Tradicija je tista vrednota, ki jo jeep cherokee poudarja po dolgem in počez. Pogled na volanski zapis voznika vedno spomni, da korenine tega "general purpose (splošno uporabno vozilo)" segajo v leto 1941 in da je njegov prednik pomagal zmagati 2. svetovno vojno. Če lastnik pozabi na volan, ga bo na legendo spomnila majcena silhueta ob robu vetrobranskega stekla, pa pravokotno zaobljeni blatniki, retro grafika merilnikov, motorna maska s sedmimi režami ...
Dediščina je lepa reč, a se ne prodaja sama od sebe, 70 let po zmagi nad kübelwagni pa mora novodobni športni terenec pokazati še vse kaj drugega. Cherokeeju gre priznati, da po ameriško izstopa z videzom, ki po zaslugi hokejsko zakrivljenega motornega pokrova in ozkih svetil sicer razdvaja, a ne pušča hladnega. Malce manj originalen je zadaj, kjer ga hitro zamešamo z modelom korejskega konkurenta.
Standardno nekaj zelo nenavadnih pripomočkov
Notranjost deluje udobno, sicer malce "jenkijevsko" razmetano, a še vedno lično. V opremi limited je opreme veliko (sedempalčni zaslon, biksenonski žarometi, električni in tudi hlajeni sedeži, hlajeni predali, sistem za brezžično polnjenje telefona, celovit paket pomagal za parkiranje...), občutek udobja je spričo usnja na sedežih še bolj v ospredju.
Najbolje se počuti v divjini
Med vožnjo so me prevevali mešani občutki, odvisno od podlage. Indijančevo podvozje je zelo mehkobno nastavljeno, kar priča o njegovi rodni deželi, a na evropskih ovinkih in avtocestnih neravninah to pomeni kar veliko guganja in razmetavanja med cestnimi črtami. Volan je prav tako preveč ojačan in posledično mehkoben, kar je še posebej očitno pri višjih hitrostih.
Drugače je, ko cherokee zapelje na kolovoz ali brezpotje, tam prija blaženje lukenj, končno lahko pride do izraza tudi napredni štirikolesni pogon, katerega programe voznik izbira z okroglim gumbom med sedežema. Za pravi preizkus bi sicer potreboval pravcati off-road poligon, a tudi improvizirani spopad z jezerom sredi njive ter strmo travnato brežino je dajal vedeti, da "indijanec" v prtljažniku nikoli ne vozi bele zastave in je pripravljen na spopad do zadnjega diha. Ni kaj, cherokee je po tej plati verjetno najboljši srednje veliki športni terenec. In v ponudbi je še različica trailhawk s še precej zmogljivejšim pogonom (zapora zadnjega diferenciala, program rock za vožnjo prek skal, dodatna zaščita ...)
Joj, spet te lučke
Pri varnosti je svoje povedal lanskoletni najboljši rezultat na testih Euro NCAP za off-road vozila. Avto ima na razpolago vsa moderna pomagala, od radarskega tempomata, zaviranja v sili, asistenta za ohranjanje voznega pasu pa do funkcije, ko avtomobil samodejno zavira, če med vzvratno vožnjo zazna oviro. A slednja funkcija je včasih sila moteča, saj je računalnik pretirano prestrašen, kar povzroča za zunanjega opazovalca komične prizore na parkirišču.
A med pisanjem tega teksta je prišla še vest, da Jeep vpoklicuje vse doslej proizvedene cherokeeje zadnje generacije zaradi težav z zračnimi blazinami, ki se lahko med "ekstremno vožnjo" po terenu sprožijo same od sebe. Ne sliši se dobro.
Motor:1.956 ccm, 125 kW (170 KM), 350 Nm pri 1.750 vrt/min
Poraba na testu:8,0-9,5 l/100 km, 154 g CO2
Zmogljivosti:192 km/h, 10,3 sek 0-100 km/h
Cena:45.990 € (50.030 €)
AvtoTest
Videz, udobje, oprema, terenska vožnja.
Pomagala včasih preveč pomagajo.
Pristop v notranjosti je jasno drugačen od nemške prečiščenosti in ravnih linij. Razgibano ozračje ugaja, zelo dober je infotainment sistem, ki so ga pri Jeepu razvijali skupaj z mojstri zvoka Harmannom. Se je pa treba privaditi na množico gumbov na osrednji konzoli. Zelo enostavno je jeepa pripraviti na terensko delo – zgolj vrtljaj gumba in izbira pravega programa, vse ostalo delo opravi avto.
Motor iz Alfe Romeo si zasluži oceno prav dobro. Masi vozila je kos, poraba je pričakovana med osmimi in desetimi litri. Omeniti velja devetstopenjski menjalnik, ki je z močnejšim dvolitrskim dizlom serijski. Po številu stopenj vsekakor izžava moderen pristop k varčevanju goriva in udobju med avtocestno vožnjo, a so mogoče še precejšnje izboljšave glede bolj mehkobnega in predvidljivega prestavljanja.
Podrazred srednje velikih mehkih terencev je že zelo nabit. Začne se pri "ljudskih" modelih kot sta denimo hyundai santa fe ali nissan x-trail, v višji razred pa se nadaljuje z BMW X3, audijem Q5, lexusom NX ... Jeep odkrito cilja na premium skupino in čeprav gotovo ne bo nikoli pogost gost na naših cestah, predstavlja vpadljivo alternativo. Še bolj je v ospredju, ko od avta lastnik pričakuje delo na terenu.
Vstopni cherokee z dvokolesnim pogonom je na voljo od 29.990 evrov dalje, a avto takšnega kova brez 4x4 pogona je kot konj brez podkev. Šibkejši 110-kilovatni dizel s 4x4 pogonom je tako na razpolago od 36.990 evrov. Oprema limited in močnejšim dizlom z avtomatiko je vredna najmanj 45.990 evrov. Na pogled ni malo, a tam primerljiva nemška konkurenca ne pozna še niti tempomata.