Čeprav ga sedanji uvoznik prodaja šele dobro leto, MG ZS pri nas ni več prav sveži znanec, saj smo ga že pred tremi leti preskusili v električni izvedbi, ki nas je takrat precej pozitivno presenetila. MG ZS EV, kot se MG ZS imenuje v električni izvedbi, je namreč bil eden prvih avtomobilov, ki je pokazal, da so električni avtomobili lahko tudi cenejši, njihova uporaba pa enostavna. In da kitajski avtomobili niso več smrtno nevarne kletke, tako kot pred desetletjem, ampak resni tekmeci tradicionalnim znamkam.
Vmes so se razmerja na trgu spremenila in tedanjega butičnega uvoznika električnih MG-jev je nadomestila veliko večja skupina Grand Automotive Adriatic, ki je v Sloveniji začela ponujati tudi MG-je s tradicionalnim pogonom. In eden izmed njih je tudi bencinski MG ZS Luxury ZS XCLE 1.0. Ime morda ne pove prav veliko, zato je potrebna razlaga, da gre za različico, ki je opremljena z 999-kubičnim turbobencinskim štirivaljnikom, ki svojo moč 82 kilovatov (oziroma natanko 111 'prepovedanih konjev') preko šeststopenjskega ročnega menjalnika pošilja na prednji kolesni par.
Gre torej za pogonsko kombinacijo, ki je v tem razredu kar pričakovana, pa naj gre za kombinacijo motorja z ročnim ali eno od vrst samodejnega menjalnika. Tudi MG ZS lahko ima samodejnega, vendar ne v izvedbi, ki je pripeljala na test, torej o njem ne morem nič zapisati.
Tole morate upoštevati
Lahko pa pohvalim ročnega, ki je deloval povsem solidno natančno in tudi zmogljivosti je bilo dovolj za vse ali pa vsaj skoraj vse potrebe. Motor je poleg tega tudi povsem kultiviran in solidno zadušen, tako da v notranjosti ni ekscesnega hrupa, žal pa ima eno pomanjkljivost. Naj smo se še tako trudili, je poraba goriva zelo rada segla tja do devetih litrov, tudi sicer pa se je gibala okrog osmih litrov na sto kilometrov. To je gotovo nekaj, kar mora upoštevati tisti, ki razmišlja o nakupu takšnega avtomobila, pri katerem je eden od pomembnih kriterijev gotovo tudi gospodarnost.
Malce vas preseneti tudi dejstvo, da je MG ZS na voljo zgolj s prednjim pogonom, saj s precej "terensko" obliko namiguje, da bi se lahko odpravil tudi na bolj zahtevne makadamske ceste. Na to namiguje tudi precejšnja oddaljenost karoserije od tal, zaradi česar razmeroma majhna kolesa v primerjavi s precej zajetno karoserijo delujejo kar groteskno. A to je edina zamera sicer prijetno oblikovanemu avtomobilu, ki namiguje, da so se MG-jevi oblikovalci na njem še malce učili posla. Večji MG HS je namreč že veliko bolj skladno oblikovan SUV, električni MG4 in MG marvel R pa z obliko celo posekata marsikaterega evropskega tekmeca.
Prostorna kabina
Je pa zaradi na videz malce prenapihnjene karoserije MG ZS v notranjosti ugodno prostoren, ne le spredaj, ampak tudi na zadnji klopi, kjer se potniki gotovo ne bodo pritoževali. Malce bolj se bo pritoževal voznik, saj tudi po zelo natančnem nastavljanju položaj sedenja vedno ostaja malce okoren, predvsem zato, ker je volanski obroč tudi v najvišji poziciji precej nizek. Sprednja sedeža sta sicer pazljivo oblikovana in solidno zadržujeta telesi voznika in sovoznika.
Vendar pa sta v različici luxury iz umetnega usnja, ki na telo ne deluje ravno blagodejno in bi ju z veseljem zamenjali za sedeža, ki sta preoblečena v tekstil. Žal se v tem primeru prikaže pripadnost MG-ja "klasični vzhodnjaški filozofiji", ko gre za opremo, saj so določene stvari na voljo le v paketih z določenimi motorji. Če hočete imeti sedeže v tekstilu, se morate zato odločiti za 1,5-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik, ki je na voljo le s petstopenjskim ročnim menjalnikom in manj poskočen.
V vsakem primeru pa dobite zelo soliden prtljažnik z osnovno prostornino 448 litra, povečljivostjo na 1.375 litrov, ki jo dosežemo s klasičnim zlaganjem naslonjala zadnje klopi, ter obliko, ki je naklonjena prevozu zelo različnih predmetov.
Digitalizacija
Za ureditev kabine lahko rečemo, da je precej lična in iz preprostih a povsem solidnih materialov in predvsem digitalizirana. Pred voznikom je namreč digitalna armaturna plošča, ki si jo lahko malce uredi tudi po svojem okusu in solidno prikazuje podatke, soliden pa je tudi zaslon infotainmenta, ki zagotavlja tudi povsem intuitivno upravljanje in med drugim zagotavlja tudi 360-stopinjski pogled okoli vozila in solidno pomoč pri parkiranju.
Morda pa so šli Kitajci z digitalizacijo celo predaleč. Tudi klimatska naprava, ki jo sicer upravljamo preko fizičnih gumbov in je zgolj ročna, namreč zahteva digitalni prikaz stanja na zaslonu. Tako imate sprva občutek, da gre za samodejno, kmalu ugotovite, da vam je zelo vroče ali pa vas zebe, saj jo morate želeni temperaturi pač prilagajati ročno.
Je torej ostalo kaj navdušenja, ki ga je bil MG ZS pred tremi leti deležen v električni obliki? Gotovo, čeprav se je vmes marsikaj spremenilo in nanj v luči tekmecev gledamo malce bolj zadržano. Gotovo pa gre za soliden avtomobil iz segmenta B SUV, ki ponuja večino stvari, ki so v tem segmentu pričakovane, v marsikaterem pogledu pa seže celo više. In to za povsem solidno ceno.
MG ZS Luxury ZS XCLE 1.0
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 82 kW (111 KM) pri 5.200 vrt./min
Največji navor: 160 Nm pri 1.800–4.700 vrt./min
Zmogljivosti: 180 km/h, 11,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.323 x 1.809 x 1.620, medosna razdalja 2.580
Prtljažnik (v litrih): 448–1.375
Poraba: 6,6 litra/100 km, izpusti CO2: 138–149 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 21.000
Avtomobili so zelo konkurenčni, razlik skoraj ni. Zelo pomembna je nižja masa in nižja poraba goriva
Kitajce,ki nam zastrupljajo planet najbolj od vseh bi morali bojkotirat!