Kia ima v spodnjem srednjem razredu že nekaj let sportage, avtomobil, ki precej ustreza opisu klasičnega športnega terenca. Vendar pa so v zadnjem času začeli športne terence najedati križanci drugačne sorte, kombilimuzine in karavani, ki so jim proizvajalci večinoma namenili nekaj zaščitne plastike in nekoliko povišano in grobi podlagi prilagojeno podvozje, štirikolesni pogon pa zelo redko. Tega kupci takšnih avtomobilov običajno niti ne iščejo.
Kia je torej morala odgovoriti na ta trend, kar je storila z xceedom. Ta se nanj odziva na nekoliko samosvoj način, saj je po merah v kabini in zasnovi voznikovega delovnega prostora precej enak kombilimuzinskemu, z zunanjo dolžino in prtljažnikom pa se nekoliko pomika v smeri karavanskega ceeda. Od obeh pa se precej razlikuje z zelo športno terensko obliko in podvozjem, zaradi katerega je dno avtomobilaod tal dvignjeno za terensko naklonjenih 18,4 centimetra. K temu nekoliko pripomorejo tudi večja 18-palčna kolesa.
Kupejevski križanec
Oblika je gotov eden od močnejših adutov xceeda, saj deluje zelo kupejevsko in bolj dinamično tako od limuzine kot tudi od karavana in celo kupejevskega proceeda. Z njo se xceed precej približuje tudi drugemu naraščajočemu trendu, kupejevskim križancem oziroma kupe-SUV-jem. Ambicij v tej smeri pri Kii niti ne skrivajo, saj so xceedu nadeli razredno oznako CUV. Prva črka v kratici namreč označuje kupejevsko karoserijsko obliko.
Drug adut je tudi podvozje, ki xceeda ne dvigne le nekoliko bolj od tal, ampak je tudi mehkejše kot v ceedu. Zaradi tega se sicer v ovinkih ni mogoče povsem izogniti izrazitejšemu nagibanju karoserije, a je vožnja tudi po slabšem makadamu zato precej bolj udobna, manjše neravnine pa zgladi povsem brez težav.
Ustrezen motor
Značaju xceeda povsem ustreza tudi motor, 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki je v kombinaciji z dovolj natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom precej živahen in uglajen, solidna pa je tudi poraba goriva, ki se je na testu gibala pri sedmih litrih na sto kilometrov. V bistvu se xceed v tem pogledu izkaže za zelo zadovoljujoč avtomobil, ki bi ga z veseljem imel v svoji garaži.
O notranjosti težko rečemo kaj novega, saj jo poznamo že iz vseh ceedov. Gre za solidno urejen prostor, ki bi mu težko kaj zamerili, saj ponuja tudi solidno kombinacijo analognega in digitalnega upravljanja. Ko gre za asistenčne sisteme, se mora žal kupec xceeda z ročnim menjalnikom denimo odpovedati radarskemu tempomatu, ki je na voljo le v kombinaciji s samodejnim, nekoliko nadležen pa je tudi sistem za ohranjanje avtomobila na voznem pasu. Ta se samodejno vključi ob vsakem zagonu motorja, tudi če bi voznik na cestah, kjer ta ni potreben ali pa je celo moteč, morda želel drugače.
Kritiko si zasluži tudi razgled nazaj, ki je v bistvu slaba stran vseh podobnih avtomobilov. Bolje bi bilo reči, da tega sploh ni, zato je voznik xceeda med vzvratno vožnjo povsem odvisen od vzvratne kamere. Dobro opremljeni testni xceed jo je imel, a omeniti velja, da kljub temu, da brez nje gre težko, pri xceedu ni vedno ni na seznamu serijske opreme.
Je to ceed ali ne?
Na koncu se lahko vprašamo, če je kia xceed del ceedove družine ali gre za poseben model. Mnenja o tem se križajo, saj podoben problem nekateri drugi proizvajalci rešujejo tako, da avtomobile pač poimenujejo drugače. Navsezadnje so pri Kii to storili tudi s podobno križansko različico ria, ki se imenuje stonic.
A dilemi navkljub lahko rečem, da je xceed precej posrečen avtomobil, ki je tudi cenovno dosegljiv. Dobro opremljen testni xceed z vsemi popusti lahko stane nekaj več kot 24.000 evrov, kar morda ni ravno najceneje, ampak za takšen avtomobil povsem solidno.
Podatki o vozilu (kia xceed 1.4 T-GDi EX stream)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.353 ccm
Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrtljajih
Največji navor: 242 Nm pri 1.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 200 km/h, 9,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.395 x 1.826 x 1.495, medosna razdalja 2.650
Prtljažnik (v litrih): 426 – 1.378
Poraba: 6,0 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 137 g/km
Cena v evrih: 26.090 (brez popusta: 30.090; za gotovino: 24.190)
Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema, udobje, vozne lastnosti, motor in menjalnik
Minusi: razgled nazaj, ni radarskega tempomata, nadležni sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu