Avto > Testi
7067 ogledov

Test: Mercedes E karavan all-terrain: Zvezda, ki zna ohraniti čiste obleke tudi v blatu

Mercedes-benz E karavan all terrain
1/40
Saša Despot
Prestižnega karavana so pri Mercedesu oblekli v črno plastiko in ga nagnali v divjino. Bravo!

Med pravcato poplavo subkultur najrazličnejših karoserijskih izpeljank je karavan, ki je opremljen za zahtevnejše terene vedno dobrodošel gost. Če takšne modele med premijskimi znamkami že dolgo ponujata Volvo in Audi, pa je Mercedesova odločitev za ta korak kar nekoliko presenetljiva.

A novinca velja sprejeti z odprtimi rokami. Zakaj?

Mercedes Driving Tour Avto Kako je voziti limuzino, ki jo do 100 km/h izstreli v 3,4 sekunde

Mercedes-benz razreda E nove generacije se je že v klasični podobi izkazal kot zelo udoben, tehnično napreden in prefinjen model, ki zlahka izpolnjuje tako vlogo menedžerskega avta kot pokazatelj dobrega okusa zasebnega lastnika. Kot karavan je s svojimi 660 litri v prtljažniku in prostorom za zadnje potnike povrh izjemno prostoren, saj mu tekmeci med premijskimi karavani po tej plati ne segajo niti do pasu. Je torej lahko tudi izrazito družinski avto.

All terrain izvedba zna dodatno poskrbeti še za tiste z zelo aktivnim življenjskim slogom, ki za vikend redno snamejo kravato in smuknejo v pohodniško ali kako drugače adrenalinsko navdahnjeno opremo.

Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot

E all terrain je za vožnjo po manj utrjenih poteh primerno zaščiten, saj blatnike obroblja črna plastika, "terensko" našminkiran je tudi pri prednjem in zadnjem odbijaču. Da koketira z modeli, ki nosijo črko G v imenu, priča izrazita dvojna letev na motorni maski. Zgolj terenska šminka brez dodatnih terenskih lastnosti pa ne bi pomenila kaj dosti - all terrain ima zato serijsko zračno vzmetenje, ki pri hitrostih pod 30 km/h lahko dvigne podvozje na 15,6 centimetra nad podlago, kar je ob prilagoditvi delovanja elektronike (menjalnik, ESC …) že dovolj za konkretne izlete v naravo. Ima tudi asistenta za vožnjo po klancu navzdol ter seveda serijski 4MATIC pogon, ki zna brezčutno razporejati motorno moč, še preden voznik začuti poskus zdrsa katerega od koles.

1/40
Saša Despot

Med vožnjo po blatnem kolovozu lahko potniki na drugi strani uživajo v polnem komfortu udobnega sedenja, serijsko digitalizirane armaturne plošče ter zelo visokega smisla za estetiko in detajle. Veliko pa je seveda odvisnega od dolžine izbranih dodatkov z izredno dolgega seznama dodatne opreme. Torej od končne cene.

Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Bolj udoben kot športen

A ne gre se slepiti, v prvi vrsti mercedes E all terrain še vedno predvsem avto za asfalt. Na gladki podlagi se potniki zelo dobro počutijo po zaslugi že omenjenega podvozja, ki izvrstno blaži neravnine. Zdi se zelo primerno vozilo za vleko, denimo čolna ali prikolice za konje, zaradi česar je lahko opremljen z elektronsko gnano kljuko in zelo dobrim 360-stopinjskim sistemom kamer, pri katerih je moč izbirati različne zorne kote. Ima pa nekoliko nižjo najvišjo dovoljeno vlečno maso v primerjavi z audijem A6 allroadom ali volvom V90 cross country.

All terrain ni športno vozilo, kar se čuti v za odtenek več pozibavanja v ovinkih, a to ne pomeni, da ne zna biti hiter. Vstopni dizel s 143 kilovati je cenejši, primerno varčen in lepo pokriva široko polje vrtljajev z navorom, a za koga nudi premalo sunkov. Za bolj zahtevne ostane V6 motor v različici 350 d.

All terrain je torej gospod, ki se mu ne zdi zamalo obuti škornjev in zariti skozi namočen kolovoz. Nasprotno, tam prav uživa. Je pa smiselno, da je kupec vnaprej prepričan, kaj namerava od njega zahtevati več kot pa od klasičnega E karavana, saj omenjene spremembe in dopolnitve, zaradi katerih je upravičen do imena all terrain, stanejo dodatnih pet tisoč evrov.

Podatki o vozilu: mercedes-benz E all terrain 

Motor: 1.950 cm3, štirivaljni, turbo dizel
Največja moč: 143 kW (194 KM) pri 3.800 vrt/min.
Navor: 400 Nm pri 1.600 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.947 × 1.861 × 1.497, medosna razdalja 2.939.
Prtljažnik (v litrih): 640 - 1.820 
Poraba na testu: 7,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 137 g CO2/km.
Zmogljivosti: 231 km/h, 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: od 60.612 € (osnovni)

Plusi: udobna vožnja, prostornost, delujoča tehnologija, lahko je nadomestek suva

Minusi: kontrasti poceni plastike.

Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes-benz E karavan all terrain | Avtor: Saša Despot Saša Despot

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.