Evropski konzorcij avtoklubov in organizacij, med drugim slovenski AMZS, je tako kot za vsako sezono testiral zimske pnevmatike in ocenil, katere so najboljše in najbolj primerne za spopadanje s hladnim vremenom, mokrimi cestami, snegom ali celo ledom.
V Sloveniji sicer splošna obveza za zimsko opremo na avtih, kamor sodijo tudi zimske pnevmatike, začne s 15. novembrom, vendar je smiselno pohiteti in zimske pnevmatike namestiti že prej, še posebej če se bodo nočne temperature predčasno spustile blizu ledišča. Velja spomniti, da je med nedavno septembrsko ohladitvijo s padavinami marsikje po Sloveniji že padal tudi sneg in povzročil težave v prometu.
Vse več voznikov se sicer zadovolji s celoletnimi pnevmatikami, ki so se sposobne spoprijeti s hladnejšim delom leta. Vendar pa še posebej za tiste voznike, ki prevozijo več kilometrov in ki vozijo v razmerah, ko se na cestah nabira sneg ali je nevarnost poledice, ne bi smelo biti dilem - najboljšo varnost lahko zagotovijo le namenske zimske pnevmatike. Zimska pnevmatika je lahko le tista, ki ima na bočnici simbol snežinke, oznaka M+S ni dovolj!
Letos so AMZS, ADAC, ÖAMTC in ostali evropski klubi testirali skupaj 28 modelov in sicer 12 pnevmatik v dimenziji 205/55 R16 in 16 pnevmatik v dimenziji 215/55 R17.
Dimenzija pnevmatik 205/55 R16 H
Gre za pnevmatike, ki so namenjene avtomobilom nižjega srednjega razreda. To so gume za na primer modele VW golf, toyota corolla, peugeot 308 ... Kot so ugotovili na testu, je mogoče 12 testiranih pnevmatik glede na obnašanje v suhem, mokrem, v snegu in ledu, pri obrabi in glasnosti razdeliti v tri skupine. In enega 'outsiderja'.
Najboljše tri so pnevmatike modelov continental wintercontact TS 870, goodyear ultragrip performance 3 in michelin alpin 6. Vse tri so dobile oceno dobro oziroma 'zelo priporočljivo' zaradi najbolj uravnoteženih lastnosti. To pomeni, da na na nobeni vozni površini ne kažejo izrazitih slabosti, hkrati pa se odlikujejo tudi z dolgim predvidenim številom prevoženih kilometrov oziroma predvideno dobo trajanja, ugotavljajo pri AMZS.
Najboljša po zmogljivostih v različnih razmerah je sicer continental wintercontact TS 870, medtem ko največje predvideno število prevoženih kilometrov omogoča michelin alpin 6. Model goodyear ultragrip performance 3 je po ugotovitvah testnikov nekje med obema.
V drugo skupino pnevmatik z oznako 'priporočljivo' sodijo modeli hankook winter i*cept RS3, dunlop wintersport 5, nokian tyres snowproof 2 in falken eurowinter HS02. Za najboljšimi zaostajajo zaradi določenih pomanjkljivosti pri eni od lastnosti, vendar pa razlike niso tako velike oziroma usodne, tako da za predvideno nekoliko nižjo ceno od premijskih pnevmatik kupec še vedno dobi zelo solidno gumo.
Tretjo skupino pa sestavljajo pnevmatike zeetex WH 1000, GT radial winterpro 2 evo, vredestein wintrac in pirelli cinturato winter 2. Vse te imajo oceno 'priporočljivo z omejitvami,' saj so v najpomembnejši skupini za varnost prejele podpovprečno oceno.
Povsem izven konkurence pa je pnevmatika winrun winter-mac WR22. Glede na rezultate testa na mokrem cestišču se je izognite na daleč, saj ne zagotavlja dovoljšne ravni varnosti. Prejela je skupno oceno 'ni priporočljivo'. Ko bi na mokrem asfaltu pri 80 km/h na polno zavrli, bi se pnevmatikami Continentala ali Pirellija kot najboljšima v tej prvini že ustavili, na pnevmatikah kitajskega proizvajalca Winrun pa še vedno peljali s hitrostjo skoraj 30 km/h.
Dimenzija pnevmatik 215/55 R17 V
Pri pnevmatikah dimenzije 215/55 R17 V gre za takšne, ki jih najpogosteje najdemo pri priljubljenih manjših suvih in križancih, pa tudi nekoliko starejših večjih modelih, med drugim VW T-roc, hyundai konca, opel insignia, seat ateca, škoda superb, toyota yaris cross, VW touran ...
Preizkusili so 16 različnih modelov pnevmatik in jim razdelili štiri različne ocene. Razveseljivo je, da je pretežni del pnevmatik dobilo oceni 'priporočljivo' ali 'zelo priporočljivo'. Tri pnevmatike so le pogojno pripročljive, medtem ko so trije modeli dobili negativno oceno 'ni priporočljivo'. Pri njih se je še posebej izkazalo reklo 'malo denarja, malo muzike.' Hkrati so lahko v določenih situacijah zelo nevarne.
Najboljše tri z oceno 'zelo priporočljivo' so pnevmatike goodyear ultragrip performance 3, dunlop winter sport 5 in vredestein wintrac pro. Vse tri imajo zelo uravnotežene lastnosti, kar pomeni, da so dosegle dobre rezultate tako za varnost vožnje kot tudi za okoljske lastnosti.
Mešani srednji razred
Naslednja je skupina 'priporočljivo', ki pa se deli na dva podrazreda. V prvega sodijo po vrstnem redu pnevmatike semperit speed-grip 5, hankook winter i*cept RS3, continental wintercontact TS 870 P in pirelli cinturato winter 2. Vse naštete za najboljšimi zaostajajo po določenih, a nepretiranih pomanjkljivosti in so še vedno zelo varna izbira na cesti.
Nekoliko za naštetimi pa so modeli yokohama bluearth winter V906, giti gitiwinter W2 in firestone winterhawk 4, kjer so pomanjkljivosti tako pri varnosti kot okoljskih lastnostih že bolj občutne in se morajo morebitni kupci tega zavedati.
V kategorijo 'priporočljivo z omejitvami' so AMZS in ostali klubi uvrstili naslednje modele: wintech nemškega (Continentalovega) izdelovalca Viking, južnokorejsko pnevmatiko kumho wintercraft WP52 in tajvansko pnevmatiko maxxis premitra snow WP6. Vse so bile podpovprečne zlasti na suhi cesti, pri AMZS opozarjajo, da v tem primeru daljša življenjska doba ne sme biti odločujoč faktor pri izbiri.
Prste (in denar) stran od naslednjih:
Potem pa so tudi še tri pnevmatike z najslabši oceno 'ni priporočljivo'. Gre za modele triangle winterX TW401, kenda wintergen 2 KR501 in davanti wintoura +. Prvi prihaja s kitajske, drugi je tajvanski, zadnji pa je kitajsko-belgijskega porekla.
Znamki Triangle in Davanti sta se slabo odrezali na mokri cesti, zlasti pri vodljivosti. Model proizvajalca Kenda pa je bil slab tako na mokrem kot na suhem. Hkrati je bil ta model tudi najtežji na testu, posamezna guma je tehtala kar 12,4 kilograma, najlažji model Goodyearja pa na drugi strani le 8,8 kilograma.
Sama reklama pa nič drugega
Mene ob tem članku zanima predvsem to, kako AMZS upa dati svoj pečat na test zimskih gum ne, da bi zraven testirali gume domače znamke Sava, ki so tudi v teh dveh dimenzijah zagotovo med najbolj prodajanimi na domačem trgu,… ...prikaži več po kvaliteti pa zagotovo spadajo najmanj v sredni razred in so v tem razredu zagotovo denarnici najbolj prijazna izbira. No verjetno je glavni razlog ta, da testa gum niso opravili pri AMZS, kot bi se dalo sklepati iz članka, ampak je gume testiral ADAC.
Plačan članek, ali podkupljem AMZS od strani švabov. Hankook gume so zanič. Tudi lani so bile dobro ocenjen in jih kupil. Na mokrem niso vredne pol p.m.