Slovenski uvoznik za Kio je predstavil poslovne rezultate pri prodaji novih avtov in tudi načrte za naprej. A to ni bilo le golo naštevanje uspehov in številk, saj se iz povedanega kažejo številni trendi, v katere je zajet masovni trg, na katerem so čustva sicer še vedno zelo prisotna, a kupce pri izbiri nove pločevine danes morda še bolj vodi pragmatizem, kateri od trgovcev oziroma znamk da več.
Slovenski trg je lani skupaj pogoltnil malenkost čez 48 tisoč novih osebnih avtov, pravijo pri Kiinem uvozniku. Ta številka je za več kot tretjino nižja od tiste, ki so jo ob prelomu leta navajali pri sekciji avtomobilskih uvoznikov, saj so tam gledali celotno, neprečiščeno število prvič registriranih vozil pri nas. To pomeni, da je delež enodnevnih registracij, čemur sledi takojšnja odjava in odprodaja avta v tujino, pri nas še vedno izredno visoka.
Prečiščeni rezultati še kažejo, da je bilo že 68 odstotkov novih avtov, ki so ostali v Sloveniji, gnanih od bencinskega motorja, le še 30 odstotkov pa je bilo dizelskih. Gre za velik prodajni obrat, saj je bilo še nekaj let nazaj delež v vrsti pogona 1:1. Komaj 1,3 odstotka lani prodanih avtov (622) spada po navedbah uvoznika v kategorijo baterijskih ali hibridov. Ta kategorija pa bo v prihodnje strmo naraščala, saj bo prodajalce in kupce v to silila okolijska zakonodaja.
Nekaj zanimivih ugotovitev iz leta 2019:
- Strm padec prodaje v tradicionalno najmočnejših B in C segmentu.
- V Sloveniji najbolj zrasla SUV-B in SUV-C segmenta.
- Delež izvoza je več kot tretjinski.
- Privatni kupci pokupijo 70 odstotkov, 30 odstotkov novih pa gre v flote.
- Kia je izrazito močna znamka pri prodaji zasebnim kupcem, saj je bila lani na 7. mestu najboljša neevropska znamka.
- 53 odstotkov vozil v Sloveniji je bilo kupljeno preko leasinga (72 od tega fizične osebe), preostalo na kredit. Le v zelo majhnem deležu gredo danes kupci po nov avto z gotovino.
- Kupec novega avta v Sloveniji je star v povprečju 52 let, v Evropi je povprečna starost nekoliko nižja. Tudi to je razlog, da kupci iščejo višje sedenje lažje upravljanje.
- Le še 30 odstotkov je dizelskih.
Pri Kii opažajo, da v Sloveniji ni več poletnega mirovanja trga. Najboljši meseci za prodajalce vozil so sicer še vedno v prvi polovici leta, a tudi poleti ni več tako izrazitega upada, tradicionalno dober je tudi oktober.
V primerjavi z letom 2018 se je leta 2019 zgodil pravcati polom v dveh doslej vodilnih segmentih. V segmentu B (clio, polo, corsa, rio ...) je bil upad skupne prodaje 19-odstoten, v C segmentu (golf, megane, astra, ceed ...) pa še veliko hujši, kar 28-odstoten. Močno je upadla tudi skupna prodaja najmanjših avtov, ki so bili v Sloveniji zadnja leta že tako bolj na tržnem obrobju.
In kam so šli vsi kupci? K suvom in križancem, jasno, saj tako v podsegmentih B kot C ta tip karoserije beleži nadaljnjo rast. Segment križancev B je bil lani celo prvič doslej vodilni med vsemi karoserijskimi različicami.
Lani trpela dobavljivost, letos obljubljajo polno prodajo
Pri Kii so prepričani, da so na zdajšnje in prihodnje trende odlično pripravljeni tako v karoserijskem kot tehnološkem smislu ter da se lahko zelo hitro odzovejo na spremenjene razmere na trgu. Za znamko v Evropi je zelo uspešno leto, presegli so namreč mejnik 500 tisoč prodanih avtov, medtem ko jim je v Sloveniji uspelo prodati 2.226 vozil.
Tako kot v Evropi je bil tudi v Sloveniji glavni prodajni adut nova generacija modela ceed, ki so ga v zadnji četrtini lanskega leta razširili še s prodajo križanca xceed. SUV sportage drži drugo mesto, medtem ko se nadaljnji podatki med Evropo in Slovenijo razlikujejo. Uvoznik je imel namreč na slovenskem trgu precejšnje težave z razprodano proizvodnjo v Kiinih tovarnah, kar se je poznalo predvsem pri dolgih dobavah za nekatere modele in relativno majhni številki prodanega modela stonic v najbolj vročem razredu B suvov.
Letos nameravajo v Sloveniji skupno prodajo na podlagi zagotovljenih količin zvišati kar za tretjino na 3.200 vozil. Glavni vroči žemljici naj bi bili poleg ceeda in sportaga prva xceed in stonic, slednji bo jeseni tako kot model rio izdatno prenovljen. Krepitev zaupanja pri strankah vidijo v svojih dolgih garancijskih rokih, transparentnosti pri cenah rednih servisov in tudi glede visoke uvrstitve pri Eurotaxovi ohranjanju vrednosti rabljenih vozil glede na tradicionalne evropske znamke.
Nekaj zelo zanimivih novosti med modeli
Od letošnjih novosti gre na domačem trgu omeniti povsem novo generacijo velikega suva sorento, ki bo kasneje na razpolago tudi v elektrificiranih različicah. Med zanimivimi novinci pa bodo še priključna hibrida ceed in xceed, električni soul in model niro, ki bo na razpolago kot hibrid, priključni hibrid in električno vozilo. V tehničnem smislu je torej pozornemu očesu vidnih veliko podobnosti z načrti, ki so jih ali jih še bodo na trg spravili pri povezani družbi Hyundai.
Hkrati pri Kii mislijo že tudi dlje v prihodnost, saj se nameravajo iz proizvajalca avtomobilov vse bolj preobraziti v družbo, ki ponuja različne tipe mobilnosti. Izdelava klasičnih vozil bo upadlo na okoli 50 odstotkov, drugi steber bo s 30 odstotki postala proizvodnja zasebnih zračnih plovil, tretji steber pa robotika, kamor bo sodila tudi izdelava eksoskeletnih pripomočkov za gibanje in oporo teles.
dezurni@zurnal24.si
Z uvedbo 7-letne garancije so po mojem dosegli daleč največ, saj so z njo dvignili zaupanje pri strankah, dokazali dejansko kakovost in hkrati dvignili vrednost rabljenim avtomobilom, kjer danes izgubi statistično na vrednosti ceed manj kot nekoč rekorderski volkswagen golf.… ...prikaži več Vse ostalo je sledilo, naj gre za dober dizajn ali tehniko, kjer imajo že nekaj let zadnjo in prvo besedo nemški inženirji.