Ko je leta 2017 prvič zapeljal v avtomobilski svet, je bil niro, tedaj e-nira še ni bilo, eden prvih avtomobilov, ki so ga razvili na posebni elektrificiranim avtomobilom namenjeni platformi (ki si jo deli s hyundaijem ioniqom). In nekaj posebnega je bila tudi električna različica e-niro, ki smo jo lahko prvič vozili konec leta 2018.
Tudi prvi testni avtomobili so s kombinacijo deviško bele karoserije in svetlo modrih dodatkov nakazovali, da gre za avtomobil, ki je nekaj posebnega in prijazen okolju. A vmes so minila tri leta in zdi se, da skoraj vsak proizvajalec ponuja električne avtomobile, tisti, ki jih ne, pa se zaradi tega počuti slabo in jih pripravlja. In tako je tudi kia-e-niro »potonil v običajno paleto karoserijskih barv, s katerimi ne izstopa več tako močno kot ob začetku.
Kombinacija kombilimuzine in športnega terenca
A to ni slabo, saj je tudi s temno sivo barvo, kakršen se je k nam pripeljal na test, enako zmogljiv električni in tudi precej vizualno privlačen avtomobil. Že odkar obstaja kot hibrid se za nira sprašujemo, v kateri avtomobilski razred se pravzaprav uvršča. Karoserijske oblike nakazujejo, da gre za športnega terenca, a ne tako zelo, da kdo ne bi rekel, da gre za le malce višjo limuzino.
Vsekakor pa gre za križanca (to je pač širok pojem), ki mu to, da je malce višji od običajne kombilimuzine tudi ob pod dno vgrajeni veliki bateriji zagotavlja veliko prostornosti, po drugi strani pa to, da ni tako visok kot večina športnih terencev, vozniku da več gotovosti, potnikom pa občutek, da sedijo v kombilimuzini.
In znotraj je res veliko prostora. Tako na prednjih sedežih, kjer se voznik in sovoznik gotovo ne bosta pritoževala, kot predvsem na zadnji klopi, ki so jo zaradi prostornosti občudovali prav vsi. Tudi jaz, ko sem nedavno na zadnji klopi sedel v e-niru taksiju. Morda je le prtljažnik z osnovno prostornino 451 litrov nekoliko pod povprečjem.
Notranjost je sicer takšna kot v kii sportage prejšnje generacije, torej tiste iz časa nirovega nastanka, kar ji po eni strani prinaša precej zadržanosti in klasičnega videza kljub povsem digitalnim merilnikom, a tudi vso prilagojenost sodobnim pričakovanjem.
Močnejši pogonski sklop
Izstopa pa predvsem krožni regulator pred velikanskim predalom na osrednjem grebenu, preko katerega urejamo vozne programe električnega pogonskega sklopa. Testni e-niro je bil opremljen z bolj zmogljivim pogonskim sklopom, pri katerem za vrtenje sprednjih koles skrbi 150-kilovatni in 395-njutonmetrski elektromotor, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 64 kilovatnih ur (obstaja tudi šibkejši e-niro s kombinacijo 100 kW/395 Nm/39,2 kWh). Ta kombinacija mu teoretično zagotavlja pospešek do 100 kilometrov na uro v 7,8 sekunde ter doseg do 455 kilometrov.
In zadnjo trditev e-niro gotovo upraviči. Moda res ne bo prevozil prav vseh obljubljenih kilometrov, vsaj 300 do 350 pa jih gotovo bo. In to tudi na avtocesti, ki je za doseg električnih avtomobilov ponavadi znanilka pogube. Med svojo izletniško vožnjo z e-nirom za konec tedna sem se avtocesti sicer izognil, zato me je avtomobil morda celo bolj presenetil.
Iz Ljubljane sem se namreč čez Trebeljevo in Bogenšperk ter naravnost čez suhokrajinske gozdove odpeljal do Žužemberka, od tam pa preko Dvora in ceste mimo Kočevskega Roga do Kočevja. Ker mi še ni bilo dovolj, sem se mimo Kostela odpeljal še do Osilnice ter po Strmi rebri do Kočevske reke, potem pa skozi Ribnico in Turjak nazaj v Ljubljano.
Mi je elektrike zmanjkalo? Sploh ne. Iz Ljubljane sem krenil z 80-odstotno polno baterijo in ker sem prišel komaj do polovične kapacitete sem ugotavljal, da bi enak krog lahko gotovo odpeljal še enkrat. Čeprav je v bistvu star že tri leta, se z e-nirom lahko torej še vedno pripeljete dlje kot z marsikaterim veliko mlajšim električnim avtomobilom.
Rekuperacija in polnjenje
Pri tem vam gotovo pomaga tudi zmogljiva rekuperacija z več stopnjami nastavitve. Ko se na pogonski sklop navadite, lahko vozite zgolj z zelo malo uporabljanja pedala zavor in prihranite baterijo. A nekaj e-niru kljub temu manjka. Če se še tako trudite, ga brez uporabe mehanskih zavor ne boste mogli ustaviti, torej vožnja z e-pedalom ni možna.
Tudi ko baterijo povsem izpraznite, ni konec sveta. Na hišnem polnilniku oziroma polnilniku z izmeničnim tokom lahko baterijo sicer polnite z močjo največ 11,5 kilovatov (ob doplačilu sicer s 7,2 kilovata), kar pomeni, da boste baterijo polnili skoraj ves delovnik. A obstaja tudi možnost hitrega polnjenja z močjo do 80 kilovatov, ki bo postopek polnjenja do 80 odstotkov kapacitete skrajšalo na dobro uro. Seveda je to odvisno tudi od zmogljivosti polnilnice in vremena, a kratke izkušnje so pokazale, da je polnjenje v vsakem primeru precej učinkovito.
In ne le zaradi solidno močnega in navorno bogatega elektromotorja, ampak tudi zaradi mehkega a solidno nastavljenega podvozja je vožnja tudi zelo dinamična, natančna in udobna hkrati. In to kljub dejstvu, da s potniki vred tehta dobri dve toni, kar kaže, koliko napora so inženirji vložili v e-nirovo podvozje in prenos moči na podlago.
Kia e-niro je torej zelo soliden električni avtomobil z veliko prednosti in le nekaj pomanjkljivostmi. Ena od njih je gotovo cena, saj bi bilo za takšno zelo dobro opremljeno različico s polnil imenom kia e-niro EV 150 kW EX limited, kot smo jo vozili na testu, treba plačati 53.539 evrov. In tudi pomoč eko sklada in solidnega trgovskega popusta je le malce boljša tolažba. A po drugi strani za to ceno dobite zelo soliden električni avtomobil, ki od vas ne zahteva prepogostih obiskov polnilnic in še nekaj časa ne bo zastarel. In ki navsezadnje niti ni videti kot električni avtomobil.
kia e-niro EV 150 kW EX limited
Motor: električni
Največja moč: 150 kW (204 KM)
Največji navor: 395 Nm
Zmogljivosti: 167 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.375 x 1.805 x 1.560, medosna razdalja 2.700
Baterija (kWh): 64
Poraba: 15,9 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km
Električni doseg (WLTP): 455 km
Čas polnjenja baterije: 29 h (šuko), 9h 35 min (AC 7,2 kW), 7 h (AC 11 kW), 75 min (DC 50 kW, do 80%), 75 min (DC 80 kW, do 80%).
Cena v evrih: 53.539
tudi popolnoma se da ustaviti z držanjem obvolanske ročice za nastavitev treh stopenj regeneracije. Ponoči se napolni v poceni tarifi v 6 urah 66 kWh, ali kakšno uro več, ker se nad 80% polni počasneje, vendar se ponavadi ne polni povsem prazna