Razred športnih terencev dolžine do 4,5 metra ima novega izzivalca. Mitsubishi eclipse cross se uvršča v razred, kjer kraljujejo nissan qashqai, renault kadjar, peugeot 3008, seat ateca, po novem tudi škoda karoq, hyundai tucson, kia sportage in še marsikateri. Japonec je bil spočet v prelomnih časih za to stoletno znamko, ki je lani dokončno prešla v lastništvo alianse Renault - Nissan, zato je odgovornost še nekoliko večja.
Eclipse cross se cenovno in velikostno uvršča med manjšega brata ASX in večjega outlanderja. Pri zunanjem oblikovanju so se prepustili drznosti, kar se kaže v navidezno nizki, kupejevsko zašiljeni postavi, ki pa je seveda postavljena na visoko suvovsko podvozje. Pri znamki pri opisovanju tega in onega detajla navajajo primerjave z atleti in samuraji, končni rezultat je opazen avtomobil, ki zlahka porodi tudi nekaj debate glede kontroverznosti.
Notranjost je manj vznemirljiva, bolj tradicionalistična, a z očitnimi pridihi modernih tehnologij. Rezultat na prvi stik ne deluje slabo, še posebej za tiste, ki cenijo enostavno uporabnost klasičnih stikal bolj kot na videz lično, a zakomplicirano upravljanje s sistemi le prek sredinskega zaslona. Eclipse ima seveda tudi tega, ima tudi sledilno ploščico za lažjo navigacijo, pa povezljivost z Google Android ali Apple Car ... Ta dva sistema sta tudi edini način, da boste na zaslonu videli navigacijo, saj eclipse cross nima lastne navigacije.
Eclipse cross želi biti znotraj prostoren avto za potnike. Zadnja klop je vzdolžno pomična za 20 centimetrov, nastavljiva sta tudi naslona sedežev (razmerje 2:1). Prostora v prtljažniku je odvisno od položaja sedežne klopi med 341 in 448 litrov, kar v razredu ni nič posebnega.
Že najnižja stopnja opreme ima samodejno zaviranje, pomočnika za klance, alu platišča, zatemnjena zadnja stekla, samodejno klimatsko napravo, tempomat, avtomatski vklop dolgih luči ... Uvoznik bo pri nas tržil še štiri bolje opremljene različice, ki stopnjujejo ravni udobja in varnosti (radarski tempomat, HUD zaslon, vsi pogosti asistenčni sistemi vključno s 360-stopinjskim pogledom, LED polni žarometi, Rockford Fosgate ozvočenje ...), a hkrati med možnimi doplačili puščajo le kovinsko barvo.
Okoli 200 kupcem, kolikor jih pričakujejo letos, se ne bo potrebno veliko ubadati z motorjem, saj je za zdaj predviden le 1,5-litrski turbo bencinar z več kot le konkretnimi 120 kilovati moči (163 KM). Za nedoločno prihodnost je obljubljen še prihod dizla. Lahko pa bo kupec izbral med ročnim ali brezstopenjskim menjalnikom. Štirikolesni pogon je na razpolago le z avtomatskim menjalnikom in v najbogatejših dveh opremah instyle in instyle+. Pogon ima posebej prilagojena programa delovanja za neutrjeno podlago in sneg.
Cene s serijsko vključenim popustom dveh tisočakov se začnejo pri 19.890 evrih, najdražji in popolnoma opremljeni mitsubishi eclipse cross pa stane 31.490 evrov.
andrej.leban@zurnal24.si