Res je, dizelski stinger ne more ponuditi takšne nagajivosti, niti športnosti, kot je to sposoben 3,3-litrski bencinar, a mejdun, kako dober in privlačen potovalnik je lahko. Ker sem nedavno že užival v V6 stingerju, sem v dizelsko različico Kiinega "halo" avtomobila sedel s precejšnjo mero zadržanosti, saj nisem pričakoval posebnih presežkov. Dizel pač. A sem tudi iz tega avta stopil s širokim nasmeškom. Druga namembnost, a še vedno veliko vsebine.
O vpadljivosti korejskega granturisma nima smisla posebej ponavljati že povedanega. Vsak dan in praktično vsak kilometer poti sem doživljal deja vuje: očka z vozičkom na pločniku, priletni gospod na parkirišču, sopotnica v BMW-ju na avtocesti, mladenič, ki je prožil fotoaparat na križišču … Vsem tem in še brezštevilnim drugim je bilo skupno, da so avto opazili in ga še dolgo spremljali z očmi.
Nekateri z vidno odprtimi usti, večina med njimi se je gotovo spraševala, ali so res videli emblem Kie na nosu oziroma zadku avta. Verjetno je imela posredi nekaj tudi vpadljiva rdeča barva avta. In še v nobeni kii nisem sedel, da bi se ji avtomobili na levem voznem pasu avtoceste tako rade volje umikali. Verjetno je marsikdo zamenjal izzivalni nos za panamerinega.
Dizelski stinger je rojen za avtocesto
Nizka silhueta za rezanje zraka, dobro blaženje, primerno močan, a tudi učinkovit motor, premijsko udobje v notranjosti … Vse je tu. Vidi se, da so imeli nemški strokovnjaki za razvoj avtov pri snovanju avta veliko prstov vmes, saj sta sedenje v nizkih sedežih z visoko sredinsko konzolo in položaj za pokončnim volanom zelo športna. Ozek A-stebriček kljub zelo poševni legi omogoča preglednost naprej, medtem ko situacijo pri parkiranju zaradi slabe preglednosti nazaj rešuje 360-stopinjski pogled kamer z zelo kakovostno sliko. Serijske opreme pri različici GT line je ogromno - LED samodejno delujoči žarometi, radarski tempomat, hlajenje prednjih usnjenih sedežev, različni asistenčni pripomočki, brezžično polnjenje telefona, osempalčni zaslon na dotik … Pri nemcih bi morali skoraj vse od naštetega doplačati.
Niti morebitna zadnja dva potnika ne bi smela imeti večjih pripomb, je pa jasno, da se v takšen nizki avto težje zleze in vstane iz njega, kot iz kakšnega suva. Za skritimi petimi elektrificiranimi vrati se skriva ne prevelik, a s 406 litri dovoljšen prtljažnik.
Dizel na cesti
2,2-litrski motor je zelo dober kompromis. Ne trdim, da lahko povsem parira tehničnim biserom iz Ingolstadta ali Münchna, a ima 200 konjev, ki niso kljuseta. Tudi po zaslugi gladkega osemstopenjskega menjalnika se prenos moči na zadnji par koles odvija hitro in zvezno, zato je pospešek dizelskega stingerja prav dober, končna hitrost pa primerna tudi za nemški autobahn. Obiski črpalk bodo le za odtenek pogostejši kot pri nemški konkurenci. Kabina je zvočno dobro zatesnjena, materiali, ki obkrožajo potnike, v veliki večini mehki, obdelava pa na nivoju zahtevnih strank.
Če kje, potem stinger rahle slabosti pokaže šele pri določenih scenarijih vožnje. Za razliko od prestižnih tekmecev uporablja spredaj McPherson nogo, ki je povečini zelo zanesljiva v zavojih. Volanski mehanizem je natančen, morda mu malce primanjkuje povratnega občutka. Zadek dolgega medosja zna ob načrtnem pretiravanju malce zdrsniti, a elektronika hitro umiri zadevo.
Še najbolj me je zmotilo rahlo podrhtavanje karoserije, ki se začne pri zelo velikih hitrostih. Pri V6 bencinarju sem mislil, da gre morda za napako pri centriranju gum, a se je pri dizlu ponovilo. No, večina voznikov do te hitrostne meje sploh ne bo prihajala, a audi A5 sportback ali BMW 4 grancoupe na tej točki ohranjata prevlado. Dizelski stinger sicer nima aktivnega blaženja kot V6, zato izbira različnih režimov ne vpliva na trdoto vožnje. A nasploh je blaženje čez neravnine prav dobro uravnoteženo.
Testni stinger je z vso dodatno opremo in navedenimi lastnostmi dosegel ceno pod 55 tisočaki. Tisti, ki trdijo da so nekateri nemci še vedno boljši (ne lepši!), imajo morda prav. A cena, ki jo morajo za to plačati, je veliko veliko višja.
Zdaj razumem, od kod tista črta.
Podatki o vozilu (Kia stinger 2,2 CRDi GT line)
Motor: 2.199 cm3, dizel
Moč: 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt/min.
Navor: 400 Nm od 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.830 × 1.870 × 1.400, medosna razdalja 2.905
Prtljažnik (v litrih): 406
Poraba na testu: 8,3 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 154 g/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 7,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 49.990
Konkurenti: audi A5 sportback, BMW 4 gran coupe ..
PLUSI: videz, vsebina, motor.
MINUSI: tresljaji.
Sodeč po obliki zgleda precej boljše od nemcev, kot so audi A5 in A6 ali pa kakšen BMW serije 5, čeprav stane toliko kot BMW serije 3 z osnovnim paketom opreme, kjer se zdi, da moraš še za kolesa in volan doplačati.
Eden dražjih avtomobilov, ki v dežju sam ne prižge luči in vozi "v temi"...