovano. Prostora je več kot dovolj. Lepo oblikovan volan lepo sede v roko in dopušča prilagoditev po meri. Dober je pogled naprej in vstran zaradi ozkega A stebrička, precej slabše pa je s pogledom nazaj. Imeti vzvratno kamero v koni je nekaj, kar spada med obvezno opremo.
Kona ni ravno družinski avto, saj je zadaj prostor za kolena in v višino precej omejen. Zadnja klop je statična, podira se v razmerju 60:40. Niti prtljažnik ne sodi v nadpovprečni razred po prostornosti.
Vožnja
Kona zna biti zelo dinamičen avto, še posebej, ko pod mokrovom brni močan 1,6-litrski turbobencinar. V višjih vrtljajih je sicer glasen, sicer pa prav po športno pospešuje, z njim pa je kona eden sploh najhitrejših današnjih križancev. Slaba stran pa je visoka poraba, ki jo zahteva takšna vročekrvnost. Ne, kona z 1,6-litrskim motorjem ni poceni avto za vzdrževanje. Robotiziran sedemstopenjski menjalnik je razmeroma hiter, ne pa bliskovit.
Podvozje je zmogljivo in nadpovprečno zanesljivo v zavojih, volan pa prijetno natančen. S kono jo je prav prijetno mahniti na ovinkasti potep. Pri najmočnejšem motorju je 4x4 pogon (in na žalost le takrat …) serijski, zato je lega še zanesljivejša. Dodana je tudi blokada sredinskega diferenciala za reševanje iz neugodnih položajev.
Ob vseh dobrih lastnostih ima podvozje tudi eno manj ugodno - ne pričakujte mehkobne vožnje, stik s cestnimi neravninami je lahko dokaj trd.
Katero kupiti?
Velika večina kon je oziroma bo prodanih z 1,0-litrskim trivaljnikom in 88 kilovati (ročni menjalnik). Ker pri takšnem avtu ne gre računati niti na 4x4 pogon, je dinamičnost gotovo precej okrnjena, je pa motor vsaj precej cenejši za vzdrževanje, medtem ko dizla v tem hipu še ni.
Druga od štirih oprem po vrsti “style” prinaša že kar veliko udobja, na žalost pa le pri najdražji opremi impression ni potrebno doplačati za sistem prepoznave nevarnosti in samodejnega zaviranja (690 evrov). Realna cena zmerno opremljene kone je torej malce prek 17 tisoč evrov, testnica z močnejšim motorjem in najboljšo opremo pa je z vrednostjo prek 26 tisočakov sodila že v premium segment, kjer pa vladajo še precej ostrejši standardi.
Podatki o vozilu (hyundai kona, 1,6 T-GDI 177 4WD, impression)
Motor: 1.591 cm3, turbo, bencinski, štirivaljnik
Moč: 130 kW (177 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 265 Nm od 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.166 × 1.800 × 1.550, medosna razdalja 2.600
Prtljažnik (v litrih): 378 -1.316
Poraba na testu: 8,5 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 153 g/km
Zmogljivosti: 205 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 27.990 (brez popusta)
Konkurenti: kia rio, VW T-roc, seat arona, peugeot 2008, citroën C3 aircros, suzuki vitara ...
PLUSI: videz, notranjost, dinamična vožnja.
MINUSI: poraba, manj prostora zadaj, 4x4 le pri najdražjem, doplačljivi AEB.
andrej.leban@zurnal24.si
Kupite si Zastavo pa dajte mir. Treba je iti s časom naprej ne pa ostati v preteklosti.
Ojojoj ojoj,samo dapovem nekaj o Hyundaiu,znamec imel Tuscons.pred tremi tedni celno trcil na Ac,do sipe sesipan motor,2016 letnik,airbagi se niso sprozili,prodajalci rekli dani bilo dovolj velike sile,da bi se,bog pomagaj,ne kupujte to korejsko sranje
lubi jezus, kak je to grdo, noooo. Zadaj kot bi bil sestavljen iz Alfe 156 zgornji del, spodnji pa iz prtljaznika za kolesa, tak kontrast da vola ubije, plastike pa procenntualno več kot v jogurtovem lončku