Novi renault austral, ki smo ga preizkusili na testu, ni le nov Renaultov SUV, ki v ponudbi nadomešča kadjarja. Njegove izpeljanke nadomeščajo tudi limuzino in karavan talisman. Že ime austral (Francozi ime pojasnjujejo s stavkom, da pričara živahnost in vročino juga, spokojni užitek narave, pa tudi široke odprte prostore, ki odpirajo neomejene priložnosti, op. a.) je zelo netipično za francoskega proizvajalca vozil, ki v večini primerov stavi na uveljavljena imena (clio, megane, espace), a po drugi strani jih razumem, saj je to, razen, da je SUV, vse nekaj drugega, kot je bila kadjar.
Gre za blago elektrificiranega križanca, ki ne predstavlja le Renaultove tretje generacije platforme za križance CMF-CD, ampak tudi športni paket opreme esprit alpine, ki bo sčasoma na voljo na vseh modelih francoske znamke. Mi smo sicer preizkušali australa s paketom opreme techno. V nasprotju z meganom E-tech electric pa je po drugi strani bolj konservativen in s tem bliže meganu conquestu, saj pravega električnega pogona nima, ampak le bolj ali manj hibridne. V našem primeru smo vozili 12-voltno blago hibridizirano izvedenko z 1,3-litrskim motorjem s 160 konjskimi močmi in samodejnim menjalnikom (osnovni model ponuja enak motor, vendar pa s 140 KM in ročnim menjalnikom). Zanimivo je, da je nad njim šibkejši, a sodobnejši 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 130 'konjev, ki deluje s pomočjo 48-voltnega blagega hibrida. Ta motor, tako pravijo pri Renaultu, je prava alternativa za turbodizelske motorje.
Na sorodnost s kadjarjem ne bi pomislili niti, ko odpremo cenik. V osnovi austral stane nekaj več kot kot 28 tisoč evrov, kar ni malo, a bolj podroben pogled na cenik pokaže, da ima že vstopni model vrsto serijskih sistemov, za katere drugje doplačaš. Torej je pogled na vstopno ceno zelo relativen, saj za vloženi denar dobiš veliko serijske varnosti in udobja.
Na primer, glavni LED žarometi so prilagodljivi in imajo meglenke. Na voljo so sprednji in zadnji parkirni senzorji ter kamera za vzvratno parkiranje. V avto, ki stoji na 19-palčnih kolesih, vstopite s prostoročno kartico, v notranjosti pa vas bo hladila in grela dvopodročna avtomatska klimatska naprava. Serijsko je na voljo sodobno multimedijsko okolje s sistemom Google, pri uporabnosti pa razveseli do šestnajst centimetrov pomična zadnja klop. No, v tem je bil Renault dober tudi že v preteklosti, tokrat pa nas je presenetilo, da avto deluje zelo premijsko, tako kar zadeva vgradnjo materialov, kot sestavo. Nič škripanja, pa še zelo lično je narejen. Zelo podobno kot električni megan, s katerim si do neke mere deli tudi zunanji videz.
Deluje zelo premijsko
Če niste preveč zahtevni, vam bo osnovna oprema zagotovo zadostovala. Za bolj zahtevne pa priporočamo vsaj doplačilo za zimski komplet z ogrevanimi sprednjimi sedeži in vetrobranskim steklom. Cene so torej postavljene razumno, vendar se mora kupec zadovoljiti s paketno ponudbo. Seveda pa obstaja tudi možnost, da posežete po ravni višje opreme. V njem pa ne boste več kupili osnovnega motorja, ki je tudi edini povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. V našem primeru smo testirali opremsko različico techno, ki pričara občutek sedenja in vožnje v avtomobilu bistveno višjega razreda, kot je bil kadjar.
Pohvalim lahko digitalno plat vozila, ki deluje na osnovi sistema Google. Na sredini je 12-palčni zaslon zabavno-informacijskega, za volanom pa so 12,3-palčni digitalni merilniki. Renault celotno rešitev imenuje openR link, pa čeprav ima glavno vlogo in zasluge za dobro delovanje tudi Google. Deluje kot pametni telefon, saj omogoča namestitev aplikacij tretjih oseb. Na primer, navigacijo Waze lahko prenesete neposredno v svoj avto, kar mnogim voznikom odpravlja potrebo po povezovanju pametnega telefona prek kabla. Poleg tega je sistem precej hiter. Zasloni ponujajo res zelo kakovostno sliko in barve, posodobitve avtomobila pa potujejo po zraku. Na voljo pa je tudi 9,3-palčni projekcijski zaslon (HUD).
Volanski obroč ni običajno okrogel, s čimer je Renault nakazal, da gre v novo smer tudi na tem področju, čeprav manj radikalno kot Peugeot z i-cockpitom. Pogled na digitalne merilnike je dober. Kljub temu, da v australu ni nobene povezave med motorjem in zadnjimi kolesi, so se oblikovalci odločili za vgradnjo zajetnega grebena med voznikom in sovoznikom, s katerim so po eni strani zagotovili veliko odlagalno skrinjo, po drugi strani pa so vozniku olajšali upravljanje za dotik občutljivega zaslona, čemur se med vožnjo ne morete izogniti, saj se preko zaslona upravlja skoraj vse.
Ni dinamičen presežek, poraba je ugodna
Spredaj je dokaj enostavno najti idealen položaj za volanom. Tudi zadaj se sedi veliko bolj razkošno kot v kadjarju. Udobju na zadnji klopi ni kaj veliko očitati. In prtljažnik? Meri od 487 do 575 litrov, odvisno od položaja klopi. Po zlaganju klopi dobimo 1625 litrov, čeprav z majhno stopnico na sredini.
V primeru pogonskega motorja gre za znani 1,3-litrski štirivaljnik, katerega zmogljivejša različica zmore 116 kW (160 KM) in 270 njutonmetrov navora že pri 1750 vrtljajih. Po zaslugi 12V sistema je pogonska enota blagi hibrid, moč se prenaša izključno na prednji kolesni par in sicer preko samodejnega menjalnika. Avtomobil doseže hitrost 100 km/h v 9,7 sekunde in nadaljuje do razmeroma skromne največje hitrosti 175 km/h.
Električna pomoč je tu minimalna, baterija blagega hibridnega sistema zmore le 0,15 kWh. Zato ne more voziti samostojno na elektriko, lahko pa avto ugasne motor in jadra – tudi po avtocesti. Logično tudi učinek na porabo ni tako velik. Štirivaljnik se pri 130 km/h na avtocesti zavrti z 2.400 vrtljaji v minuti in "popije" slabih osem litrov bencina na 100 kilometrov. Bistveno bolj ekonomičen je pri mestni vožnji, ko je poraba med petim in šestimi litri bencina, najbolj pa se izkaže pri podeželjski vožnji, ko je lahko poraba tudi manjša od petih litrov. Po dveh tednih običajnih voženj s prepletom najrazličnejših situacij se je povprečje ustalilo pri 6,6 l/100 km. Zelo dober podatek.
Okretren tudi brez 4controla
Med vožnjo austral razveseljuje z odličnim dušenjem hrupa motorja, ki ga – tudi zaradi uglajenega menjalnika skoraj ni slišati. Čeprav gre za menjalnik CVT, ga potniki med vožnjo pravzaprav ne bodo prepoznali, saj simulira prestave (ima tudi ročice na volanu za "prestavljanje", torej pravzaprav le spreminjanje prestavnega razmerja).
Za stroške lastništva bo manj prijetno kot za sam videz vozila, da na avtomobil ne moreš namestiti manjših platišč kot so 19-palčna. Zanimivo pa, da v udobju težav ni. Podvozje zelo dobro blaži večje neravnine.
Škoda le, da blagohibridne različice ne morejo imeti štirikolesnega krmiljenja 4Control, ki izboljša okretnost pri manjših hitrostih in stabilnost vozila pri večjih, ker je ta na voljo le pri polnem hibridu. Kljub temu pa je austral presenetljivo okreten avtomobil.
Čeprav je Renault v zadnjih letih imel svojega predstavnika v kategoriji kompaktnih terencev, najbrž ne preseneča, da je bil kadjar hitro pozabljen. Zahvaljujoč temu je imel austral razmeroma lahko izhodišče.
Poleg prijetnega dizajna prepriča s sodobno kabino, dobrim podvozjem in premijskim vtisom. Pa tudi dobrim razmerjem med ceno in dobljenim.
Ob vsej teh detajlih in "premijski" šari s katero so ga načečkali, pa so pozabili na en zelo pomemben in praktičen del za vsakdanjo uporabnost in sicer "luknjo" v zadnjih sedežih, ki lahko služi za prevoz daljših predmetov, npr. smuči pozimi!?