Avto
1970 ogledov

Električna duša spet na naših cestah

Kia e-soul
1/21
Kia
Ponudba električnih avtov je bogatejša za novo generacijo kie e-soul.

Gre pravzaprav za Kiin prelom s preteklostjo, saj bo v Evropi in tudi v Sloveniji soul na voljo le še kot električni model. Soul nam he namreč doslej v spominu ostal, ko je pred desetletjem kar uspešno prispeval k naraščanju trenda manjših križancev, nato pa se je v njihovi poplavi nekako izgubil. Vmes je sicer prišla na kratek obisk tudi njegova povsem električna različica, a je pri nas praktično niso prodajali, pa čeprav gre globalno za tretji najbolje prodajan električni avto. 

Nova, uradno tretja generacija soula je ohranila značilen oglato futurističen dizajn, ker pa gre zgolj še za električno vozilo, je temu prilagojena tudi aerodinamika z bolj polnim izgledom. Kljub škatlastemu izgledu je veliko oblikovnih detajlov, ki dajejo dušo. Ena od zunanjih posebnosti so polne LED luči, pod katerimi najdemo odprtino za polnjenje.

Kia Xceed Avto Xceed = ceed + ceed SW + proceed + sportage / 4  

Ob 4,2 metra dolžine je e-soul dobril nekoliko daljšo medosno razdaljo. Na voljo bo tudi doplačljivi "suv paket" z nekoliko terenskega okrasja. Notranjost je lahko eno- ali večbarvna, zanimiva posebnost je opcija LED ambientalne svetlobe, ki utripa v ritmu predvajane glasbe. 

Pogon je duša e-soula. Pravzaprav ima avto dve duši, saj je mogoče izbrati med dvema dosegoma baterije, s tem pa tudi vgrajenega motorja. Pri različici z daljšim dosegom ima baterija 64 kWh, deluje pa skupaj z elektromotorjem z močjo 150 kW (204 KM). Preračunan doseg po WLTP je 452 kilometrov. Seveda so te številke praktično identične tistim, ki jih najdemo v sorodnem modelu hyundai e-kona.

Kia e-soul | Avtor: Kia Kia
Kia e-soul | Avtor: Kia Kia

E-soul kot alternativo nudi  baterijski sklop s 39,2 kWh, ki je povezan z elektromotorjem z močjo 100 kW (136 KM). Doseg je do 276 kilometrov z enim polnjenjem. Pri Kii trdijo, da gre pri tej različici za izredno energijsko učinkovitost sistema in je po WLTP ocenjena na 156 Wh/km, kar naj bi bilo za 25 odstotkov bolj učinkovito kot pri trenutno najbolje prodajanem električnem vozilu v Evropi.

Kombinirani sistem polnjenja CCS z enosmernim (DC) hitrim polnjenjem je serijski pri obeh različicah in omogoča krajša polnjenja. Oba baterijska sklopa se lahko napolnita z 20 na 80 odstotkov zmogljivosti v 42 minutah v primeru hitrega polnjenja (DC) z zmogljivostjo 100 kW, pravi proizvajalec. Na domači polnilnici (6,6 kW) bi moralo odvisno od modela za napolnitev baterije zadostovati od 6 do 9,5 ure.

Voznik med vožnjo izbira med petimi programi rekuperacije, vožnja lahko poteka v veliki večini po principu "ena stopalka". Dodali so novo generacijo Kiinega multimedijskega sistema, ki omogoča raznovrstno povezljivost z zunanjim svetom in nadzor nad nekaterimi funkcijami avta prek mobilne aplikacije. 

Kia e-soul | Avtor: Kia Kia
Kia e-soul | Avtor: Kia Kia

Zdajšnji soul je prva generacija, ki namesto torzijskega droga uporablja neodvisno vzmetenje, kar je zaradi dodatne teže baterije in zagotavljanja lege nekako logično. Posvetili so se tudi raznim tehnikalijam pri nastavitvah podvozja in volana, da je zagotovljene več okretnosti in dinamične vožnje. V avto niso pozabili vgraditi vseh sodobnih asistenčnih pripomočkov in varnostnih sistemov, ki zagotavljajo, da voznik napravi čim manj napak, marsikatero pa je avto tudi sposoben preprečiti ali zmanjšati njene posledice. 

E-soula bodo izdelovali v Južni Koreji, k nam prihaja s serijsko sedemletno garancijo, ki velja tudi za baterijo. Opremski nivoji bodo trije.

Na začetku prodaje je na uradnem ceniku slovenskega uvoznika le model z daljšim dosegom. Cena za gotovino za model iz zaloge, ki je opremljen s sredinskim paketom opreme, se začne pri 41.999 evrih.

dezurni@zurnal24.si

 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.