Na testu s priključnim hibridom mini cooper S E countrymanom ALL4 sem preizkusil, kako je to možno? Prevoziti 15 tisoč kilometrov in se le dvakrat ustaviti na postanku za točenje goriva? Za začetek nekaj o vozilu.
Gre za prvega elektrificiranega minija, kljub temu pa je njegov hibridni pogon dodobra preizkušen v vozilih sestrske znamke BMW. Kljub temu, da je hibrid ima tudi športno oznako S. To v teoriji pomeni, da zna vozilo pričarati veliko dinamike, saj gre za drugi najhitrejši countryman, ki si ga lahko omislite. Le JWC zmore še bolje dvigniti adrenalin, ko pohodimo stopalko za plin.
Kombinirana moč kultiviranega in tihega 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika in neslišnega električnega motorja je velika, kar 165 kilovatov oziroma vsega pet manj kot JCW. To se v številkah izraža s pospeškom 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h, oziroma vsega 0,3 sekunde manj kot pri modelu JWC. Je pa zaradi obilja navora od začetka pospeševanja od 0 do 60 km/h še bolj prepričljiv od športne različice countrymana, če ne upoštevamo zvočne kulise.
Tudi v resnici je mini cooper S E countryman agilen mesti terenec, ki gre zahvaljujoč štirikolesnemu pogonu tudi na teren, a takrat ne upravičuje svojega poslanstva – hibridi so pa ja ekološki, porabijo malo goriva, zanje je rezerviran desni pas pa umirjene voznike. Tako je. Testni avtomobil zna pokazati dva obraza, povsem nasprotna.
Omogoča tri načine vožnje, s katerimi voznik povsem prilagaja način vožnje, od načina vožnje pa je močno odvisna poraba goriva oziroma elektrike in tudi doseg vozila in pogostost ustavljanja na bencinski črpalki. S pritiskom na stikalo na armaturni plošči smo lahko določili varčevanje z elektriko, avtomatski način preklapljanja med bencinskim in električnim motorjem oziroma smo lahko izbrali zgolj električni način vožnje, ki je omogočen, če je baterija dovolj napolnjena. Poleg tega na slog in dinamiko vožnje vpliva tudi to, ali izberemo ekološki način ali športni režim vožnje, ko se slogu vožnje prilagaja odzivnost stopalke za plin in avtomatski menjalnik.
Vse to lahko voznik spremlja kar na privlačnem in velikem osrednjem zaslonu v vozilu. Kot v kakšni video igrici stalno nadzorujemo, kdaj deluje elektromotor oziroma bencinski motor Cooper S je po navadi sinonim za športna, »gokart mini vozila«, a v tem primeru ne izbrati plug-in vozila, saj, če se nameravate z njim vozili več ali manj na elektriko, to pomeni predvidljivo, tiho, uglajeno vožnjo, po vseh hitrostnih pravilih.
Ali se da čez mesec priti z eno posodo bencina, brez, da bi se ustavili na polnjenju na bencinski črpalki? V 10 dneh smo tudi v resnici porabili zgolj eno posodo goriva. A pogoje je bil, da smo baterijo vozila ponoči polnili doma, na hišni vtičnici, podnevi pa v službi. Dodaten pogoj je, da morate imeti za premagovanje daljših razdalj doma še eno vozilo, bencinsko ali dizelsko. Ko sem ponoči napolnil baterijo do 100-odstotkov je merilnik dosega pokazal, da lahko na elektriko prevozim 27 kilometrov poti. Ker se v službo iz Kamnika do službe v BTC v Ljubljani ne vozimo po avtocesti, je tak doseg tudi realen. Še več, po 20 kilometrih poti do službe mi je ostalo v bateriji še za 11 kilometrov dosega. Na srečo je v BTC dovolj polnilnih postaj za električna vozila, da lahko napolnim baterijo tudi med službenim časom. Ko sem se vrnil iz službe domov, je bila baterija še povsem dovolj polna, da sem naredil klasična tedenska opravila, skok v trgovino, v vrtec in še po kakšno malenkost. Torej, med tednom nisem porabil skoraj nič bencina. Je pa bilo zanimivo, da se je zjutraj, kljub polni bateriji, najprej vključil bencinski motor, za kakšen kilometer poti, šele nato je sistem preklopil na izključno električno vožnjo.
Bistvo tega vozila je, da večino časa voziš na elektriko, kar pomeni polnilnica v službi oziroma doma. Polnjenje je enostavno, zato pa polnilni kabli tratijo prostor. Razlika s 100-odstotno električnim avtomobilom je, da je treba priključni hibrid v mojem primeru polniti najmanj dvakrat na dan oziroma noč, če se želiš na relaciji služba dom, dom-vrtec/šola/trgovina, voziti zgolj na elektriko. Na ta način sta bolj obremenjena baterija in polnilni kabel.
Pod črto, tudi zares bi lahko s tesnim vozilom na leto prevozil 90 ali celo več odstotkov poti le na elektriko, a bi moral biti avtomobil konec tedna parkiran pred hišo. Če želite po 15.000 kilometrih le dvakrat obiskati bencinsko postajo morate avtomobil več ali manj uporabljati zgolj za pot v službo in nazaj in dvakrat na dan polniti baterijo. Ko se odpravite na izlet v hribe ali na počitnice, je posoda za gorivo hitro prazna. Tudi na avtocesti bo baterija hitro prazna, če ravno ne varčujete elektrike za kasnejšo vožnjo po mestu, nekaj elektrike se sicer v baterijo vrne tudi z regeneracijo zavorne energije. Tudi s polno posodo za gorivo pa bo na avtocestni poti treba kaj hitro iskati bencinsko črpalko. Ne računajte več kot na 300-kilometrski doseg, poraba goriva pa je tudi v eko načinu velika, devet litrska, ob znani gokart vožnji, pa hitro preskoči mejo 10 litrov na 100 kilometrov.
Podatki o vozilu: (mini cooper S E countryman ALL4)
Motor: hibrid, 1.499 cm3 trivaljni turbo in elektromotor,
Najvišja moč: 165 kW (224 KM) Navor: 385 Nm
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.299 × 1.822 × 1.559, medosna razdalja 2.670.
Prtljažnik (v litrih): 405 - 1.275
Poraba na testu: 5,9 litra in 3 kW/100 km (mešani cikel), normni izpust 49 g CO2/km.
Zmogljivosti: 198 km/h, 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 38.000 € (osnovni), 54.979 € (z dodatki)
Plusi: kakovost izdelave, delovanje tehnoloških pripomočkov, udobna in tiha vožnja.
Minusi: Poraba bencina, ko zmanjka elektrike, prevažanje polnilnih kablov v prtljažniku;
Moraš biti pa res bogat, da si lahko privoščiš tako drag avto za drugi avto.
Saj je samo bencinski drag, in ni vreden takega denarja. Tega so pa še bolj zasolili v ceni.
Bla bla,navaden krš,in še za tale denar.