Mercedes-Benz že več kot 100 let izdeluje avtomobile, ki jih označuje za svoje zastavonoše. Več kot pol stoletja to vlogo prevzema model s slavno črko S, ki ima danes še svoje bolj luksuzne različice, kot je podaljšana različica razreda S ali pa še bolj luksuzna maybach in pullman. V zadnjih dveh lastniki po navadi sedijo na zadnjih sedežih.
Kaj sploh pomeni zastavonoša? To je najdražji in najprestižnejši model avtomobila v ponudbi posameznega proizvajalca, v katerega po navadi premierno vgradijo povsem nove tehnologije, ki jih potem počasi selijo v svoje avtomobile nižji razredov. V primeru Mercedesa v razred E, C in tudi v kompaktne modele razreda A in razreda B in seveda športne terence in križance.
Najprej v S na koncu tudi v A
In mercedes razreda S je v svoji bogati zgodovini imel kaj pokazati, kar smo iz prve roke spoznali na italijanski premieri luksuzne limuzine v Toskani, kjer so razstavili vse S razrede od leta 1954 naprej. ABS, ESP in številni drugi sistemi za varnost in udobje, so se prvič znašli prav v mercedesovi zastavonoši, danes pa so nepogrešljiv del vsakega mercedesa, pravijo pri nemškem izdelovalcu avtomobilov.
Največja limuzina v programu Mercedesa z mitsko črko S in zvezdo na pokrovu motorja je vedno imela vse najboljše, kar lahko Nemci ponudijo. Aktualna generacija je na trgu od leta 2013, do danes pa so jih po vsem svetu, še posebej je priljubljena na Kitajskem, kjer novopečenih bogatašev kar mrgoli, našla 300 tisoč kupcev. A prišel je čas za prenovo in vgradnjo še bolj naprednih tehnologij, s katerimi se v Stuttgartu zoperstavljajo novi generaciji audija A8, BMW serije 7, in tudi eksotiki, na primer maseratiju quattroporte ali Porschejevi panameri ...
Tudi strastni kolekcionar, ki je za predstavitev razred S v Italiji posodil številne najbolj legendarne S-e, pravi, da je razred S tisto, kar ga pri Mercedesu najbolj privlači in to prav zaradi naprednih tehnologij pomešanih z eleganco in prestižom.
V Sloveniji tega ne bi mogli preizkusiti
In prenovljeni razred S ima praktično vse tehnologije, ki jih lahko avtomobilska industrija danes pokaže. A na žalost v Sloveniji nekaterih, tudi zaradi zakonodaje, ki to preprečuje, ne moremo preizkušati. Zato smo se odpeljali v Toskano, kjer smo preizkusili podaljšano in z vsemi sistemi razkošno opremljeno različico S 500. Ta trilitrski šestvaljni bencinski motor s 320 kilovatov moči ima v eni napravi integriran zaganjalnik in alternator, ki lahko med vožnjo prevzema določene funkcije motorja, denimo za pogon klime ali vodne črpalke, prav tako po principu hibridnega pogona pomagata avtu takrat, ko potrebuje dodatno moč. Vse te novosti je omogočil prehod z 12 na 48 voltno napeljavo. Italijani so pojasnili, da bodo verjetno že v bližnji prihonosti vsi mercedesovi avtomobili opremljeni z 48 voltno napeljavo.
Podobno je v Italiji, kjer še vedno opažajo, da je prodaja najbolj luksuznih avtomobilov, kot je mercedes razreda S zaradi dolgoletne ekonomske krize še na trhlih nogah. Na leto naj bi prodali okoli 350 vozil mercedes razred S. A Italijani se razkošja, razen tisti, ki se na smrt bojijo finančne policije, ne sramujejo pokazati. Zato bo večina S-ov opremljenih z vso opremo. Tudi sistemom polavtonomne vožnje. In tako kot pri nas tudi v Italiji po večini S razred vozijo direktorji sami.
Zen izkušnja
Moderen luksuz razreda S predstavlja manifest maksimalne kakovosti materiala in zaključne obdelave. In, če na prvi pogled ni tako različen od manjšega E-ja, je občutek, takoj, ko zapremo vrata povsem drugačen. Zatesnjenost je tako dobra, da v nobenem primeru ne moti „zen“ izkušnje.
Kar je bistveno drugače kot v E-ju, je volan in stikala na njem, tudi tu sta stikali občutljivi na dotik, vozniku pa omogočajo popoln nadzor nad vozilom brez da umika roki iz volana – upravljamo lahko z zabavno-informacijskim sistemom, telefoniranjem, glasbo, ki se po kabini, kot v koncertni dvorani razlega iz zmogljivega sistema Burmester High-End 3D Surround Sound.
Ko volan zaupamo tehnologiji
Predvsem pa nas v času, ko neprestano poslušamo o avtonomni vožnji, zanima prav ta. Pri Mercedesu poudarjajo, da gre za enkrat za sisteme za pomoč vozniku, kar pomeni, da mora biti voznik v vsakem trenutku, tudi, ko tehnologija avto sama vodi po cesti, pripravljen, da prevzame popoln nadzor nad vozilom. S pomočjo sistemov Distronic Active Proximity Control in podporo električnega servovolana Active Steer Assist omogočimo samodejno vožnjo in s pomočjo radarja vzdrževanje varnostne razdalje. Hkrati stereo kamera sistema temeljito skenira cesto, tudi v mraku in to do hitrosti 180 km/h. Prepoznava prometne znake in črte na vozišču in s pomočjo poseganja v elektroniko volana avto sam vzdržuje vozilo na voznem pasu. S razred zna tudi sam, brez dotikanja volana varno prehiteti počasno vozilo, ko je to varno in je levi pas izpraznjen. Vsem, kar smo morali storiti je, da smo vklopili levi smerni kazalec. Avto je zapustil vozni pas in se preselil na prehitevalni pas. Ko smo vklopili desni smernik, se je spet sam premaknil na desni vozni pas. Pri tem, pa čeprav smo vozili 130 km/h, se nismo niti dotaknili volan. Občutek je naprej malo strašljiv, saj gre pri tem za nasprotovanje vsem pravilom, ki smo se jih učili v šoli vožnje, a tehnologija deluje brezhibno. Avto je prehiteval celo v ovinek. Tudi na podeželski cesti je vozil sam, sistem voznika po 20 sekundah sicer opozarja, da primer volan, a je dovolj, če ga držimo z enim prstom. V povezavi z navigacijo in natančno kartografijo tehnoogija točno prepozna kako oster ovinek je pred nami in temu s posegom v zavorni sistem prilagodi hitrost. Vse zmožna še vedno ni, kar se je izkazalo predvsem v najbolj zaprtih ovinkih, ko prevozi sredino ceste in smo morali sami poseči v krmiljenje.
Vedno spočiti na cilju
Vožnja je neprimerno bolj udobna kot v razredu E, že tam smo jo primerjali z letečo preprogo. Funkcija "Curve" nagibanja v zavojih karoserijo nagiba proti notranjosti zavoja za 2,65 stopinje in s tem zmanjšuje centrifugalno silo, ki je potniki ne občutijo, kamere in senzorji v prednjem delu vozila pa skenirajo vsako luknjo in neravnino pred vozilom in temu prilagajajo blaženje.
Kot zadnje smo preizkusili tudi najbolj dovršeni paket Energizing, ki s kombinacijo delovanja klime, dišav, udobja sedežev, masaže in prilagodljive ambientalne svetlobe poskrbi za revitalizacijo potnikov, poskrbi da bodo voznik in potniki na cilj prišli bolj spočiti.
V menijih na osrednjem zaslonu lahko voznik izbira med različnimi vrstami masažnih programov, od manj do bolj intenzivnega, ki poskrbijo za masažo križa in hrbtnega dela voznika in sopotnika spredaj. Voznik lahko izbere celo vadbo z „osebnim trenerjem“, kar pomeni, da s pomočjo grafičnega prikaza v avtu izvaja določene vaje, ki na varen način poskrbijo za prekrvavitev mišic. Ob spreminjanju programa masaže se prilagaja celo glasba in barva ambientalne svetlobe (na voljo je kar 64 različnih barv), v primeru, da se peljete mimo polja, ki so ga ravnokar polili z greznico, pa ionizator zraka poskrbi za prijeten vonj v vozilu.
Avto je za nameček izjemno prilagodljiv. Sedeže je možno nastaviti v vse možne položaje, še bolj pa prepriča klimatski sitem, kjer je možno prilagajati celo moč pihanja in različno temperaturo v noge potnikov in sopotnika.
In da, masaža, primerjajo jo kar s terapijo z vročimi kamni, je resnično prijala med vožnjo.
se pravi, ste vozili v prekšrku... Če bi to naredila znana oseba, pa... nova novica, šokantno!?
Pa ne samo tisti tudi večina voznikov ,ki vozi po naših cestah(hitre ceste,avtoceste, kolovozi...)!
Jaz upam da začnejo dsami čim prej vozit po mestu ker to kar se dogaja v ljubljani je še milo rečeno kaos. 90% slovencev vsaj tistih ki vozijo po LJ bi moralo še nkrat na izpitno vožnjo.