Avto
8860 ogledov

Še en SUV boste rekli?

Mitsubishi eclipse cross
1/37
Saša Despot
Eden od pionirjev razvoja terenskih vozil je končno naredil tudi kompaktni moderni SUV. Mi smo ga ocenili.

Pri Mitsubishiju so svojega novega križana eclipse cross ustvarili s pomočjo izkušenj, ki so jih začeli nabirati že sredi prejšnjega stoletja in ne zadnjih pet let ali deset let, kot je to značilno za veliko število proizvajalcev, ki so v tem času vstopili v ta najbolj rastoč razred vozil po prodaji v Evropi in v Sloveniji.

Mitsubishi outlander Test: outlander Avto Mitsubishi outlander z nekaj šminke poudaril dobre lastnosti

Eclipse cross je plod premišljenega dela Mitsubishijevih inženirjev in oblikovalcev, kar sem dobil občutek tako, ko sem ga opazoval od zunaj, kot takrat ko sem se usedel in odpeljal z njim, bodisi v mesto po nakupe ali konec tedna v hribe. Najbolj všeč mi je, da je to pravi Mitsubishi, pa čeprav je podjetje postalo del naveze Renault-Nissan, kjer se lahko pohvalijo z dobrimi prodajnimi rezultati, predvsem SUV vozil.

Mitsubishi eclipse cross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

To utegne biti zadnji Mitsubishijev SUV, po združitvi podjetja s koncernom Nissan-Renault, ki ga je Mitsubishi razvil samostojno. Če sodimo po trendih skupin VW ali pa PSA, kjer Opli postajajo sorodni Peugeotom in Citroënom.

Mitsubishi Space Star TO SE DOBI Avto Mitsubishi space star stavi na prostornost in ceno pod 10 tisočaki

Všečno nenavaden

Eclipse Cross je zasnovan na podlagi outlanderja, kar pa še ne pomeni, da lahko pričakujete več terenca, kot v drugih podobnih vozilih, če ne izberete različice s štirikolesnim pogonom, ki pa je na voljo le v kombinaciji s CVT menjalnikom. Sorodnost z outlanderjem prinaša enako medosje, kar pomeni veliko prostora na prednjih sedežih in tudi zadnji klopi. Ne razočara niti zunanja podoba, ki v poplavi tovrstnih vozil s posebnostmi, kot je velika maska vozila z zašiljenimi žarometi ali pa spojler na zadku, ki loči zadnje steklo, eclipsa cross loči od konkurence. Še to, eclipse je bilo ime za Mitsubishijev športni kupe in tudi v križancu, če streho pogledamo od strani, nekaj kupeja - gotovo je. Dobro, da so se prepustili drznosti. Kot je dobro, da se to ob sedenju na zadnji klopi ne pozna pri prostornosti za glavo.

Mitsubishi eclipse cross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Še bolj kot na zunaj se od veterana, nekoliko manjšega mitsubishija ASX, loči v potovalni kabini. Notranjost je prav tako sveža, površinska obdelava materialov deluje zelo dobro, povsem nov je multimedijski sistem z visoko nameščenim 7-palčnim zaslonom na dotik, ki spominja na postavitev v BMW športnih terencih, vendar pa z njim ne upravljamo le z dotikanjem, pač pa tudi drsno ploščico po zgledu na Lexuse, med prednjima sedežema. Na prvi pogled zelo lepo, a manj uporabno, saj vozniku med upravljanjem moti osredotočenost na vožnjo. Pogrešali smo tudi poseben gumb, s katerimi nastavljamo jakost zvoka audio naprave, tako pa se moramo bodisi dotikati od voznika oddaljenega zaslona ali s pomočjo tipk na krmilnem obroču. Multimedija omogoča enostavno in hitro povezljivost z Google Android ali Apple Car ... Ta dva sistema sta tudi edini način, da boste na zaslonu videli navigacijo, saj eclipse cross nima lastne navigacije. Na dosegu roke na sredinski konzoli sta dva USB vhoda, kar je pohvalno, saj to ni pravilo pri večini proizvajalcev.

Mitsubishi eclipse cross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Veliko prostora v kabini

Všeč so mi bili sedeži, ki so dovolj veliki in udobni in ogrevani, le gumba za ogrevanje prednjih sedežev sta na las podobna stikalom v pajeru izpred 18 let. Všeč mi je tudi nova rešitev pri Mitsubishiju, projekcijski prosojni zaslon, ki pred očmi vozniku v barvah izpisuje vse potrebne podatke pomembne za vožnjo, tudi nevarnost naleta vozila, ki voznika opozori tudi z zvokom. Še en digitalni zaslon se nahaja med klasičnimi merilni za hitrost in vrtljaje. Na zaslonu lahko voznik spremlja podatke o porabi goriva ... tudi delovanju in prenosu navora na posamezno kolo v primeru, če vozilo ima štirikolesni pogon.

Mitsubishi eclipse cross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi prostornost v kabini je nadpovprečna. Odlagalnih površin je spredaj veliko, najrazličnejših, kar bodo znali vozniki ceniti, ko bodo iskali primerno mesto za odlaganje telefona, denarnice ali plastenk. Dokaj enakovredno so porazdeljeni med prednja sedeža in zadnjo klop. Še več prostora za drobnarije bi bilo, če bi bila namesto klasične ročne zavore, elektronska parkirana zavora. Prostora je dovolj tudi na zadnji klopi, ki je lahko vzdolžno pomična kar za 20 centimetrov, pri čemer pa je možno prilagajati tudi naklon zadnje klopi. S tem lahko izboljšamo udobje med vožnjo ali pridobiti prostornost v prtljažniku, ki pa ni najbolj radodaren z litri. Prostora v prtljažniku je odvisno od položaja sedežne klopi med 341 in 448 litrov. Nič posebnega, boste rekli, a je odprtina prtljažnika velika, prav tako je obdelan tako, da vanj spravimo več, kot obljubljajo litri na papirju. Če podremo zadnjo klop dobimo tudi ravno nakladalno dno.

Mitsubishi eclipse cross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Le zmogljiv bencinski motor

1,5-litrski turbo bencinski motor, štirivaljnik, ki ima največjo moč 120 kW (163 KM), je trenutno edina motorna izbira, kar zagotovo ne bo všeč prav vsem. Na izbiro je z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, tega smo preizkusili na testu, in na kratko tudi s CVT menjalnikom. Čeprav je konjenice precej pa je v kombinaciji s CVT menjalnikom bolj primeren za umerjene voznike, v primeru ročnega menjalnika pa iz njega iztisnete več dinamike. Navora v najnižjih vrtljajih je vseeno premalo za odločnejši sunek v hrbet od pospeševanju. Zato pa je toliko boljši v srednjih vrtljajih, kar pomeni, da prehitevanje vozil ni problematično. 

Mitsubsihi Eclipse Cross Avto Eclipse cross želi vreči senco na druge križance

Na testu smo z dvokolesno gnanim modelom (na voljo je tudi s štirikolesnim pogonom, vendar le v kombinaciji s CVT menjalnikom) porabili slabih osem litrov bencina na 100 kilometrov, kar je v skladu s pričakovanji. Pričakujemo lahko še prihod 2,2-litrskega turbodizla (110 kW/150 KM), ki bo dosegljiv s štirikolesnim pogonom in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Dobrodošla novost, predvsem za tiste, ki od avtomobila zahtevate še več, ali pa bi z njim vlekli tudi prikolico. 

Mitsubishi eclipse cross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zato pa je v primerjavi z ASX in tudi outlanderjem očitno izboljšanje absorpcije majhnih udarcev. Vožnja je s stališča hrupa veliko udobnejša in prijetnejša.

Mitsubishi eclipse cross Avto Na ledu smo preizkusili "super“ štirikolesni pogon

Za nekaj manj kot 20 tisočakov z vključenih 2.000 evrov popusta dobite opazen in zmogljiv avtomobil, ki sicer ne blesti v vozni dinamiki (predvsem volan je premalo komunikativen), je pa zato že s serijsko opremo zelo bogat tako na področju udobja, kot varnosti. Samodejno zaviranje v sili je del osnovne opreme, prav tako sistem za opozarjanje na nenamerno zapustitev voznega pasu in samodejna klimatska naprava. Tesni primerek z najvišjo opremo intense+ pa udobje in varnost še nadgrajuje: (radarski tempomat, HUD zaslon, vsi pogosti asistenčni sistemi vključno s 360-stopinjskim pogledom, LED polni žarometi, Rockford Fosgate ozvočenje …). Med doplačili pušča zgolj kovinsko barvo in še nekaj kromanih detajlov ali pa preproge iz velurja in uporabno korito za prtljažnik.

Mitsubishi eclipse cross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: Mitsubishi eclipse cross 1,5 2WD intense+
Motor: 1.499 cm3, turbobencinski, 120 kW (163 KM) pri 5.500 vrt/min.
Navor: 250 Nm med 1.800 in 4.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.405 × 1.805 × 1.685, medosna razdalja 2.670.
Prtljažnik (v litrih): 410 do 520 (pomična klop) – 1.255
Poraba na testu: 7,9 litra/100 km (mešani cikel), izpust 154 g CO2/km.
Zmogljivosti: 200 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 21.890 € (osnovni), 28.490 (testni) / 26.490 € (testni s popustom) 

Plusi: Videz, prostornost na zadnji klopi in v prtljažniku, veliko tehnologije, serijska varnost;

Minusi: Na izbiro le en motor, komunikativnost volana, pogrešali smo nekatera fizična stikala, kot za glasnost avtoradia;

Komentarjev 2
  • Avatar skeptik
    skeptik 11:18 02.april 2018.

    Precej nedodelan touch, neroden za uporabo med vožnjo.... Japonci ne znajo narediti user-friendly zadeve. Komplicirajo brez veze