Avto > Testi
793 ogledov

Priključni hibrid BMW X5 v praksi porabi med 5 in 15 litri goriva

bmw x5
1/33
Anže Petkovšek
Priključni hibrid in še veliki športni terenec obenem. Kombinacija ob kateri sledi veliko pomislekov. Tudi upravičenih, se je izkazalo na testu s sicer zelo z zmogljivim priključnih hibridom BMW X5 s štirikolesnim pogonom, ki pa vseeno kaže potencial za prihodnost mobilnosti.

Veliki športni terenec z baterijo, ki omogoča povsem brezemisijsko vožnjo, je realnost. Preizkusili smo BMW X5 priključni hibrid, ki kombinira litij-ionsko baterijo in električni motor - v teoriji omogoča električni doseg 32 kilometrov - in zmogljivi dvolitrski prisilno polnjeni bencinski motor z 180 kilovatov moči (245 KM).

BMW je s priključnim hibridom ponudil vozilo, ki omogoča brezemisijsko vožnjo, hkrati pa voznika in potnike ne omejuje, da se ne bi mogli odpeljati na daljšo vožnjo. Nič novega, saj smo priključne hibride že preizkušali, ne tudi velikega športnega terenca, ki že v startu potrebuje več energije za premik tako velike mase z mesta.

Med pionirji, a ni edini

bmw x5 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
BMW sodi med pionirje na področju športnih terencev. Kupci jih ljubijo, saj se sedi visoko, pregledno, občutek varnosti je bistveno večji kot v karavanu. Naslednji trend, ki bo z razvojem zmogljivejših in cenejših baterij ter brezžičnega polnjenja vozil postal realnost so povsem električna vozila. Do uveljavite bodo dizlom cenovno konkurenčnejša vozila, ki kombinirajo elektromotor in klasični motor na notranje izgorevanje, ki voznika ne omejuje, da se ne bi zapeljal tudi na daljšo pot in se pri tem ustavljal, da bi polnil baterijo. BMW ima pri tem izkušnje tudi s športnim modelom i8.

BMW X5 (ni prvi, ki je ponudil priključni hibrid športnega terenca - to znajo tudi pri Audiju, Porscheju, Volvu in še kje) je, razen oznak na karoseriji in dodatne odprtine, za katero se skriva električni priključek za polnjenje baterij, to povsem običajni športni terenec.

Zelo zmogljiv že bencinski motor

Z zanimanjem sem preizkusil, kaj zmore. Pred tem sem že vozil priključne hibride, sicer že pred nekaj leti toyotinega priusa, nazadnje pa mercedesa razreda C, ki sta oba bolj smiselna za vgradnjo manjše baterije in elektromotorja, saj sta bistveno lažja, kar blagodejno vpliva na akumulator, kjer je shranjena energija za premikanje vozila in posledično na električni doseg.

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

 

,

 

 

 

 

 

X5 xDrive40e plug-in hybrid ima pod motornim pokrovom dvolitrski bencinski motor in še sinhroni električni motor, s skupno sistemsko močjo 308 konjskih moči. Ključ vsega je litij-ionska baterija, ki omogoča čisto električno vožnjo do 32 kilometrov daleč - v teoriji. V praksi je nekoliko drugače. Najvišja možna hitrost v električnem načinu je omejenena, sploh na avtocesti se doseg močno zmanjša, zato je tam ali hitri cesti bolje varčevati z energijo v bateriji in uporabljati zgolj bencinski motor - a takrat je tudi poraba goriva visoka.

Za nižjo porabo je treba najprej spoznati različne režime vožnje

Priključni hibrid omogoča tri različne načine delovanja, voznik pa o izbiri odloča s pritiskom na stikalo na grebenu med sedežema, kjer so zbrana vsa ostala stikala, ki jih ima običajni X5, vključno z vmesnikom za upravljanje z zabavno-informacijskim sistemom. Dogajanje voznik spremlja tako med merilniki vrtljajev, še bolj pa na samostoječem ekranu, kamor dostopa s pomočjo vmesnika.

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

 

 

 

 

 

 

 

V  klanec mora pomagati bencinski motor

Sistem je samodejno nastavljen v režim auto eDrive. Takrat se obaša kot klasičen hibrid, saj za delovanje uporablja bencinski motor in elektromotor. Energijo predvsem za speljevanja z mesta in v mestni vožnji porablja iz baterije, ki omogoča brezemisijsko vožnjo - ko to dopušča voznikov slog vožnje, hitrost in konfiguracija ceste. Ob speljevanju v strmejših klancih se hitro vklopi bencinski motor, prav tako pri hitrostih višjih od 130 km/h. To je režim, ki sam namesto voznika odloča kdaj naj deluje bencinski in kdaj elektormotor. Vozniku se ni treba ubadati z ničemer. Ko se vklopi bencinski motor voznik tega v praksi ne občuti drugače kot to, da se neslišna vožnja spremeni v slišno.

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če je baterija prazna, športni terenec poganja le štirivaljni turbobencinski motor, ki je zelo zmogljiv, a hkrati nič kaj varčen. Ob povsem normalni vožnji porabi med 10 in 11 litri bencina na 100 kilometrov poti, na avtocesti okoli 13 litrov, ob bolj dinamični vožnji še vsaj dva litra več. Vendar pa lahko voznik izbere tudi režim varčevanje, kar pomeni, da lahko med vožnjo z bencinskim motorjem polnimo baterijo. BMW je delo opravil zelo dobro, saj se baterija polni razmeroma hitro.

Delovanje v praksi 

Iz Kamnika sem se s prazno baterijo vozil v Ljubljano. Do krožišča Tomačevo se je baterija napolnila za dobro petino kapacitete in mi omogočila, da sem se nekaj kilometrov po Ljubljani vozil zgolj na elektriko. V mestih ni realno pričakovati, da bi s polno baterijo prepeljali več kot dobrih 15 kilometrov. Speljevanja terjajo večjo porabo, kot recimo pri umirjeni električni vožnji na regionalni cesti. Na daljši vožnji od Kamnika do Jesenic se je prej prazna baterija napolnila do 60 odstotkov kapacitete, nato pa sem zgolj na elektriko jadral do Kranjske gore (19 kilometrov daleč), na cilju pa je ostala baterija napolnjena 20-odstotno. In tretji primer - Iz Ljubljane (Trnovo) proti Kamniku sem startal s polno baterijo in vozil v polnem električnem režimu. Baterija se je izpolnila po 15 kilometrih, v Trzinu. Nato se je vklopil bencinski motor, do Kamnika pa je potovalni računalnik nameril povprečno porabo 5,6 litra, in to ob nežni vožnji. Torej - avto ne omogoča, da bi se na primer iz Domžal, ki so blizu Ljubljane, po avtocesti "zastonj" zgolj na elektirko vozili v službo v Ljubljano in nazaj (če ravno na službenem parkirnem prostoru nimam možnosti polnjenja). Omogoča pa razmeroma dolge vožnje na elektriko na regionalnih cestah, kjer je zaustavljanj in speljevanj malo.

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

 

 

 

 

 

 

 

Z dizlom je kompromisov manj 

V primerjavi z dizlom bi dal še vedno prednost slednjemu, saj je z njim kompromisov manj. Priključni hibrid voznika prisili v umirjeno vožnjo, na avtocesti v električnem režimu omeji moč stopalke za plin, ki ne dovoli, da bi brez, da bi se vklopil bencinski motor, pognal avtomobil prek meje 130 km/h. Tako je bilo v praksi. 6,9 sekunde od 0 do 100 km/h je podatek, ki pove, da je to lahko zelo športen terenec, a takrat je daleč od ekološkega vozila na katerega opozarjajo oznake. Odličen osemstopenjski menjalnik mu je v pomoč pri dinamični ali umirjeni vožnji, štirikolesni pogon pa poskrbi za zanesljivo lego.

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaj mi je bilo najbolj všeč? To, da pričara občutek potovanja v prvem razredu - udobje je na ravni luksuznih limuzin, vožnja na avtocesti neslišna - kot bi sedel v hitrem japonskem vlaku. 

In slabost? Baterija v zadku je v primerjavi s klasičnim X5 zmanjšala prtljažnik za 150 litrov (meri med 500 in 1720 litri s podrto klopjo), v njem je poseben predal za električni priključek. Prostora je sicer dovolj tudi za sani in oblačila za vikend izlet v Kranjsko Goro na smučanje - a le, če gredo smuči in pancarji v strešni kovček. 

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

BMW X5 plug-in hibrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu: (BMW X5 xDrive40e plug-in hybrid)

Prostornina motorja: 1997 ccm
Skupna moč motorja: 230 kW (313KM) pri 3.500 vrt./min
Največja moč bencinskega motorja: 180 kW (245 KM) med 5.000 in 6500 vrt./min
Navor bencinskega motorja: 350 Nm med 1.250 in 4.800 vrt./min
Moč elektromotorja: 83 kW (113 KM) pri 3.170 vrt./min
Navor elektormotorja: 250 Nm od 0 vrt./min
Kapaciteta baterije: 9 kWh
Zmogljivosti: 210 km/h, 6,8 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 10,9 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 78 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 74.200/110.397,68 (osnovni/testni z dodatki).

Plus: Udobje, zmogljivost, materiali, neslišna vožnja;

Minus: Poraba goriva, cena, sklepanje komrpomisov;

Komentarjev 3
  • draman 07:08 19.februar 2016.

    HAH,tolk o teh hibridih in porabi.

  • blueone 23:02 18.februar 2016.

    hah 110 čukov za tole...kupm za 50 jurjev hud stroj...ostalo pa v žep :-)

  • Miha Nemec 20:16 18.februar 2016.

    https://www.youtube.com/watch?v=6IsqSEVK0dQ